[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:44

iPhone uit en aan gezet en nu heb ik de update.
Thnx

Ja dat gok ik ook

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:06

+:)+

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:10

Fijn dat het gelukt is!

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:49

Ik had een vraagje, sinds gister heb ik een nieuwe iPhone. Nu zegt m’n vriend dat ik absoluut niet m’n reservekopie moet overzetten omdat dat m’n telefoon kan verpesten, zo kunnen apps bijvoorbeeld denken dat m’n telefoon nog steeds een homeknop heeft (ga van de 6 naar xs max). Hij zegt dat ik beter alles apart kan overzetten.
Nu heb ik gegoogeld en daar staat overal dat je gewoon je reservekopie kan terugzetten, ik heb op beide telefoons dezelfde versie van iOS dus het zou geen probleem moeten zijn. Ik kon echt nergens iets vinden over dat het terugzetten van een reservekopie slecht kan zijn voor je telefoon.
Het lukte mij ook niet om m’n apps en gegevens een voor een op m’n telefoon te zetten en voor zover ik kon vinden stond ook overal dat dit niet mogelijk is.

M’n vriend wilde me erbij helpen maar ik zie hem pas volgende week en ik heb geen zin om nog zolang te wachten :') Weet iemand hier misschien iets vanaf?

Anoniem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:00

Je telefoon kan niet denken dat hij nog een homeknop heeft, het is geen zelfstandig denkend ding. Je reservekopie is niks meer dan wat jij hebt aangegeven dat het is: in de meeste gevallen apps (die gewoon up to date zijn en dus ook snappen dat je geen homeknop meer hebt), foto's en documenten. Gewoon lekker terugzetten dus.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:14

Wat Emma zegt indd.
Scheelt je een boel apps overzetten en foto’s.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:30

Gewoon reservekopie overzetten. Ik heb ook sinds gisteren nieuwe iPhone, reservekopie overzetten ging zonder problemen.

Apps kunnen niet in de war zinn over een home knop. Individuele apps doen namelijk niks met de home knop. Die knop was juist om uit apps te gaan naar home te gaan.

Nee hoor. Kan zonder problemen.

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:21

Dank jullie!!! Ik kon mijn oude telefoon er gewoon naast houden en toen heeft hij alle instellingen en de reservekopie overgezet, heel handig :D

M’n vriend studeert informatica en is mega Apple fan dus normaal is hij heel handig en slim met dit soort dingen, maar dit leek mij ook al zo raar... tot nu toe werkt het gewoon perfect :D

Anoniem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:16

Iemand Mojave al aan het installeren/al geïnstalleerd? Ik ben er nu mee bezig. Wou eigenlijk in de beta maar mijn Macbook komt uit medio 2012 dus durfde het niet zo goed aan.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:19

Emmaa_ schreef:
Iemand Mojave al aan het installeren/al geïnstalleerd? Ik ben er nu mee bezig. Wou eigenlijk in de beta maar mijn Macbook komt uit medio 2012 dus durfde het niet zo goed aan.


Ik heb het geinstalleerd gisteren, op mijn Air :)
Tot nu toe nog niet echt major veranderingen gevonden, op de dark mode na.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:51

Heb zowel op mijn imac als op mn macbook niet voldoende ruimte vrij. Dus voor mij gaat het nog even wachten worden vrees ik. Is de dark mode fijn om in te werken? We zijn natuurlijk niet anders gewend dan de lichte variant. Maar gewoon om eens ff wat anders te hebben lijkt me het wel heerlijk eigenlijk!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:54

Ik denk dat ik de darkmode wel interessant zou vinden. Heb het nog niet geïnstalleerd of zo, maar ik ben programmeur en heb mijn develop programma’s ook altijd op donker staan. Dat is zoveel minder heftig voor je ogen.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:36

Ricie schreef:
Heb zowel op mijn imac als op mn macbook niet voldoende ruimte vrij. Dus voor mij gaat het nog even wachten worden vrees ik. Is de dark mode fijn om in te werken? We zijn natuurlijk niet anders gewend dan de lichte variant. Maar gewoon om eens ff wat anders te hebben lijkt me het wel heerlijk eigenlijk!


Toevallig heb ik gisterenavond tot 22.00 zitten werken in dark mode, en in mijn vrij donkere studio vond ik dit heel fijn en dus zeker een pluspunt van Mojave :D

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:19

Oké, even een leken-vraag hier. Maar kan het zijn dat ik nog geen update heb voor mijn Macbook Air? :Y)
Ik klikte net op Software-update, maar hij zegt dat er geen update is. Of doe ik iets hopeloos verkeerd?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:26

Nee, het OS wordt niet geupdate. Waarschijnlijk op de eerste pagina van als je de app store opent staat hij daar als nieuwe download.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:34

Oh, ik heb het gevonden. Thanks! Normaal ben ik niet zo blond :')

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:35

MarJon, kijk eens bij Uitgelicht daarboven, grote kans dat hij daarbij staat.

Ik hou van Mojave <3 Die Dark Mode is echt heel erg fijn <3
Vind de nieuwe App Store ook erg mooi :j
Vond de Dark Mode van Adobe CC ook zo fijn, echt blij dat 'ie nu helemaal in dark kan.

*Edit* ah je hebt 'm al :))

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:52

Haha ja, ik had m’n bericht snel weer verwijderd in de hoop dat niemand hem had gezien :))

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:59

Helaas ~~}> _O-

Anoniem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:26

Ik vind de Dark Mode van Mojave ook heeeeel fijn. Denk dat ik er voorlopig ook overdag in blijf werken en ben benieuwd welke apps met een dark mode-optie komen om er meer in mee te blenden.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:28

Ik ga als het lukt straks eens kijken om te updaten. Even wat ruimte vrijmaken hier en daar....

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:59


Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:39

Je kunt ook gewoon via de command line een sneltoetsen toevoegen waarmee je darkmode aan en uit kan zitten.

En misschien zelfs wel gewoon “hey Siri, turn on darkmode”. Maar dat heb ik nog niet getest.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:03

Nou ik ben benieuwd. Osx staat hier eindelijk te updaten!

Heb het gevoel dat het tijd gaat worden voor een nieuwe imac. Kan al even niet meer mee met de updates op de imac

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:43

hoi!

ik kom even binnen vallen. ik zoek namelijk een iphone 8 plus. tenminste ik denk dat die mij het meeste aanspreekt.
Ik kom van een samsung s8 af maar die edge schermen vind ik verschrikkelijk.
ik weet alleen niet welke sites het betrouwbaarst zijn. zat zelf te denken aan een refurbished want die zijn nog redelijk betaalbaar. Wil dus voor een losse telefoon zonder abbonement gaan.
Hebben jullie nog tips kwa websites en aan wat voor bedrag zou ik moeten denken bij een 8 plus?

Alvast bedankt!