E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 05:52

Carola. dit gebeurt mij bij elke ereader na een jaar.. heb je er nog garantie op?

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:22

Kobo's hebben dit inderdaad wel vaker..
Beetje balen als het net buiten garantie gebeurt.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:51

Undefined, dat is stom zeg! Dan wordt het een duur verhaal!

Calibre is ook de uitvinding van de eeuw zeg :D Had via mijn internetprovider een tegoed van Bol.com gekregen voor 3 ebooks. Maar ik heb een Kindle. Even via Calibre en hoppa, klaar :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:48

Undefined schreef:
Carola. dit gebeurt mij bij elke ereader na een jaar.. heb je er nog garantie op?

Dat is balen! Nee, ik heb de ereader 4,5 jaar, in juni 2013 gekregen heb ik gezien en er bijna 1500 leesuren mee gemaakt dus ik heb er goed gebruik van gemaakt. Nu weer meer aan de papieren boeken maar ik mis het ding wel :\

Ik ga deze week bij de mediamarkt kijken, mocht de aura second edition me aanspreken dan ga ik gebruik maken van de actie op de vorige pagina.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:19

Ik heb mezelf na de eerdere vraag in dit topic geen Kobo of Tolino aangeschaft maar een Kindle Voyage :') ben er erg blij mee en had het 5 jaar eerder al moeten doen. Nu langzaamaan de bib vullen!

Hoe werkt Calibre? Voorlopig kom ik wel toe met de Kindle store maar wie weet

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:37

Boek uploaden in de aangekochte format naar Calibre en doorzetten naar je Kindle. Dan zet hij hem automatisch om naar de juiste format. Super easy!

Ik heb mijn witte Kindle Paperwhite nu 1,5 jaar en ben er ook nog steeds super blij mee!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:23

denk dat er weinig is dat je niet via de kindle store kan verkrijgen... Je zou Calibre alleen nodig hebben voor ebooks die je eerder aangekocht hebt of via acties verkregen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:51

Ik heb sinds vandaag de Kobo Aura edition 2 binnen via de Vara aanbieding maar ik moet zeggen dat ik het toch wel erg traag vind werken wanneer ik type voor het aanmelden en wat knoppen uitprobeer. Weet niet of jullie dit herkennen? Ik kon de ereader in de winkel niet uitproberen, bij de Mediamarkt ligt al wekenlang een kapotte ereader als showmodel die ze niet vervangen maar omdat de ereader verder aan mijn wensen voldeed besloot ik hiervoor te gaan.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:30

typen gaat ook tergend langzaam. Maar het is ook een ereader. gemaakt om mee te lezen. Zodra t typen klaar is. werkt t beter, je moet niet hetzelfde verwachten wat een tablet of telefoon doet. Ding zit aders in elkaar. Maar om te lezen zijn ze fijn.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:56

Heb je een punt mee :j
Ik heb het nu een paar dagen gebruikt en het valt me erg mee.
Ik moet goed op de beeldscherm drukken maar dan reageert het wel gelijk en snel. En ik vind het een groot voordeel dat het wat kleiner en lichter is dan mijn oude ereader.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:55

Ik heb een tolino maar enorm veel problemen met boeken erop te krijgen.Iemand ervaring ermee?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:06

Mijn oude sony T1 reader wordt steeds instabieler, lezen erop gaat nog goed, en boeken erop laden is ook nog te doen, maar zodra je iets meer van hem verlangt( woordenboek openen tijdens lezen bv) crasht hij in de meerderheid van de gevallen.
Harde reset is dan het enige wat hem weer bij bewustzijn brengt.
Ik ben bang dat hij op zijn laatste beentjes loopt. Ben er overigens niet ontevreden mee, zeker als ik verslagen hier lees van andee readers heeft hij het behoorlijk lang uitgehouden.
Wat zouden jullie aanraden als vervanger? Ik wil dus een vergelijkbare reader, simpel, niet te duur, zonder toeters en bellen, liefst geen connectie met een bepaalde boekenverkoper.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:27

