E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:56

Tip het kobo account kun je opzeggen wanneer je wilt dus neen nu een abbo lees je boekjes en als je vakantie afgelopen is zeg je hem af. Heb je voor 9.99 misschien wel 6 boeken gelezen

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:17

Het prijsverschil is groter bij de minder recente titels. Ik geef zelden meer dan 7€ voor een ebook...
En idd niet verplicht je om het jaar rond een abbo te nemen.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:55

ook e-boeken gaan wel eens in de aanbieding.

ik houd een paar sites in de gaten en die hebben regelmatig aanbiedingen. Ook voor recentere boeken. Als er een boek in de aanbieding is en ik vind het leuk koop ik hem alvast voor de vakantie.
Met name ebook.nl heeft elke week wel aanbiedingen.

Via Bol krijg je ook regelmatig kortingscodes, scheelt ook weer.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:14

Drukkosten zijn ook maar een heel klein deel van de kosten van een boek :) dat verklaart een hoop verschil.
Kobo abo is eerste maand gratis toch? en maandelijks opzegbaar :)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:42

Valerie_91 schreef:
MuSLi schreef:
Legaal kun je haast nergens boeken downloaden en al helemaal niet van het soort jij wil. Met een kobo kun je wel een leesabonnement nemen bij bol.com. Dan betaal je €9,99 per maand en kun je onbeperkt lezen en ze hebben ontzettend veel boeken waaruit je kunt kiezen! :j


Ok dankjewel voor de uitleg. Ik ben eerder een vakantielezer en vertrek morgen op verlof.
Als ik dan soms 6 boeken per verlof uitlees wordt het een kostbare bedoeling. En dan lijkt me die 9,99€ per maand niet zo interessant, mits ik niet het hele jaar doorlees.

Maar soit, dan moet ik gewoon op zoek gaan naar de iets 'oudere' boeken die niet de volle 15€ kosten :j

Bedankt allemaal voor de antwoorden!

Je hebt een gratis proefmaand, kun je je hele vakantie lezen!

Ps, vinden jullie het verschil qua prijs tussen een echt boek en een ebook niet vrij klein? Soms is een echt boek maar 5€ duurder dan een ebook, vond ik gewoon raar! Zeker omdat een boek iets tastbaar is en net voor iets tastbaar wil ik meer geld geven. Ik had verwacht dat het verschil tussen een boek en een ebook groter ging zijn qua prijs, maar dat sloeg even tegen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:43

Keet schreef:
Drukkosten zijn ook maar een heel klein deel van de kosten van een boek :) dat verklaart een hoop verschil.
Kobo abo is eerste maand gratis toch? en maandelijks opzegbaar :)

Boeken moeten ook verspreid/vervoerd worden. En hoeveel moet je in eerste instantie drukken? Bovendien kun je ze doorverkopen, dat mag bij een ebook niet.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:00

Ik dacht dat het grote verschil was dat op een fysiek boek 6% BTW zit en op een ebook 21% en dat daardoor het prijsverschil vaak redelijk klein is. Ze waren wel bezig om de ebooks ook naar 6% te zetten geloof ik, maar hoewiewatwaar geen idee..

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:15

Dat speelt zeker ook mee :j

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:02

Ik ben afgelopen week een aantal keer in bed met mn ereader in slaap gevallen. Ging vandaag mn bed verschonen en vond allemaal stukjes van het hoesje in bed. :+
Reader blijft nu niet meer goed zitten omdat aan alle kanten de hoeken zijn afgebroken.
Hoe? Geen idee!

Heb alleen geen idee welke Kobo Aura ik heb. Zie dat er zoveel versies van zijn ondertussen. Van de week even kijken of ik het doosje nog heb.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:05

Plastic moeheid. Mijn tablet hoes viel ineens uitelkaar bij de hoekjes

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:10

Als je het doosje niet kunt vinden kan je misschien zoeken welk type welk jaar uit kwam. Bij mij betekende de laatste keer in slaap vallen met de Ereader een waarschijnlijk overleden Ereader. Op de hoek gevallen en het touchscreen is gebarsten, touchscreen doet niks meer alleen de knoppen voor omslaan. Hij is nu bij een herstelbedrijf, maar ik verwacht er weinig van.

Heeft iemand hier ervaring met een autovision AV63 lumiread? Ik ben fan van de kindle voyage, door de knoppen voor omslaan, maar om nu weer €223 neer te leggen voor zo’n kwetsbaar (blijkbaar lees ik nu veel op internet) apparaat.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:45

Ik heb in iets meer dan een jaar tijd al 5 hoesjes versleten. Val inderdaad ook vaak ermee in slaap en dan klettert-ie op de grond. Dus hier ook al vaak de hoekjes eraf gevonden :').

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:05

hebben jullie dan "harde" hoesjes? Ik laat mijn ereader ook regelamtig wel eens vallen, maar er zijn nog geen stukjes afgebroken, alleen stukjes die ik eraf getrokken heb.

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:49

Ja zon hoesjes waar je het inklikt met randen van plastic.
Reader valt gelukkig nooit uit bed.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:59

Ja, die heb ik ook inderdaad. Maar ik heb geen Kobo en voor Pocketbook zijn er niet zo heel veel.

Heb nu echt de foutste van de foutste _O-

Afbeelding

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:04

ah ok, nee mijn kobo schuift in het hoesje, maakt het ook minder lawaai als het valt :+

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:09

Hier ook een hoesje. Ook tegen krassen op het scherm als hij in mijn tas zit.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:16


Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:45

Dit topic even wakker maken. Mijn kobo heeft het na 3 jaar begeven... Nu is na de feestdagen budget een beetje op. Ik wou heel graag terug een kobo, en de aura h2o leek mij ideaal, maar die dingen zijn duurder dan gedacht. Ik ga even marktplaats bekijken en zien of ik er ergens één in de Belgische solden kan vinden.
Maar misschien hebben de bokkers een betaalbaar alternatief?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:49

ik vrees dat een Tolino of Kindle in dezelfde prijscategorie vallen, verder geen nabije vrienden met een ander merk...

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:52

Abbo afsluiten voor de Vara oor 90€, daar krijg je volgens mij een Kobo 2nd edition bij.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:58

Ik ben met hetzelfde dilemma gegaan voor een pocketbook, de touch lux 3, bevalt goed. Heeft touchscreen en knopjes wat ik ideaal vind, verlichting en de mogelijkheid om boeken naar de ereader te emailen. Enige nadeel is dat hij er even overdoet om uit slaap stand te komen 20 seconden denk ik. Verder is het uiterlijk wat minder gelikt dan een Kindle of Kobo, maar is daardoor (hoop ik) minder gevoelig bij vallen.

Hij is niet super goedkoop (€110), maar scheelt bij bol.com toch 70 euro met de Kobo Aura H2o.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:35

Ik vind de Pocketbook ook nog steeds erg fijn <3. Ik heb er overigens wel wat meer voor betaald, hij was toen net zo duur als de Kobo (149 geloof ik). Enige wat jammer is, is dat het lang duurt voordat-ie is opgestart. Maar ik wilde perse drukknoppen als optie en dan ben je best beperkt. Omdat het mijn eerste was, wilde ik geen superdure.

Nu ik ondertussen weet wat voor plezier dat ding me heeft opgeleverd, mag de volgende wel een tikkeltje duurder. Vind de Kindle Oasis echt prachtig, maar nadeel dat Kindle geen epubs leest.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:50

Weet iemand of de Kobo de boeken van Amazon leest zonder allerlei rare truken te moeten doen?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:57

omzetten met calibre?