E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:51

Yv_ schreef:
Ik vind de Pocketbook ook nog steeds erg fijn <3. Ik heb er overigens wel wat meer voor betaald, hij was toen net zo duur als de Kobo (149 geloof ik). Enige wat jammer is, is dat het lang duurt voordat-ie is opgestart. Maar ik wilde perse drukknoppen als optie en dan ben je best beperkt. Omdat het mijn eerste was, wilde ik geen superdure.

Nu ik ondertussen weet wat voor plezier dat ding me heeft opgeleverd, mag de volgende wel een tikkeltje duurder. Vind de Kindle Oasis echt prachtig, maar nadeel dat Kindle geen epubs leest.

Heb hem ook mede dankzij jouw reactie gekocht. Mijn vorige Ereader was de kindle voyage en die is wel mooier dan deze en qua prestaties super, maar dat mooie uiterlijk komt mede door het scherm dat geen opstaande rand heeft en dat maakt hem super kwetsbaar. En gewoon niemand die die schermen kan vervangen, winkeltje in de stad, mediamarkt die externe expertise moet vragen a 6 weken en uiteindelijk de officiële schadehersteller die er ook niet aan wil beginnen. Doe mij en mijn onhandigheid maar minder gelikt en stevig. :+

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:14

Iemand hier ervaringen met een Tolino VS Kobo? Kan je met een Kobo ook boeken lezen die je ergens anders hebt gekocht dan bol?

Ik heb gisteren een nieuwe job aangenomen en moet daarvoor veel in het vliegtuig zitten en aangezien ik ook hoofdzakelijk met handbagage ga reizen is elke cm2 bespaart mooi meegenomen

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:23

Schuur_ schreef:
Iemand hier ervaringen met een Tolino VS Kobo? Kan je met een Kobo ook boeken lezen die je ergens anders hebt gekocht dan bol?

Ik heb gisteren een nieuwe job aangenomen en moet daarvoor veel in het vliegtuig zitten en aangezien ik ook hoofdzakelijk met handbagage ga reizen is elke cm2 bespaart mooi meegenomen



Met kobo kan je ook via kobo zelf kopen en sowieso via Bruna.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:29

Ik lees op mijn Kobo wat ik koop bij Bol en de Standaardboekhandel, naast wat ik "krijg" via Booktastik en Habban. Kobo kan meerdere bestandsformaten aan. Alleen de ebooks via/van Amazon moet je converteren dacht ik.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:53

O, tof Depende! Ik vind het echt nog steeds een erg prettig ding en wat je zegt: hij kan absoluut tegen een stootje. Mijn heeft al zo vaak hoofdpijn gehad van het uit bed vallen, maar nog steeds werkt-ie als een tierelier! Enige dat ik wel met regelmaat moet vervangen is het hoesje, daarvan breekt door het vallen elke keer zo'n bovenhoekje af en dan zit de reader er niet lekker meer in, te los.

Wat een gedoe dan met zo'n Kindle zeg! Kan ook een "Sjakie op de hoek" het niet?

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:56

Depende schreef:
Yv_ schreef:
Ik vind de Pocketbook ook nog steeds erg fijn <3. Ik heb er overigens wel wat meer voor betaald, hij was toen net zo duur als de Kobo (149 geloof ik). Enige wat jammer is, is dat het lang duurt voordat-ie is opgestart. Maar ik wilde perse drukknoppen als optie en dan ben je best beperkt. Omdat het mijn eerste was, wilde ik geen superdure.

Nu ik ondertussen weet wat voor plezier dat ding me heeft opgeleverd, mag de volgende wel een tikkeltje duurder. Vind de Kindle Oasis echt prachtig, maar nadeel dat Kindle geen epubs leest.

Heb hem ook mede dankzij jouw reactie gekocht. Mijn vorige Ereader was de kindle voyage en die is wel mooier dan deze en qua prestaties super, maar dat mooie uiterlijk komt mede door het scherm dat geen opstaande rand heeft en dat maakt hem super kwetsbaar. En gewoon niemand die die schermen kan vervangen, winkeltje in de stad, mediamarkt die externe expertise moet vragen a 6 weken en uiteindelijk de officiële schadehersteller die er ook niet aan wil beginnen. Doe mij en mijn onhandigheid maar minder gelikt en stevig. :+

Ik heb al bijna 7 jaar een Pocketbook, weliswaar met kleurenscherm, maar het ding heeft inmiddels half Europa gezien, staat permanent in stand-by (zonder ooit vast te lopen!), is ook nog degelijk (ondanks een glazen scherm) en heeft diverse valpartijen op een tegelvloer zonder ook maar één krasje op het glas doorstaan +:)+

Als deze overlijdt (hopelijk duurt dat nog lang :o) komt er hoogstwaarschijnlijk weer een Pocketbook :D

Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:37

Yv_ schreef:
Wat een gedoe dan met zo'n Kindle zeg! Kan ook een "Sjakie op de hoek" het niet?

Ben bij Sjakie en Mohammed geweest, maar beide wilden ze bij het woord Ereader niet eens kijken. :Y)

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:05

Dat klinkt veelbelovend Siamsmeesje!

Depende: Ik moest even hardop lachen om je zinnetje _O- _O-. Maar wat vervelend -O- .

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:23

Ereaderschermen zijn dan ook echt andere koek dan dat van een mobiel of tablet

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:01

Ik heb sinds kort een Gvido e-reader, speciaal voor bladmuziek: twee A4 e-ink schermen die met elkaar verbonden zijn zodat je ze open en dicht kan klappen net als een echt boek. Je slaat dus ook standaard twee blz tegelijk om. En je kan erop schrijven met een ‘pen’.

