Babykamer inrichten, tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Babykamer inrichten, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:08

Hallo,

ik ben momenteel 14 weken in verwachting en we zijn ons dus al een beetje aan het oriënteren voor een leuke babykamer.
Nou zijn er super veel websites en dacht misschien hebben jullie tips waar ik nog zou kunnen kijken?
En misschien nog tips waar je een leuke lamp kan halen, lakentjes en matrassen?

Kunnen jullie me ook matrassen aanraden die zeker weten goed zijn als je bijv. een baby krijgt dat ondanks alles toch graag op zijn/haar buik slaapt?

Alvast bedankt :D

Poosje81

Re: Babykamer inrichten, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:11

LZP >> HTT

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:33

Gefeliciteerd!!

Ik heb zelf geen kinderen maar eerder een jaar op een babygroep op een kdv gewerkt en nu een vriendinnetje met een baby'tje. Sommige kindjes op het kinderdagverblijf hadden een speciaal matrasjes voor buikslapers. Deze werden dan meegenomen van thuis. http://www.aerosleep.com/nlnl/welkom-op ... -aerosleep Mijn vriendin heeft dit ook aangeschaft omdat het haar een prettiger gevoel gaf.

Met je andere vragen kan ik je niet helpen. Succes!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 14:37

De Aerosleep had ik idd ook al gevonden! Die vond ik qua prijs ook nog alles meevallen..

Iig thnx voor de moeite :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:53

qua matrasje hoor je hele goede verhalen over de leenbakker en de ikea matrasjes. matrasjes van rond de 30 euro. ik heb er van allebei 1.

van de aero-sleep is helemaal niet bewezen dat dit bijv. wiegendood voorkomt. soort schijnveiligheid/bangmakerij dus waar je ook nog eens een hoop voor betaald.

kindjes zijn sterk genoeg om hun hoofdje om te draaien als ze op hun buik liggen.
heb hier ook een buikslaper.

dekentjes en lakentjes heb ik gewoon bij de prenatal/babydump gehaald. ik had 2 katoenen dekentjes voor het ledikantje. 1 erop en 1 reserve. je kan hem ook opvouwen om bijv. in een dekbedhoesje te stoppen. van de lakentjes en matrashoesjes heb ik er 3-4 van elk. en een molton matrashoes om de matras te beschermen.

babykamertje is natuurlijk helemaal afhankelijk van je eigen smaak en of je het helemaal nieuw wilt hebben of niet. babydump heeft vaak wel mooie aanbiedingen.
mijn babykamertje komt van marktplaats. 15 euro ledikant en 45 euro commode. en geen afgetrapte zooi.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:58

Tieme schreef:
van de aero-sleep is helemaal niet bewezen dat dit bijv. wiegendood voorkomt. soort schijnveiligheid/bangmakerij dus waar je ook nog eens een hoop voor betaald.

Dat hebben ze mij ook verteld in de winkel.
Als je een wat goedkoper matras neemt is dit ook voldoende
(dan niet de allergoedkoopste want dat is flutspul zei de verkoper,je moet er een beetje tussenin zitten)
Mijn kind/baby slaapt er prima op.

En verder is het idd gewoon zoeken naar je eigen smaak.
Die kunnen wij je niet geven,gewoon lekker internet afstruinen en de babywinkels bij langs.

Wij hebben een mooie 2de hands babykamer overgenomen via vrienden.
Zag er ook nog uit als nieuw en was al voor 2 kinderen gebruikt.

Lakentje en dekens hebben wij bij een babywinkel en de hema weg.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:30

nientje78 schreef:

:j hier ook afgeraden door verschillende mensen. consultatie-bureau, kraam en de babyzaak.

veel mensen denken dat wiegendood komt doordat kindjes stikken doordat ze bijv. op hun buik liggen maar dat is dus niet zo. een kindje wat met gezichtje in matras ligt en niet genoeg lucht krijgt, draait automatisch z'n hoofdje om. wiegedood is niet het stikken in een matrasje maar is eigenlijk een "mooi" woord voor onverklaarbare dood bij baby's. en hierbij spelen meerdere factoren mee. zoals mee-roken, gezondheid kindje, temperatuur kamertje (te dik aankleden kindje) enz. Wat wiegendood werkelijk veroorzaakt, zijn ze nog niet achter en zal in elk apart geval ws. een andere oorzaak hebben.
maar zo'n fabrikant als bijv. aero-sleep speelt daar wel mooi op in. nieuwe mama's die al onzeker zijn.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:34

Charlot_te schreef:
Gefeliciteerd!!

Ik heb zelf geen kinderen maar eerder een jaar op een babygroep op een kdv gewerkt en nu een vriendinnetje met een baby'tje. Sommige kindjes op het kinderdagverblijf hadden een speciaal matrasjes voor buikslapers. Deze werden dan meegenomen van thuis. http://www.aerosleep.com/nlnl/welkom-op ... -aerosleep Mijn vriendin heeft dit ook aangeschaft omdat het haar een prettiger gevoel gaf.

