[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:56

Siersma schreef:
Ik ben voor een iphone 12 gegaan. Kwam van een Samsung A50, scherm is dezelfde grootte.

Overzetten ging makkelijk. Heb een app op mijn oude mobiel gezet en alles ging over, foto’s etc. Het enige dat ik wel kwijt ben zijn appjes en sms’jes maar dat wist ik van tevoren. Het viel mij alles mee. En idd ik had ook veel eerder moeten overstappen


Kijk hier kan ik wat mee, wil niet zeggen dat ik niet meer twijfel maar ik heb nog tot vrijdag haha :Y)
Alleen welke Iphone de 12 of de 13?

Oehh ga steeds verder van mn geloof afvallen altijd gezegd voor mij geen iphone :')

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:42

Ik ging voor de 12, de 13 vind ik. U nog veel te duur :o

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:45

Ik vind Android gewoon zo niet logisch. Ik ben iPhone gewend en heb altijd ruzie met de Samsung van mijn moeder.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:20

Ik ben zelfs vorig jaar over gegaan van windows naar een macbook. Ook heel blij mee. :D Ik game er verder niet op (daar heb ik een ps4 voor), maar voor wat ik erop doe is hij echt geweldig. Dit terwijl ik 2 jaar geleden ook nog zei dat ik nooit over ging stappen. :o
Vind sommige dingen nog wel wat lastiger, zoals de mappen structuur ed. Daar zit ik soms nog wel mee te vechten. :')

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:46

Jaaaa ik werk hele dagen op windows, maar voor thuis ook een macbook aangeschaft, en ik vind dingen ook soms echt niét terug, bestaan daar geen cursusjes voor ofzo :') Want ik mis ergens een beetje basislogica op dat vlak duidelijk haha.

Verder helemaal om, had gisteren de Samsungs van mijn ouders in mijn handen om iets uit te pluizen en man IRRITANT.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:57

Enige voordeel wat mijn oude Samsungs hadden was dat ze niet kapot te gooien waren.
Aangezien ik ze minimaal 5x per dag op de grond smeet van irritatie omdat ze weer vastliepen.
Nooit meer Samsung voor mij!

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:17

Needje schreef:
Enige voordeel wat mijn oude Samsungs hadden was dat ze niet kapot te gooien waren.
Aangezien ik ze minimaal 5x per dag op de grond smeet van irritatie omdat ze weer vastliepen.
Nooit meer Samsung voor mij!



_/-\o_ :')

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:16

Ik laat mijn iphone dagelijks vallen en heb er in de afgelopen 9 a 10 jaar 'maar' 3 kapot laten gaan. Van 1 was het scherm kapot en de andere 2 heb ik beide in de wc laten vallen. Was nog in de tijd dat ze niet goed konden zwemmen.. :') Gebruik wel altijd een hoesje. Moet ook wel bij mij... :+

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:27

Mijn iPhones hebben ook wat geleden in het verleden. Maar de 5 spande de kroon, iedere keer scherm kapot en uiteindelijk trok hij zo krom dat ie 3 x zo dik geworden was. Maar hij bleef het doen!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:35

Jonnekee schreef:
Siersma schreef:
Ik ben voor een iphone 12 gegaan. Kwam van een Samsung A50, scherm is dezelfde grootte.

Overzetten ging makkelijk. Heb een app op mijn oude mobiel gezet en alles ging over, foto’s etc. Het enige dat ik wel kwijt ben zijn appjes en sms’jes maar dat wist ik van tevoren. Het viel mij alles mee. En idd ik had ook veel eerder moeten overstappen


Kijk hier kan ik wat mee, wil niet zeggen dat ik niet meer twijfel maar ik heb nog tot vrijdag haha :Y)
Alleen welke Iphone de 12 of de 13?

Oehh ga steeds verder van mn geloof afvallen altijd gezegd voor mij geen iphone :')


Ik heb de 12 pro max, maar naar verhalen wat ik gehoord heb, weet niet of het echt zo is, zit er weinig verschil in. Maar misschien kan je op tweakers vergelijken oid?

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:49

J0anieke schreef:
Ik laat mijn iphone dagelijks vallen en heb er in de afgelopen 9 a 10 jaar 'maar' 3 kapot laten gaan. Van 1 was het scherm kapot en de andere 2 heb ik beide in de wc laten vallen. Was nog in de tijd dat ze niet goed konden zwemmen.. :') Gebruik wel altijd een hoesje. Moet ook wel bij mij... :+


Jeetje, dat is wel zonde zeg. Je kan hem vasthouden hè, dat weet je? :')

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:27

Ik laat altijd alles vallen :=
Maar met 1 scherm kapot in al die jaren vind ik dat ze wel duurzaam zijn. Toen ze in de wc vielen gleden ze uit mn broekzak, dus daar kon ik niet zoveel aan doen.. :P

