Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:58

Op zich heb ik geen klagen, ben gemiddeld 70 euro per week kwijt voor een tweepersoons huishouden met twee honden en twee katten. Sigaretten zitten hier ook bij in. Toch vind ik het altijd leuk om bezuinigtips te lezen. Zo maken wij onze eigen milk en fruit. Simpel melk met een scheut aanmaak, smaakt prima en is veel goedkoper! Misschien leuk om hier dergelijke tips te verzamelen?

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:01

of limonade met wat yoghurt en water, is ook een erg lekkere yoghurtdrank

afwasblokjes door midden breken en zo 2x zo lang met een doos doen

in mijn geval: niet roken :P

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:04

Stoppen met roken is de allergrootste tip, maar is een beetje flauw natuurlijk!
Je boodschappen bij de Lidl doen scheelt ook al erg veel, wat jij nu voor 2 personen per week kwijt bent, geef ik uit voor 4 personen.

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:08

geen merk kopen maar bijvoorbeeld euro shopper.. scheelt echt.. en vaak nog lekkerder dan duurdere soorten.

na de aldi voor keukenrollen wc papier drinken diepvries producten zeep/schoonmaak spul scheelt ook een hoop.(fruit en brood is daar echt vies/niet fijn voor je darmen)

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:14

Op zaterdagavond vlees gaan halen. Zo heb ik onze kerstboodschappen voor 50 euro gekocht ipv. 65 bij AH :) Net als gebak overigens. Net weer 2 pakken koekjes meegenomen met 50% korting.
Vind het tegenwoordig een sport om de boodschappen zo goedkoop mogelijk mee te krijgen :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:20

Sigaretten zelf klikken! Doen wij ook, scheelt echt een berg. Je haalt ong. 130 sigaretten uit een pot tabak van 13 euro. Zelfs als je er minder uit haalt, kun je voor dat geld echt geen kant en klare pakjes kopen. :n
Verder vrolijk kruipend door de supermarkt. :P

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:20

kleinvosje schreef:
Stoppen met roken is de allergrootste tip, maar is een beetje flauw natuurlijk!
Je boodschappen bij de Lidl doen scheelt ook al erg veel, wat jij nu voor 2 personen per week kwijt bent, geef ik uit voor 4 personen.

Ik shop voor 50 euro bij de Aldi (incl sigaretten) en 20 bij de c1000.
Incl rookwaar en dierenvoer vind ik 70 euro echt niet veel :?

Wat ik ook doe, ik schil op woensdag aardappels, altijd wat meer, en die bak ik dan vrijdag op.

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:21

oja die 35 % korting stickers idiaal! zaterdag avond vaak en ook andere avonden wel eens.

en die bonus aanbiedingen.. soms haal ik dan bijvoorbeeld 2 voor de prijs van 1.. stuk of 30 (als het in voorraad kan)

Calice

Berichten: 9865
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:38

Voordeelverpakkingen van vlees kopen werkt ook goed :D , kan dan altijd een paar porties invriezen en daar de week erna van eten en dan hoef ik die week geen vlees te halen.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:19

Voordeelverpakkingen kopen en thuis in porties verdelen idd :j
De aanbiedingen langs gaan en groot inkopen bij een goede aanbieding.

Euroshopper en de winkelmerk zijn vaak ook prima producten!

Al vind ik dat je het erg goed doet, 70euro met roken en dieren!

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:25

Koken voor meerdere dagen tegelijk. Dus als je kookt gewoon voor 4 ipv 2.......scheelt een hoop. Verder ongesneden groente en aardappels. Vlees halveren.
Folders uitspitten of je schoonmaakspullen etc ergens in de aanbieding hebt. Zo haal ik mijn wasmiddel bij de blokker. Vaak voor weinig...;-)

Eagerly

Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:31

Vloeibaar wasmiddel van de Action kost veel minder in verhouding tot de merk wasmiddelen in de supermarkt (en de was wordt net zo goed schoon).
Niet te veel verse producten in één keer kopen (bij mij belandde nog wel eens wat in de prullebak).

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:32

quintusgl schreef:
Koken voor meerdere dagen tegelijk. Dus als je kookt gewoon voor 4 ipv 2.......scheelt een hoop. Verder ongesneden groente en aardappels. Vlees halveren.
Folders uitspitten of je schoonmaakspullen etc ergens in de aanbieding hebt. Zo haal ik mijn wasmiddel bij de blokker. Vaak voor weinig...;-)


Dit doe ik ook allemaal :j Scheelt een hele hoop :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:49

stef schreef:
Incl rookwaar en dierenvoer vind ik 70 euro echt niet veel :?