Heb in 2010 mijn eerste e-reader gekocht (een kindle, die nog steeds perfect werkt!) en droomde er toen al van om ooit zoiets ook voor bladmuziek te hebben. 7,5 jaar later was het dan toch eindelijk zover.

Je kan er in principe alles in pdf opzetten, maar voor leesboeken is een pocketbook formaat e-reader toch wel handiger, dus mijn kindle houd ik voorlopig nog maar even. ;-)

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:16

ik heb nu een kobo 2e editie. Mijn tolino had het toch steeds zwaarder na vele jaren leesplezier. Toch voor kobo gekozen ivm bol. het kobo plus pakket. Kobo bevalt me verder prima, alleen had de tolino 1 ding wat ik enorm mis bij de kobo. Bij de tolino kon ik het scherm groter vegen zeg maar. Bij de kobo moe tik eerst naar het menuutje. Dat betekent eerst de bril weer op en enz, dat was bij tolino anders.
Kobo leest ook prima de boeken die ik al op pc had staan en niet bij bol.com wegkomen. Kobo plus is er bij.
nadeel van kobo plus is dat ik een leuke serie aan het lezen ben/was. en dat van de 17 delen, deel7,8 en 9 niet in het pakket zitten en gekocht dienen te worden. Hierover al geklaagd bij Dhr. Bol.Com.
Ze zijn er nog mee bezig.

Soms mis ik tolino wel. hij kon zo lief slapen .en dat vegen met 2 vingers om de letters groterof kleiner te krijgen was wel heel erg fijn.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:12

kan dat "vegen" bij Kobo dan niet meer? Ik kan het wel, maar doe het nooit omdat het te traag is en ik het dan veel te groot of te klein gezet heb.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:42

petitparis schreef:
kan dat "vegen" bij Kobo dan niet meer? Ik kan het wel, maar doe het nooit omdat het te traag is en ik het dan veel te groot of te klein gezet heb.

Hier hetzelfde. Mensen die onbekend zijn met een ebook willen nog weleens vlot zitten zoomen met mijn Kobo. 'Een iPad kan dit sneller.'
'Het is dan ook een ebook en wel de mijne. Geef gauw hier!'

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70638
Geregistreerd: 24-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:55

Ik loop er juist tegenaan dat ik het op een ereader te traag vind maar dat kan ook aan mijn ereader liggen aangezien ik het al 5 jaar heb.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:48

Gebruik je die optie vaak? In- en uitzoomen? Ik zelden, als het goed staat ingesteld dan lees ik gewoon mijn boek zo uit.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70638
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:43

Ik gebruik het regelmatig, omdat ik snel lees wissel ik ook snel boeken op de ereader waarbij ik de letter grootte regelmatig aan moet passen omdat ze wisselen. Maar het valt me op dat mijn ereader op alle vlakken trager is dan ik dus ik denk dat het eerder met de leeftijd te maken heeft.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:16

Lol het zoomen gaat idd heel traag maar verder vind ik mijn kobo van inmiddels 3j niet vervelend traag. Het is nu eenmaal geen tablet of smartphone.
Moet ook niet voor elk boek de grootte aanpassen. Maar ik lees volgens velen enorm klein :+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70638
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:20

Mijn ereader lijkt ermee op te zijn gehouden :\
Het gaat vanuit de slaapstand niet meer aan, thuis probeer ik het aan de lader te leggen in de hoop dat het nog gaat reageren maar ik vrees ervoor. Weten jullie of een reset hierbij kan helpen of hebben jullie dit probleem weleens gehad met een Kobo?
Ik denk dat ik maar moet gaan kijken naar een andere ereader.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:32

Ik gebruik het best vaak. Als ik overdag lees, heb ik mn bril op. In bed lees ik zonder bril maar dan moeten de letters veelprater. Anders zie ik er niks van, het ligt zo lekker op mn zij zonder bril.

Hoort dat vegen er wel op te zitten dan? Nog maar eens een keer extra vegen proberen

Er zit toch een reset knopje aan? Die eerst proberen..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70638
Geregistreerd: 24-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:36

Een reset knop op de kobo Aura HD? Ik ga eens kijken, staat mij niet bij namelijk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:07

Je kan de kobo helpdesk bellen. Zijn erg aardig :)

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:27

Mijn kobo heeft een gaatje in de rand waar ik hem met een paperclip kan resetten.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70638
Geregistreerd: 24-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:47

Bedankt voor de tips, ik ga er straks thuis naar kijken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70638
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:44

Net de ereader aan de oplaadsnoer in de stopcontact gedaan en er gebeurde niks, ookaan de computer verbonden maar die herkende het niet, resetknop ook gebruikt maar ook dat werkt niet. Ik zie wel strepen in het beeld terwijl het op de slaapstand staat maar vanmorgen werkte het wel gewoon en het is niet gevallen. Geen idee dus waarom het niet meer werkt maar ik vermoed dat het afgelopen is..

Zo ziet de beeld eruit nu ik de resetknop heb gebruikt;
Afbeelding
Hiervoor waren er wat strepen in beeld terwijl ik de cover van de ebook zag.

Net gekeken bij de helpdesk en daar staat dit
Afbeelding
Ereader is dus kapot, op zoek naar een andere en diep in de buidel grijpen om weer een fijne ereader te kopen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:15

Wat balen Carola!