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:05

in de wc vallen, gebeurde bij mij vroeger met die hele kleine toestelletjes waarmee je alleen kon bellen en smssen, is me met een iPhone nog nooit overkomen. *klopt af*

Toen ik nog werkte, kwam er wel eens iemand binnen met een verzopen telefoon, die stuurde ik altijd naar de keuken van het restaurant om een bak rijst te gaan halen, dan komen 's nachts de Chineesjes en die repareren dan je telefoon zei ik altijd :D :+

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:34

Apple-fan? O yeah! Al jaren een iPhone, op dit moment ruim 2 jaar de 11 Pro Max. MacBook Air in huis, iMac en mijn geliefde iPadPro (ahum!). Alleen al voor Procreate zou ik die absoluut niet willen missen. Ik gebruik hem ook voor Spaanse les, aantekeningen en natuurlijk voor mijn sociale leven. Lach maar, maar als emigrant is dat op dit moment grotendeels online.



Ik ben op dit moment helemaal verslaafd aan het tekenen van gnomes, deze is van vandaag.

Afbeelding

Mijn nieuwe hoesje, ook blij mee!

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:41

Wat een gave tekening, Monique!

Heeft iemand hier verstand van de agenda's op de Mac?
Ik heb een vervelend probleempje sinds Monterey:
Ik werk met meerdere kalenders, oa eentje voor privé en een voor werk.. De zoekfunctie zoekt alleen nog in de privé kalender := Enorm lastig, want ik gebruik die heel vaak en ben er best wel van afhankelijk..
Ik zoek dus op een naam, en krijg alleen afspraken te zien die nog in mijn privé kalender stonden, terwijl ik links gewoon de notitie die ik zoek er tussen zie staan..

Werkt deze functie bij jullie wel, of zou het gewoon een bug zijn?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:39

Ik gebruik die functie wel, heb ook verschillende agenda's en ik heb net gecheckt. De zoekfunctie werkt gewoon bij allemaal.

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:53

Nou mijn iPhone 13 is besteld, ze wouden me Oppo aansmeren maar dat ken ik niet dus ga ik niet aan beginnen.

Maar wat een bedragen tegenwoordig zeg met die abonnementen ga straks 69 euro in de maand betalen wel alles unlimited maar dan nog :o

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:20

Jonnekee schreef:
Nou mijn iPhone 13 is besteld, ze wouden me Oppo aansmeren maar dat ken ik niet dus ga ik niet aan beginnen.

Maar wat een bedragen tegenwoordig zeg met die abonnementen ga straks 69 euro in de maand betalen wel alles unlimited maar dan nog :o


Dat is wel heel veel. Daar zit de telefoon dan ook bij in neem ik aan? Geen Sim only?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:40

Ik heb al jaren geen abonnement meer. Met een SIM-only doe ik gewoon langer met een telefoon en smeer ik de kosten beter uit. In mijn geval moet ik dan 2,5 jaar met een telefoon doen om het verschil eruit te halen, maar ik ben wel vrij om van provider te wisselen als ik dat zou willen.

Mijn iPhone 11ProMax is in september 3 jaar oud, mooi op tijd voor het nieuwe model. Het enige probleem is dat ik geen verzekering heb zo. Maar buiten af en toe een keer een nieuw scherm ook nooit nodig gehad, kostte destijds 60 euro.

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:23

Suzanne F. schreef:
Jonnekee schreef:
Nou mijn iPhone 13 is besteld, ze wouden me Oppo aansmeren maar dat ken ik niet dus ga ik niet aan beginnen.

Maar wat een bedragen tegenwoordig zeg met die abonnementen ga straks 69 euro in de maand betalen wel alles unlimited maar dan nog :o


Dat is wel heel veel. Daar zit de telefoon dan ook bij in neem ik aan? Geen Sim only?



Ja klopt telefoon zit erbij in, maar misschien betaal ik volgend jaar wel een deel toestelkrediet af gaat de prijs van mn abonnement mooi naar beneden.

Iemand enig idee hoe je alles van Samsung naar Epple overzet?

Jonnekee
Berichten: 754
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:42

Waar hebben jullie je screenprotectors en hoesjes vandaan?

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:43

Nu voor nood bij de Action een goedkoop hoesje en er zijn er nog wat onderweg via Ali

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:54

bij mij liggen er al sinds begin november 2 hoesjes bij de douane, van Ali, waarde, ong. 6 euro. Ik denk niet dat ik die ooit nog krijg.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:57

Ik haal ze tegenwoordig altijd bij Amac. Zijn wat duurder, maar koop er ook maar 1 per telefoon nu. Blijven echt super lang heel mooi.

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:13

Otterbox for life….
Zijn wat duurder (€35) maar houden het zeker 3 jaar uit bij mij…