Nou, ik ook hoor. Ik ben rond de 70 euro kwijt voor een tweepersoonshuishouden per week en dat is dan ex roken en dierenvoer :=

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:11

Sowieso geen/weinig merkdingen pakken, folders in de gaten houden, vlees dat aan de datum is kopen en invriezen, ook eens boodschappen bij de aldi/lidl doen etc.
Wij doen voor ongeveer 220-250 euro boodschappen in de maand, 2 personen, 1 dier, en daar zitten ook persoonlijke verzorgingsdingen bij.
Wij doen ook de folders nakijken, slaan aanbiedingen in en doen veel boodschappen bij de aldi, dat scheelt al behoorlijk!

marleen_usar

Berichten: 24710
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:13

Met een volle maag naar de winkel gaan, scheelt ook.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:16

marleen_usar schreef:
Met een volle maag naar de winkel gaan, scheelt ook.


En een lijstje maken vooraf en je daaraan houden :j
Zo neem je ook geen dingen mee die je nog hebt staan..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:22

Klopt, doe ik eigenlijk allemaal al. Wasmiddel heb ik van de Aldi, denk niet dat de action goedkoper is?

Sentido

Berichten: 4209
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:24

Interessant, als student probeer ik ook altijd zo goedkoop mogelijk klaar te zijn.

De sigaretten heb ik gedropt, scheelt al een hele hoop. En ik koop altijd grote verpakkingen vlees die ik dan verdeel en in de vriezer gooi. En ik koop vaak euroshopper producten of andere b-merken. Smaakt prima en scheelt een hoop in de kosten. Ook vind ik de euro weken bij C1000 helemaal geweldig, zitten vaak ook wel schoonmaak producten tussen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:26

Schoonmaakprodukten blijven idd wel duur, ook al heb je de goedkope variant

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:31

zo nou met 70 euro redden wij het echtniet in de week hoor.
Maar goed wij hebben dan ook twee kinderen in de luiers, twee katten die voer en kattengrind moeten hebben en we houden nou gewoon van lekker eten hahahaha.
En we kunnen het doen dus dat scheelt ook wel.
Maar ik heb respect voor degenen die zo goed kunnen uitkienen met boodschappen.

Wij halen meestal een keer in de maand grote boodschappen dan slaan we veel in wat goed blijft zoals drinken spul wat je in kan vriezen, vlees, pampers, kattenvoer en grind, en dan zijn we meestal zo rond de 200 euro kwijt.
Dan moeten we alleen elke week nog brood, ligakoekjes voor de kids, fruit, vivit en dat soort dingen die je niet zo heel lang goed kan houden maar die we wel nodig hebben dan zitten we gemiddeld op een 80 euro per week extra maar daar zit dan wel het rookersgerei en zo bij.
Denk dat wij per maand zo'n 600 euro kwijt zijn aan boodschappen maar daar zit dan ook alles bij zoals pampers en babyvoeding wat ook al 13 euro voor pampers en 10,50 voor voeding is dus dat is al kostbaar.

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:38

Jeetje, ik sta echt te kijken van die bedragen zeg. En dan kunnen jullie gewoon elke dag een lekkere maaltijd voorzetten? Ik ben 80/90 euro per week kwijt, voor 1 persoon en 2 katten (wel incl sigaretten).

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:44

stef schreef:
Klopt, doe ik eigenlijk allemaal al. Wasmiddel heb ik van de Aldi, denk niet dat de action goedkoper is?


Die van action vond ik schrikbarend goedkoop hoor. Maar ik weet niet wat je bij Aldi betaald.

Ik mag van mezelf niet meer dan 100,- uitgeven per week. Als wij een keer uit eten willen moet het ook van dat geld. Ook nieuwe glazen moeten deze week van dat bedrag gekocht worden. Kleding het liefst ook, maar dit red je niet altijd.
Verder eet ik af en toe bij familie, zeker wel 1x per week. Dat bespaard ook een hoop.

100,- voor 2 personen en een kat.

fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:48

Ik maak altijd van te voren een weekmenu, zodat ik precies weet wat ik nodig heb, maak een briefje en geef dat aan manlief. Die komt nooit met iets thuis wat niet op het briefje staat (en niet nodig is). Al zitten wij maar net iets lager dan jullie qua weekuitgaven, bij ons plus twee poezen, een konijntje en een hond. shoppen ook bij Lidl, maar brood komt echt ergens anders vandaan.

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:55

Brood haal ik altijd bij Bas v/d Heijden (ookwel dirk vd broek)
Fries meergranenbrood blijft zeker 3 dagen uit de diepvries nog vers aanvoelen :9 Is wel iets duurder, maar elke boterham gaat hier op.