[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:03

BlijNijn schreef:
Volgens mij zitten er hier veel mensen met verstand van Apple/de iPhone, dus bij deze even een vraag van mijn kant. Ik heb momenteel een iPhone XR waar ik op zich erg tevreden mee ben, maar hij is voor mij net wat te groot en te zwaar. Door een zenuwbeschadiging in mijn linkerarm is het voor mij wel handig als ik mijn telefoon met een hand kan bedienen en hij niet al te zwaar is. Het liefst zou ik dus weer terug gaan naar mijn oude model: een iPhone SE (oude versie). Hebben jullie een idee hoe lang ik daar qua updates nog mee zou kunnen doen? Ik gebruik mijn telefoon alleen voor Whatsapp, wat scrollen op Facebook en wat kijken op internet.

Ik zag ook dat er een nieuwe versie van de SE is, dus daar ga ik ook zeker even naar kijken. :j

De oude SE is van 2016 en die zal niet heel lang meer worden ondersteund
Maar het is gissen hoe lang.
iOS 14 lijkt hij nog te krijgen zo te zien.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:29

Bedankt voor je reactie! Ik ben echt een leek, maar stel hij kan volgend jaar de nieuwe iOS meer krijgen, is de telefoon dan niet meer bruikbaar of krijg je dan enkel op den duur problemen met het downloaden van apps? Een wat nieuwere, maar wel kleinere dan de XR is dan wellicht een betere optie. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen mijn huidige telefoon en de 8 al best groot vind, dus misschien is dat een betere optie.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:58

BlijNijn schreef:
Bedankt voor je reactie! Ik ben echt een leek, maar stel hij kan volgend jaar de nieuwe iOS meer krijgen, is de telefoon dan niet meer bruikbaar of krijg je dan enkel op den duur problemen met het downloaden van apps? Een wat nieuwere, maar wel kleinere dan de XR is dan wellicht een betere optie. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen mijn huidige telefoon en de 8 al best groot vind, dus misschien is dat een betere optie.

Het grootste probleem zijn idd de apps en vooral beveiliging up dates van apps en iOS versie waar je tegen aan gaat lopen.
Je zou dan ook naar de se 2020 kunnen kijken die is kwa grote vergelijkbaar met de 8 maar dus nieuwer.
Op Apple kan je ze vergelijken en daar staan dan ook de maten op.
https://www.apple.com/nl/iphone/compare ... 2=iphoneXR

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:17

Dankjewel. Ik ga er nog even verder in duiken. :)

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:35

Queelens schreef:
Shiloh schreef:
Bedoel je met verzekering Apple Care?

Ik denk dat je met zowel de 12 als 11 pro gewoon een top telefoon hebt.

Punt is wel dat we nu op zo’n omslag punt voor 5g zitten. De 11 pro ondersteunt dat niet. De 12 hoogstwaarschijnlijk wel.

Zelf ga ik in ieder geval het uitzingen met mijn XS tot een model dat 5G ondersteunt en de 5G dekking goed is.

Ik heb zelf de XS. De NFC werkte alleen niet, had ook nog nooit gewerkt. Zat nog binnen de twee jaar garantie. Uiteindelijk is het toestel vervangen (voor een refurbished ding). Heb nu dus net praktisch een nieuwe, inclusief dus een nieuwe verse batterij. Dus kan met deze nog wel een tijdje vooruit.

Heb recent ook flinke investering gedaan in een iPad Pro en sinds ik dat ding heb zit ik veel minder op mijn telefoon. Dus het heeft allemaal ook wat minder haast. Ga dus denk ik nog minimaal een jaar verder met deze.


Ik zou sowieso niet speciaal een iphone of toestel kopen vanwege 5g ondersteuning. Heel eerlijk, voor telefoongebruik heb je aan 5g niet meer dan 4g op dit moment. Van 3g naar 4g was voor mobiele gebruik een flinke vooruitgang maar zover is 5g voorlopig nog niet.


Ik ga ook niet een telefoon kopen omdat die 5G heeft, ik ga sowieso geen telefoon kopen zolang die nog geen 5G heeft (en daarna wellicht ook nog niet). Dat is toch wel een wezenlijk verschil.

Ik denk dat de meeste het verschil wel gaan merken. Ik sowieso. Ik gebruik mijn telefoon ook als hotspot voor laptop en iPad.

