[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:53

Ricie schreef:
Aah fijn dat jullie er goeie ervaring mee hebben! Ik heb hem nu een dag in gebruik en moet zeggen dat ik echt het grote scherm wel heel fijn vind. Stiekem mis ik mijn home butten wel een beetje, heb hem vandaag 2x in willen drukken...maar aan de andere kant vind ik het heerlijk dat ie weg is.

Heb nog geen hoesje en screenprotector. Weet nog niet zo goed wat ik er mee moet...vind het in het gebruik net altijd een fractie onpraktischer. Zeker met het omhoog swipen nu vraag ik me af of het niet iedere keer tegen zo een randje van een protector gaat zijn. En bij mijn vorige iphone is mijn scherm gesneuveld. Screenprotector haalde ik er onbeschadigd van af....dus waar dient dat ding eigenlijk voor....om je glas bij elkaar te houden na een breuk?

Wel heb ik bij de action zo een sok gehaald. Leg mn telefoon vaak in bv het bakje van mn middenconsole in de auto enzo...dus dan vind ik het wel fijn dat hij “iets” beschermd is. Maar nu heb ik wel het idee dat ik geen notificaties en geluiden meer krijg als hij in die sok vind. Dat vind ik toch wel apart...heb het vandaag 2x gehad dat toen ik mn telefoon ontgrendelde dat ik tich notificaties kreeg...


Volgensmij komt dat, omdat je iPhone dan denkt dat je hem tegen je aan hebt ofzo? Dan zet ie notificaties ‘zachter’ geloof ik. Hij ‘ziet’ of jij naar je telefoon kijkt of niet. Die sensor zal door de sleeve denken dat jij het bent? Denk ik hoor. Ik heb geen idee of dat werkelijk zo is en of dat voor jouw situatie zorgt.

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:33

Nieuwere iPhones hebben inderdaad ingebouwd dat ze geen herhaalde notificaties geven als je je telefoon met de voorkant naar beneden hebt liggen, tegen je hoofd aan hebt of op een andere manier de sensor aan de voorkant afdekt. Dat is zodat je je telefoon om kan draaien en op die manier ook niet steeds afgeleid wordt door het trillen, het is eigenlijk een soort niet storen-functie. Volgens mij kan je dat wel uitzetten als je het echt heel vervelend vindt, maar in de auto lijkt het me sowieso verstandig om notificaties uit te zetten, ik heb mijn telefoon altijd op automodus zodat ik mijn navigatie wel kan zien maar geen notificaties binnen krijg.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:35

Automodus? Heeft iPhone dat? :+

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:36

Jazeker, zat in iOS11. Hij zit bij mij in het bedieningspaneel (dus als ik van onder naar boven veeg), dat paneel kan je zelf aanpassen en dan kan je automodus toevoegen. Hij schakelt hem bij mij ook automatisch in als hij qua snelheid en locatie detecteert dat ik in de auto zit. Ik vind het echt een uitkomst want ik raak snel afgeleid als ik appjes krijg terwijl ik aan het rijden ben maar vind het echt een absolute no-go om met mijn telefoon bezig te zijn tijdens het rijden.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:06

Ja klopt, ideaal is dat!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:15

Ik vind het ook ideaal :j Het enige irritante vind ik dat hij ook telefoontjes weg houdt (hij pakt de instellingen van de niet storen stand dus alleen mijn favorieten komen er doorheen)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:21

Jaaa klopt, is een hele fijne functie die automodus. Maar goed, dat met dat omdraaien ken ik idd wel. Maar wel irritant en apart dat ie dan ook niks weergeeft als hij in je zak zit etc. Dat is wel irritant. Maar ik wist niet dat deze functie van het omdraaien in de iPhone zat?

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:22

Volgens mij zit het in het licht dat dat sensortje binnenkrijgt. Die ene die naast de selfiecamera zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:22

Ricie schreef:
Jaaa klopt, is een hele fijne functie die automodus. Maar goed, dat met dat omdraaien ken ik idd wel. Maar wel irritant en apart dat ie dan ook niks weergeeft als hij in je zak zit etc. Dat is wel irritant. Maar ik wist niet dat deze functie van het omdraaien in de iPhone zat?

Jep, sinds de 7 uit mijn hoofd. Ik vind het echt ideaal, het spoort me echt aan om alleen naar mijn telefoon te kijken als ik er tijd voor heb en niet doelloos reageren op appjes die ik binnen krijg. Hij trilt overigens wel 1 keer als het goed is, en dan een paar minuten niet of bij elke volgende notificatie niet.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:29

Dan ga ik toch eens zoeken hoe ik het uit kan zetten....het kan idd ideaal zijn. Maar aangezien whatsapp en mijn telefoon belangrijk zijn voor mijn werk, mis ik nu toch te veel.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:36

Hey mocht iemand nog appstore tegoed nodig hebben, bij Albert Heijn krijg je bij de kaarten van 25 euro en meer 15% extra tegoed :)

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:38

Hoi, ik heb een vraagje... mijn iPhone SE wil niet connecteren met de laptop. Ik heb 1600 foto’s die ik veilig wil stellen voor ik hem binnendoe om te herstellen. Hoe kan ik dat best oplossen? Men heeft me iCloud aangeraden, maar mijn geheugen is bijna vol. Als ik extra wil kopen, lukt dat niet?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:00

Misschien ergens een andere cloud nemen om ze in veilig te stellen? Er zijn zat cloud diensten die meer opslag bieden dan icloud gratis doet...onedrive, dropbox etc

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:02

Ik ken daar echt niks van... Ik heb dropbox, maar dan moet je gewoon alles uploaden zeker?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:12

Ja klopt, dan kan je de app installeren en dan naar je foto’s gaan. Alles selecteren en delen en dan kan je denk ik daar ergens kiezen voor dropbox. Alleen geen idee hoeveel ruimte je nodig gaat hebben en wat dropbox bied aan ruimte....

