E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:38

Celiien schreef:
Hooii iedereen :wave:
Heb besloten om voor de Bebook Club S te gaan.
Gister opgehaald en heeft vanacht aan het oplaadsnoer gelegen, want er stond in het boekje dat ik hem de eerste x minimaal 12u moest opladen :')

Maar nu..
ik krijg er geen boeken op _O- Iemand die hem heeft ? :')

Ik sla de boeken altijd op op mijn laptop en kopieer ze dan naar een mapje op de ereader, dat kan gewoon met Windows Verkenner. Je kunt hem gewoon als externe harde schijf gebruiken, dus mapjes maken en knippen en plakken zoals je ook op je pc zou doen. Je kunt ook Adobe Digital Editions gebruiken, maar dat vind ik een rot programma. Ik vermijd het zoveel mogelijk. :+

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:43

Het is me gelukt! had alle namen veranderd, en toen pakte die hem niet meer := , vandaar
kan dat wel overigens? Namen veranderen bedoel ik?

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:54

Van wat? Boeken? Mappen? Volgens mij kun je van alles de naam veranderen. :j

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:20

Op de een of andere manier bij mij geen boeken(epubs)
Dan pakt die ze niet meer := ?

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:48

Ik wil me hier ook weer even melden!

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:07

Heb voor het eerst deze week 2 boeken gekocht.
Bij bol.com

Kreeg ze in een ascm file (of zoiets), terwijl in de beschrijving van bol.com stond dat het epub was.
Ik snap er niks van....
Moest adobe digital editions installeren...dat ging natuurlijk al mis....had ik adobe reader (of zoiets) geinstalleerd. Werkte natuurlijk niet.
Dat weer verwijderd en het juiste gezocht en op de laptop gezet.
Alleen....nu koppelt Adobe digital editions dus mijn reader en zet die ascm bestanden om naar epub.....das OK dus.
Maar de engelstalinge boeken die al op de reader stonden toen ik hem kocht, die doen het nu niet meer.
Nu wilde ik die toch verwijderen, omdat ik die niet lees, maar gek vind ik het wel. Ik weet niet wat het eerst voor bestanden waren, maar volgens mij stond er nu dat het PNG bestanden waren.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:52

Celiien schreef:
Op de een of andere manier bij mij geen boeken(epubs)
Dan pakt die ze niet meer := ?


Laat je wel de extensie staan? (het gedeelte achter de . ) Zonder extensie kan die inderdaad niet zien wat voor bestand het is.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:46

Hallo! :wave:

Ik heb het vorige topic al doorgebladerd, maar ik zie er zo veel dingen staan dat ik het ook niet meer weet ;) Ik zit er namelijk aan te denken om ook een e-reader aan te schaffen, maar welke kunnen jullie aanraden of hebben jullie? Er zijn er namelijk zoveel! Ik zou graag jullie ervaringen horen :)

Alvast bedankt!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:55

Ik denk dat je het beste even pen en papier kunt pakken, of even een Word-bestandje aan kunt maken. Als je dan pakweg de laatste 25, 30 blz neemt en de verschillende soorten readers op een rijtje zet die je tegen komt, met de verschillende eigenschappen erbij, dan kom je al een heel eind, denk ik :) .

Al doende merk je wat jou belangrijk lijkt, wat handig is, etc. Over de readers die er uitspringen zou je aanvullende meningen kunnen vragen :j .

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:56

Maak eerst een lijstje van wat je graag wilt met je reader.
Wil je alleen lezen of wil je ook een beetje internetten of pdf-kleuren bestanden lezen? Als je alleen wilt lezen kan je beter een reader met eInk-scherm nemen. Leest veel prettiger, ook buiten in de zon.
Wil je iets lezen met veel kleuren/foto's en/of internetten, dan heb je de keus uit kleuren e-readers of tablets. Beiden met een tft-scherm, leest als een computerscherm en buiten in zonlict zie je geen moer :)

Zelf heb ik een PocktBook IQ 701, een kleuren e-reader met wifi-mogelijkheid. Tot nu toe ben ik zeer tevreden ermee. Ik lees nauwlijks buiten, dus dat is voor mij geen probleem.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:08

Ik ben zelf erg tevreden met de Sony PRS-T1, een klein formaat reader met wifi en e-inkt (geen kleurenscherm), waarmee je prima in de zon kunt lezen en bijv. ook pdfjes kunt bekijken.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:30

Gwen schreef:
Ik ben zelf erg tevreden met de Sony PRS-T1, een klein formaat reader met wifi en e-inkt (geen kleurenscherm), waarmee je prima in de zon kunt lezen en bijv. ook pdfjes kunt bekijken.