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:56

BlijNijn schreef:
Dankjewel. Ik ga er nog even verder in duiken. :)

Er zijn geruchten dat de nieuwe iPhone 12 kleiner gaat zijn dan de iPhone 8 (en huidige SE). Weet zo even niet hoeveel kleiner, maar misschien is dat wat voor je? Ze worden waarschijnlijk begin september aangekondigd. Alleen nog onduidelijk wanneer ze dan ook te koop gaan zijn ivm Corona (normaal kun je ze een week later al in de winkels kopen).

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 06:55

J0anieke schreef:
BlijNijn schreef:
Dankjewel. Ik ga er nog even verder in duiken. :)

Er zijn geruchten dat de nieuwe iPhone 12 kleiner gaat zijn dan de iPhone 8 (en huidige SE). Weet zo even niet hoeveel kleiner, maar misschien is dat wat voor je? Ze worden waarschijnlijk begin september aangekondigd. Alleen nog onduidelijk wanneer ze dan ook te koop gaan zijn ivm Corona (normaal kun je ze een week later al in de winkels kopen).

De nieuwe iPhones worden pas in oktober aangekondigd dat is al bekend
In september verwachten ze wel dat de Apple Watch word aangekondigd.
En kwa formaten zijn er meestal meerdere formaten idd.
Maar de nieuwe iPhones zullen ook wel flinke prijs kaartjes kennen.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:24

J0anieke schreef:
BlijNijn schreef:
Dankjewel. Ik ga er nog even verder in duiken. :)

Er zijn geruchten dat de nieuwe iPhone 12 kleiner gaat zijn dan de iPhone 8 (en huidige SE). Weet zo even niet hoeveel kleiner, maar misschien is dat wat voor je? Ze worden waarschijnlijk begin september aangekondigd. Alleen nog onduidelijk wanneer ze dan ook te koop gaan zijn ivm Corona (normaal kun je ze een week later al in de winkels kopen).


Bedankt voor de tip! Ik verwacht echter dat die nog wel een stuk duurder gaat zijn dan de SE 2020 en dat vind ik eigenlijk weer zonde van m'n geld. Ik ga waarschijnlijk vanmiddag even de SE 2020 in het echt bekijken om een goede keuze te kunnen maken. Ik vind het zelf niet erg om met een ouder toestel te lopen, voor die paar dingen waarvoor ik 'm gebruik, maar aan de andere kant is de prijs van de SE 2020 weer niet dusdanig hoog waardoor een nieuwe telefoon kopen goede optie is.

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:27

Kido schreef:
J0anieke schreef:
Er zijn geruchten dat de nieuwe iPhone 12 kleiner gaat zijn dan de iPhone 8 (en huidige SE). Weet zo even niet hoeveel kleiner, maar misschien is dat wat voor je? Ze worden waarschijnlijk begin september aangekondigd. Alleen nog onduidelijk wanneer ze dan ook te koop gaan zijn ivm Corona (normaal kun je ze een week later al in de winkels kopen).

De nieuwe iPhones worden pas in oktober aangekondigd dat is al bekend
In september verwachten ze wel dat de Apple Watch word aangekondigd.
En kwa formaten zijn er meestal meerdere formaten idd.
Maar de nieuwe iPhones zullen ook wel flinke prijs kaartjes kennen.

Bron? Ik lees overal dat ze in september worden aangekondigd en dat de release een paar weken later is dan normaal.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:31

Ik hoop dat de nieuwe release idd weer naar kleiner gaat.. Ik heb nu een 7, en ik ga straks voor de XS, omdat deze qua maat nog te doen is, maar eigenlijk te groot...

Overigens gebruik ik deze site om van tevoren een idee te krijgen. je kunt alles in de rondte draaien maar vooral van de meeste telefoons de maten vergelijken...
https://www.hotspot3d.com/#compare/appl ... ne-xs-gold

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:43

Ik ben toch voor de SE 2020 gegaan. Ik kon mijn iPhone Xr inruilen waardoor ik een klein bedrag bij moest betalen, dat maakte het een stuk interessanter dan een ouder model kopen. Bedankt voor alle adviezen. :)

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:33

Hier goed nieuws, heb een nieuwe iphone van Apple gekregen. Verzekering was al opgezegd in maart, maar gelukkig viel het mooi binnen de garantie. Moederbord was uiteindelijk stuk.
Twijfel om hem wel zelf te houden of hem te verkopen voor 400-450 euro en over te stappen naar de 11 Pro. Ik vind hem zo gaaf, maar wacht misschien beter tot de 12 Pro uit is.

