[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:21

Ik haal mijn screenbeschermers altijd bij telefoonhoesje.nl . Die hebben screen bescherming die helemaal tot de rand gaat (ik heb een iPhone XS) waardoor je bijna niet ziet dat die erop zit en ze houden het heel lang uit.

Hoesjes zelf haal ik meestal van het merk Spigen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-12-21 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Berichten: 5456
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:38

Hier groot fan van Ideal of Sweden. :) Door de designs vallen dingen als krasjes oid ook eigenlijk helemaal niet op (na uitgebreid bekijken van m'n eigen hoesje :+ )

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:26

Bij Smartphonehoesjes.nl.
Ik gebruik het liefste een bookcase, geen screenprotector.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:35

Ook Otterbox. Met een popsocket (zelf ontworpen), want ik gebruik mijn telefoon ook vaak om te lezen en ik heb wat kleine, soms pijnlijke handen.

Voor mijn iPadPro heb ik pas een duurdere Zugu-hoes gekocht, maar ik was zo vaak mijn Pencil kwijt, dat ik die gewoon veilig wilde kunnen opladen (magnetisch) én in een hoesje aan de iPad vast wilde kunnen meenemen. Onlangs bijna een heel hotel op zijn kop gezet om mijn Pencil terug te vinden.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:35

Ik heb voor het eerst een ideal of sweden hoesje, die had ik al eerder binnen dan mn telefoon! En er nog steeds heel blij mee dat ik geen andere wil, was voorheen altijd wel hhaha

Screenprotector gelijk als ik de telefoon haal

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:03

Mijn dochter heeft Ideal of Sweden en ik heb vanalles, merkloos. Als het maar leuk is met roze ofzo. Wel altijd een bookcase en nog een fullcover screenprotector. Helemaal ingepakt dus.

J0anieke

Berichten: 4900
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:50

Screenprotector haal ik bij appelhoes (ja appel en niet Apple :') ). Daar hebben ze screenprotectors met een applicator en daarmee krijg je ze er super strak op. Die ik er nu op heb zitten zit er al een aantal maanden op en heeft op een paar minuscule krasje na geen krassen.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:02

Ik heb altijd bookcase hoesjes gehad, bang voor het scherm. Maar omdat ik die sockpocket zo fijn vind, nu dus een Otterbix met ook van hen een glazen screenprotector. Doordat het hoesje een opstaande rand heeft, valt de telefoon ook nooit op het scherm. Ik heb nog nooit bijna 2 jaar met een hoesje gedaan, maar deze is nog als nieuw.

Ik heb er een uit Symetry-serie. Mijn man heeft een Defender, met afsluitkapjes, tegen stof.

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:54

MoniqueT schreef:
Ik heb altijd bookcase hoesjes gehad, bang voor het scherm. Maar omdat ik die sockpocket zo fijn vind, nu dus een Otterbix met ook van hen een glazen screenprotector. Doordat het hoesje een opstaande rand heeft, valt de telefoon ook nooit op het scherm. Ik heb nog nooit bijna 2 jaar met een hoesje gedaan, maar deze is nog als nieuw.

Ik heb er een uit Symetry-serie. Mijn man heeft een Defender, met afsluitkapjes, tegen stof.

Dat vind ik idd ook.. met zo’n bookcase is het zo’n enorm gevaarte terwijl het met de otterbox ook prima beschermd is. Ik heb geen extra screenprotector en heb nu in 6 jaar otter box 1 scherm kapot gehad. Middeleeuwse klinkers die dus echt Schots & scheef zijn, kon hij me niet meer tegen beschermen :')
Voor alle andere keren (VAAK), op een vlakkere ondergrond, was otterbox voldoende <3 door het opstaande randje.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:20

mijn man had ook een keer zo'n bookcase, zijn hele scherm was bekrast door de pasjes die hij in de erin had, hij had er zelfs een screenprotector op, maar alsnog scherm bekrast.

Ik heb altijd een hoesje waarbij ik een paar pasjes aan de achterkant kan doen. Als screenprotector heb ik iets vloeibaars (liquid screenprotector) dat werkt al 3 jaar goed bij mijn iPhone en Apple watch

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:02

Pasjes waren vroeger voor mij ook reden voor een bookcase, maar nu betaal ik altijd met Apple Pay, dus niet meer nodig. Hier in Spanje hebben ze zelfs een overheidsApp voor je rijbewijs en kentekenbewijs, dus mag je zonder die twee rondrijden. Onze auto staat op naam van mijn man, maar het kentekenbewijs staat ook bij mij in de rijbewijsapp. Je kan die alleen installeren via een soort DigiD-systeem. Ideaal!