Ik heb deze een kleine week geleden ook gekocht. Ben er erg happy en tevreden mee. Ik kan wel heel erg het management programma Calibre aanraden! Werkt veel handiger dan de software die er standaard bij zit en zit heel gemakkelijk vrijwel alle formaten om naar het formaat dat je wilt. Ook kun je heel snel en makkelijk de meta data wijzigen. Zo vind ik het irritant als de kaft van het boek niet goed te zien is in het menu van de boeken. Met Calibre heb je zo'n afbeelding super snel aangepast (moet minstens 500 kb minimale grootte hebben).

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:15

Heb je op de reader dan ook Calibre gezet? Hoe heb je dat precies gedaan? *blonT :+ *

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:20

nee, dat zet je niet op de reader.

Dat zet je gewoon op de computer. Daarbinnen manage je je boeken, en dan zodra je je ereader aan de computer hangt vind dat programma het, en kun je de boeken naar het apparaat sturen. Dus in principe op dezelfde manier als de software die erbij hoorde, maar dan 20x beter, makkelijker en sneller.

Je kunt daarin bijvoorbeeld ook super makkelijk aangeven als boeken als een serie bij elkaar horen. Veel sneller, makkelijker en duidelijker als bij de software die erbij hoort.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:31

Calibre is ideaal, maar niet wanneer je er heel veel boeken op hebt staan.
Ook leuk wanneer je je pc moet scannen trouwens. Dat duurt gelijk anderhalf uur langer :')

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:50

Oke, bedankt voor de reacties!

Ik wil er sowieso mee kunnen lezen (duh :') ) maar pdf-bestandjes moeten er ook op kunnen (kleur hoeft niet), en WiFi zou ook fijn zijn. En voor de rest heb ik niet echt specificaties die ik zou willen hebben...

Mijn zus heeft de Sony PRS-T1, en die zegt dat ik misschien beter voor een andere kan kijken.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:00

Kan best, hoor, maar waarom dan precies?

Ah, Shiloh, ik dacht al :)) . Ik heb Calibre wel op de pc staan, maar ik heb vooral legaal via Bol gekochte boeken en als ik die via Calibre wil managen gaat dat niet vanwege de een of andere beveiliging }:0 . Is vast te omzeilen via een op internet te vinden tooltje, maar daarvoor ben ik niet handig genoeg. Ik gebruik dus maar gewoon dat stomme Adobe-programma.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:08

Geen idee. Ik ben in ieder geval voor de Kobo Touch gegaan, daar las ik veel goede reviews over!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:35

Dat heb je snel besloten dan. Ik heb er weken over nagedacht, maar ik ben ook een echte twijfelkont :P

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:38

Ben ook wel echt een twijfelaar, maar met wachten schiet je toch niks mee op, hihi.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:40

Haha, als ik eenmaal iets bedacht heb duurt het ook niet lang :)) , hoewel ik tegenwoordig wel iets bedachtzamer te werk ga van vroegâh. *Zegt opoe 8-) *

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:58

Is de kobo handig qua software?

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:20

Tot nu toe wel. Gewoon aansluiten met je computer via usb-kabel, en dan gewoon wat je erop wilt zetten kopiëren en plakken in de map van de e-reader.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:02

E readers in de aanbieding bij selexyz, welke is het leukst?
http://www.selexyz.nl/categorie/e-readers/
Ik twijfel tussen de neo white en samsung. Zie wel dat ze zwaarder zijn (tegen 300gr, waar kindle en kobo 180 gram wegen) en de kobo heeft 2gb intern.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:13

Ik zou voor de Bebook gaan :j