Ik vind mijn Kobo ideaal. Verlichting erin, gemakkelijk boeken uploaden, loopt niet vast, accuduur is top, ligt lekker in de hand. Kan er niks negatiefs over opmerken. Tja, de aanschafprijs ligt wat hoger dan bij andere merken, maar daar staat tegenover dat je er weinig gedoe mee hebt. Ik althans niet. :)

laurabe
Berichten: 724
Geregistreerd: 28-01-11

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:06

Ik ben ook alweer 3 jaar tevreden over mijn Kobo H2O.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:24

Koggur een kindle van Amazon zou je dus niet willen? Want via calibre kun je uiteindelijk overal terecht voor ebooks. Calibre zet ze in 1 zucht voor je om. En Amazon heeft over het algemeen ook erg ruime keuze.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:05

Calibre gebruik ik al, dus ik zou het op zich niet uitsluiten. Ik vind het commerciele idee achter zoiets niet zo geweldig.

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:53

Ik heb ook een kobo H2O. Als ik de baldzij wil swipen, gaat hij soms een bladzijde terug in plaats van vooruit, of ineens twee bladzijdes vooruit. Ook loopt hij soms vast, en moet ik hem uitzetten en aanzetten voordat ik weer iets kan. Is het herkenbaar? Heb m sinds november

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:24

Ik herken het van mijn oude Kobo aura HD, die had deze problemen ook aan het eind.
Ik begin nu steeds verliefder op mijn nieuwe ereader te worden. Ik moest er erg aan wennen maar nu ben ik er steeds blijer mee. Alleen nog een hoes kopen en dan kan ik het overal mee naartoe nemen.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:51

Ik snap niet hoe iedereen hier zo positief over calibre praat, ik kan echt niet met dat programma overweg en ben rustig een kwartier per boek bezig om het om te zetten. Grom grom elke keer dat ik het nodig heb. -O- Verder ben ik wel blij met mijn ereader zelf, die werkt prima.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 01:41

Je hoeft zelf dus niks om te zetten. Boek uploaden naar Calibre en dan aangeven dat hij naar je Kindle moet. Dan zet hij hem automatisch om naar de juiste format :)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:02

Kuggur schreef:
Calibre gebruik ik al, dus ik zou het op zich niet uitsluiten. Ik vind het commerciele idee achter zoiets niet zo geweldig.

Wat bedoel je met commercieel?

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:20

Djilna schreef:
Je hoeft zelf dus niks om te zetten. Boek uploaden naar Calibre en dan aangeven dat hij naar je Kindle moet. Dan zet hij hem automatisch om naar de juiste format :)

Ik heb een kobo, maar schijnbaar staan mijn instellingen dan verkeerd, want ik krijg het echt niet voor elkaar dat calibre het met een enkele klik wel voor me regelt. -O-

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:32

Hoe doe je het dan Mirjam?
Want als je boek in calibre staat is het enige wat je hoeft te doen met rechtmuisknop op het boek gaan staan en dan naar hoofdgeheugen sturen klikken.

Bij mijn e-reader lukt dat niet meer, maar dat komt omdat die niet meer goed werkt en geen verbinding meer maakt met de computer. Ik dus het nu via de wifi, gaat bijna net zo snel.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:44

Ik heb geen idee, maar als ik dat probeer dan zet Calibre niks om en dan staat een serie boeken in vreemde willekeurige volgorde, in plaats van nr 1, 2, enz.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:38

_Mirjam schreef:
Djilna schreef:
Je hoeft zelf dus niks om te zetten. Boek uploaden naar Calibre en dan aangeven dat hij naar je Kindle moet. Dan zet hij hem automatisch om naar de juiste format :)

Ik heb een kobo, maar schijnbaar staan mijn instellingen dan verkeerd, want ik krijg het echt niet voor elkaar dat calibre het met een enkele klik wel voor me regelt. -O-

Dit probleem had ik ook vandaar dat ik Calibre al een tijd niet gebruik maar de epubs rechtstreeks op de ereader zet. De nieuwe ereader zet ze dan gelijk in de mappen van de schrijvers bij elkaar.