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:25

Dat lijkt me nou zo ideaal hè! Zou ook willen dat mijn rijbewijs op mijn telefoon kon. Altijd maar die fysieke pasjes mee slepen.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:30

ja, rijbewijs, kentekenbewijs en toch maar een betaalpas voor als Apple Pay het weer es niet doet, lijkt me ideaal als daar een app voor komt.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:36

Mijn man heeft wat idioots met zijn iPhone SE (nieuwe type)
Elke keer als de iPhone onder de 60% komt, valt hij uit. Ene keer met 52% dan weer 56%
Hij is ineens “dood” soms ligt hij gewoon op tafel maar soms is manlief ermee bezig…
super iritant.. we hebben al meermaals gemeld… alles eraf gehaald en erop gezet, harde reset, apps eraf, geheel naar fabriek instellingen..
Batterijniveau is ook 100%…

uiteindelijk “ nieuwe” telefoon gekregen van wat her gekocht is ( met veel gezeik) en nieuw??? Dat twijfelen we aan, hadden de telefoon opgestuurd in mijn doosje van de telefoon en toen kregen we dus een “nieuwe”’maar die zat niet in een nieuw doosje maar gewoon in mijn oude doosje.. allemaal heel gek gegaan vinden wij, maargoed nu begint het probleem dus weer binnen 2 maanden….
We snappen er niks van…


Ik heb exact dezelfde telefoon type en het probleem niet.. onderhand heeft het ons al flink geld gekost ( sommige “reparaties” moesten gewoon betaald worden ( bedrijf waar we gekocht hadden was failliet en werd overgenomen) maargoed dat is een ander verhaal.. balen is het wel! Dure telefoon en dan zoveel gezeik ermee

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:08

Dat digitale rijbewijs is echt heel super!

Morrie, ik heb een Rabopas, een creditcard van de Rabobank, mijn Spaanse ING-pas en nog een Wise credit card in mijn Apple Pay. Die laatste is de enige die het soms niet doet, de rest echt probleemloos.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 20:28

MoniqueT schreef:
Dat digitale rijbewijs is echt heel super!

Morrie, ik heb een Rabopas, een creditcard van de Rabobank, mijn Spaanse ING-pas en nog een Wise credit card in mijn Apple Pay. Die laatste is de enige die het soms niet doet, de rest echt probleemloos.

ik heb Rabo en 2 ING kaarten i Apple Pay maar ik kan Apple Pay regelmatig niet in beeld toveren, ook niet op mijn Apple Watch (nu moet je daar je pols heel raar voor omdraaien om te kunnen betalen, dus dat doe ik liever niet). Vandaar dat ik toch altijd wel een pasje mee heb.

Voorlopig geen last meer van, want ik zal niet meer in winkels komen en weer alles online moeten doen.

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:43

Ik heb een IPhone XR en kan eind december mijn abonnement verlengen. Steeds gedacht om dan nu een iPhone 11 te nemen maar nu zie ik ook de 12 mini met om en nabij dezelfde maandprijs.

Ik was van plan om naar de Mediamarkt te rijden en beide even in m'n handen te houden maar dat kan dus nu niet meer door de maatregelen. -O-

Is er hier iemand die van de XR of 11 overgestapt is naar een 12 mini? Ervaren jullie hem als echt klein? Moest het typen weer wennen of valt dat wel mee? En hoe gaat het me de batterijduur?

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:28

Jonnekee schreef:
Waar hebben jullie je screenprotectors en hoesjes vandaan?

Hoesjes altijd otterbox, durf niks anders :=

Schermglaasjes van action

Siers83

Berichten: 7368
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:29

Mijn man heeft de Se 2020 enik vind het echt te klein. Ik had een Samsung A50 en heb nu de 12 omdat ik dezelfde grootte van scherm wilde. De 11 en XR zijn ook 6.1” toch? Dan is het echt wel een heel stuk kleiner hoor.Ik vin het ook echt priegelig klein

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:32

Heeft iemand hier de Air Tag ?

Ik zou willen weten of deze ook een route kan tracken…
Mijn paard breekt hele tijd uit thuis en als ik nu wist wáár hij onder/over/tussen/door de draad gaat kon ik er wat aan doen maar hij doet het nooit als ik kijk.
Dus ik dacht er zo’n air tag aan vast te maken (nog geen idee hoe precies) en dan wilde ik zien waar de tag dus de wei verlaat. Ik weet dat je een route naar de locatie van de tag kunt laten berekenen maar kun je ook zien waar de tag geweest is?

8nnemiek

Berichten: 43425
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:56

Ik heb wel eens wat info er over opgezocht omdat ik ze ook interessant vind. Air tags werken alleen als er een telefoon in de buurt is. De een zegt op maximaal 30 meter afstand, de ander zegt tot 100 meter, maar meer dan dat zal het zeker niet zijn.
Ik heb ook nooit ergens gezien dat je er echt routes op terug kan kijken.

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:26

Kan je niet zo’n gps-bandje voor poezen aan z’n deken hangen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:25

Optiwolk schreef:
Kan je niet zo’n gps-bandje voor poezen aan z’n deken hangen?

Ja het zal zoiets moeten worden maar hij draagt (meestal) geen dekens en ook geen halsters op de wei. Ik overweeg nu maar zo’n koeienband rond zijn hals?

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:28


Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:12

Toch stiekem klein beetje aan het kijken voor een macbookie ondanks ik er weinig op zal zitten.

Waar moet ik dan naar kijken?
Zullen eventueel fotos zijn die op mn telefoon staan, verder gewoon mail, internet, videoland, netflix, youtube :)

En ondanks ik de 12 max pro iphone heb, moet ik dan ook de nieuwste macbook nemen?