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:25

Even terug gezocht en zie dat t in een iPhone 8 plus gaat. Ik zou m dan nu verkopen ('nu het nog kan'), mits je er echt dat geld voor kan krijgen. :j

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:04

Goedeavond,

Ik ben over naar een iPhone en heb een vraagje over de agenda. Ik heb de app van Google Agenda er op staan en de Apple agenda verwijderd. Maar ik blijf meldingen krijgen via Apple agenda.

Online heb ik al gekeken naar oplossing maar via accounts en wachtwoorden kom ik niet verder. Weet iemand hier hoe ik de meldingen op de 11 uit krijg?

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:16

Je hebt voor al je accounts wel iCloud synchronisatie voor agenda uitgezet? (Bij accounts en wachtwoorden en dan het account waar het om gaat en dan iCloud)

Klinkt wel heel raar, dat je meldingen kunt krijgen van een app die je verwijderd hebt.

Staat agenda nog in het lijstje om in te kunnen stellen? Iets onder accounts en wachtwoorden?

Ik heb ook een andere agenda dan de Apple agenda en krijg nooit meldingen van de Apple agenda.

Heb je bij berichtgeving gekeken?

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:20

Ik ga er morgen met een fris hoofd weer naar kijken. Dankjewel. :)

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:06

Hoi, misschien iemand hier die mij kan helpen.
Ik heb icloud uitgebreid naar 200gb opslag maar nu blijft er in finder maar staan; icloud opslag zit vol, koop meer opslag. Ik heb nog 170GB vrij staat er als ik ga kijken bij mijn opslag. Iemand hier mee bekend? ;(

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:47

Shiloh schreef:
Je hebt voor al je accounts wel iCloud synchronisatie voor agenda uitgezet? (Bij accounts en wachtwoorden en dan het account waar het om gaat en dan iCloud)

Klinkt wel heel raar, dat je meldingen kunt krijgen van een app die je verwijderd hebt.

Staat agenda nog in het lijstje om in te kunnen stellen? Iets onder accounts en wachtwoorden?

Ik heb ook een andere agenda dan de Apple agenda en krijg nooit meldingen van de Apple agenda.

Heb je bij berichtgeving gekeken?


Bedankt het is gelukt.

Uiteindelijk via hier uit kunnen zetten:

Afbeelding

Ondanks dat de app niet meer op mijn telefoon staan blijft ie wel in het menu aanwezig:

Afbeelding


Nouwja zo krijg ik in elk geval geen dubbele meldingen meer.

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:50

mijn iphone11 is onwijs traag geworden sinds de laatste update en de coronamelder app. Plaatjes/foto's laden niet meer. Dit is zowel op de wifi als op data.
Bluetooth stond altijd al aan voor bellen in de auto, dus dat zal het niet zijn. Is het die coronamelder?

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:18

Hier geen last van, ik heb de app ook.. wel iphone xr in plaats van 11

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:29

Heb je al een reset gedaan? Dat wil soms nog wel eens helpen.

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:48

J0anieke schreef:
Heb je al een reset gedaan? Dat wil soms nog wel eens helpen.

Goed plan, ga ik zo es doen

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:06

Ziet er naar uit dat er ook nieuwe iPads komen. Sommige zeggen november, andere het voorjaar.
Voor studies ben ik aan het twijfelen voor een iPad die ook voor schrijven kan gebruikt worden dus moet snel reageren.
Dus misschien de nieuwe iPad Air. Die zou dezelfde behuizing als de nu iPad Pro moeten hebben.

Of misschien toch voor een MacBook?! :+

Hebben jullie leaks gehoord over de nieuwe modellen?
Zag dat sommige YouTubers de dummy iPhone 12 hebben, maar die zagen er niet zo anders uit.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:13

Aankomende dinsdag heeft Apple een event gepland. Dan zal er wat dat betreft meer duidelijkheid komen :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:09

Thanks, wist ik niet!
Zal dat dan bekijken :j