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:16

Iemand trouwens ervaring met kleine lichte vlekjes op het scherm van je iphone?

Mijn iPhone 6 heeft niks meer vwb garanties of zo. Maar ik had dus eerst 1 vlekje en nu zijn er 3 nog kleinere bij gekomen. Ik was vanmorgen bij een winkel die mijn batterij heeft vervangen en die noemde het dode pixels, maar dat is het niet. Een dode/stuk pixel blijft in die kleur, ongeacht de achtergrond. Maar deze lichtere vlekken zie je eigenlijk alleen of het beste met een witte achtergrond, en je ziet helemaal niks bij een zwarte achtergrond. En bij andere kleuren, kleurt het gewoon mee, maar is het iets lichter (vooral bij lichte kleuren, bij donkere kleuren valt het dus amper op) ...

Ik kan er op internet vrij weinig over vinden. Wel mensen die het ervaren, maar die de telefoon vervolgens nog in de garantie hebben en dat Apple de telefoon gewoon heeft vervangen.

De vlekjes worden ook groter als je druk uit oefent. Iemand enig idee wat het kan zijn en of het te fixen is? Ik werd toen straks zo vlot afgepoeierd met "is ene dode pixel" , maar dat is het dus gewoon niet. Het beperkt zich ook niet tot 1 duidelijk pixel of zo.

J0anieke

Berichten: 4902
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:27

Ik heb ook zon kleine vlek, dusdanig klein dat ik me er niet aan stoor.
Mijn vader had een gegeven moment heel erg op de hoogte van het magneetje van zijn hoesje bij de 4 (of 4S). Ik denk dat het dan ook door een magneet veroorzaakt word.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:32

Hmmm, dat weet ik niet. Die telefoon zit al 3,5 jaar in hetzelfde hoesje, en dat hele hoesje is 1 grote magneet (cover die via magneet vast zit in mapje, maar ook snel los kan). Locatie is daar helemaal niet aan te matchen...

J0anieke

Berichten: 4902
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:52

Of drukpunten? Dat was mijn tweede gedachte..

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:54

Hoi!

Geen idee of ik hier juist zit, maar ik wil graag een Macbook Pro aan gaan schaffen en ik vroeg mij af of hier misschien mensen zijn die verstand hebben van wat bij mijn eisen past :+

Ik wil hem dan gaan gebruiken voor voornamelijk fotobewerking met Photoshop en Lightroom.
Verder gebruik ik voor school ook InDesign, Illustrator en Premiere Pro :)
Het zou ook fijn zijn als ie de normale Office programma's ook kan draaien maar dat lijkt me niet zo'n punt haha.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:16

@shiloh ouderdom?

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:22

Kido schreef:
@shiloh ouderdom?


No oliebol sherlock :')

Sorry. Dat klinkt botter dan ik het bedoel. Maar dat er met ouderdom issues komen, lijkt me vrij logisch :+. Maar als ik weet wat het is, weet ik ook of het enigsinds goedkoop/makkelijk te fixen valt.

Ik ging er vanuit dat ik vanwege de batterij en traagheid snel op deze telefoon zou zijn uitgekeken. Maar nu ok voor 29 euro de batterij heb laten vervangen en het hele ding direct een stuk sneller weer is (batterij had hele ernstige slijtage!) heb ik ook zoiets van: wellicht toch langer mee door óf misschien wel proberen te verkopen. In beide gevallen zou ik het idealiter wel oplossen als dat relatief makkelijk zou kunnen.

Het lijkt vooral alsof er op die plekken meer licht doorheen komt dan door de rest van het scherm. Drukpunten zou ik logisch vinden als het op de hoogte zit waar de pasjes in mijn hoesje tegen mijn scherm aan zitten. Maar dat is niet zo.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:34

Zou zomaar kunnen dat de magneetjes van je hoesje toch schade geven bijvoorbeeld of dat je scherm wat slijtage heeft ik denk persoonlijk dat je het in die hoek moet zoeken.
Verder gewoon lekker gebruiken zeker met nieuwe batterij als hij weer goed mee gaat prima toch?
IOS12 gaat er ook gewoon opkomen las ik laatst volgens de geruchten al is het even afwachten of het toestel dan niet wat trager weer word maar dat is koffie dik kijken toch.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:40

Kido schreef:
Zou zomaar kunnen dat de magneetjes van je hoesje toch schade geven bijvoorbeeld of dat je scherm wat slijtage heeft ik denk persoonlijk dat je het in die hoek moet zoeken.
Verder gewoon lekker gebruiken zeker met nieuwe batterij als hij weer goed mee gaat prima toch?
IOS12 gaat er ook gewoon opkomen las ik laatst volgens de geruchten al is het even afwachten of het toestel dan niet wat trager weer word maar dat is koffie dik kijken toch.


Nogmaals, ik vind hoe het ontstaan is niet zo relevant. Wat ik wel relevant vind is wát het is, en of het te repareren is en daar probeer ik achter te komen of iemand een idee heeft.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:45

Heel nieuw scherm ben ik bang aangezien enkele pixels niet te verhelpen zijn ;)