Met je andere vragen kan ik je niet helpen. Succes!

Hebben wij ook gehad voor de kleine echt ideaal ...ze worden ook gebruikt op de KDV's
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap...geniet ervan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:36

bsbykamer heb ik 2e hand gehaald, er staan zoveel mooie bijna nieuwe kamertjes te koop
matrasje bij de ikea gekocht, wel nieuw natuurlijk
meeste dekentjes heb ik van de hema

Ik heb een baby jungle kamer gemaakt, 3 groene muren, 1 met jungle behang en aan het plafond gevlichten touw ( lianen) en klimop en aapjes knuffels

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:05

Tieme schreef:
nientje78 schreef:

:j hier ook afgeraden door verschillende mensen. consultatie-bureau, kraam en de babyzaak.

Hier ook,

ook is er mij afgeraden om zoveel in huis te halen.
Winkels hebben lijsten van een hele baby uitzet, kraamconsulent vertelde mij dat je meer dan de helft niet eens nodig hebt van die lijst.
En dat is ook zo :j

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 10:16

Thnx voor de reacties!

Dat aerosleep matrasje was voor mij meer omdat ik idd meerdere mensen ken met dit matras en iedereen ze heel fijn vind.

Verder laat ik me vooral helpen door m'n moeder, schooonzus en vriendin die hebben het allemaal al meegemaakt een pasgeboren baby en wat daarbij komt kijken qua kraamspullen.

Heb zelf echt m'n droomkamertje gevonden bij de baby-dump. Wou dus proberen die goedkoper te vinden wat echt niet mogelijk is geloof ik :Y)

Vind sommige winkels wel uitbuiters in de kosten van lakentjes etc :+

Sommige zijn nog duurder dan degene die ik op m'n eigen bed heb :Y)

Wil binnenkort wel even langs de ikea gaan om te kijken naar die matrasjes.

Ben verder ook lastig aangezien ik geen 2dehands wil, plus daarbij komt dat de kinderkamer die ik wil er 2dehands sowieso amper tot niet is.
En als ze er al zijn, zijn ze alsnog redelijk aan de prijs.

Volgens mij gaat het nog een hele klus worden allemaal haha :Y)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:53

voor een matrasje zou je ook op de website :www.daspasslapen.nl kunnen kijken.deze matrasjes zijn hypo-alergeen en van super kwaliteit. en in alle maten verkrijgbaar. deze mensen bestellen direct bij de leverancier weg en je betaald daarom veel minder dan in een winkel. zijn goede kennisen van mij en ik haal daar zelf ook regelmatig spulletjes weg.
voor bedlinnen zou je even op de site van neckermann kunnen kijken, af en toe vind ik daar ook spulletjes.
je kan ook heel simpel zelf dekbedhoesjes maken van een lap stof. plaszeiltjes kun je heel goedkoop vinden bij de wibra, tevens ook de hoeslakentjes kun je daar goed scoren.
wij hebben onze meubeltjes op maat laten maken door mijn schoonvader, we zitten op de bovenverdieping met beperkte ruimte en we wisten ongeveer wat we wilden hebben. mijn partner heeft daarna tekeningen gemaakt en mijn schoonvader heeft ze gemaakt. zo heeft mijn schoonvader 2 commodes en 1 ledikantje gemaakt. en het voordeel hiervan is dat je zelf kan bepalen de hoogte, de kleur en welke vorm. maar ja niet iedereen heeft zo handige papa of schoonpapa.
je zou ook eventueel voor bedje etc bij babypark kunnen gaan kijken, ik weet bijvoorbeeld dat bij de vestiging in hoogenveen de bovenverdieping de opruimings artikelen staan. zijn vaak overjarige modelen, showroommodellen, deze schelen soms erg in de prijs en er is niets mis mee.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:00

Ga straks die website eens bekijken :D

Ik heb idd geen handige mensen die dat kunnen dus dat werkt helaas niet.

Bij baby-park is het kamertje dat ik wil ook nog rond de 600euro.. Alleen commode en bedje.

Bij baby-dump is ie 648 incl box, commode, ledikant en wandrekje.

Had bij baby-park nl al gekeken of ze die hadden dus ben dan alsnog goedkoper uit bij baby-dump

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:01

Ik heb een hypo-allergeen matrasje met een Aerosleep. Niet enkel om de (schijn)veiligheid dat het kindje minder kans heeft om te stikken als het op de buik ligt, maar ook omdat het gewoon een hele goede matrasbeschermer is.
Daar overheen gewoon een katoenen hoeslaken (want dat is ook ademend).

Dekentjes: geen fleece maar katoenen dekentjes aanschaffen. Fleece is veel te warm / niet ademend.
Ik weet niet of je ook je kindje bij jou op je kamer wilt hebben? Zo ja: dan zul je ook een wiegje aan moeten schaffen met bijbehorende dekentjes en lakentjes.

Ik heb 1 dekentje voor de wieg en 1 voor het bedje en verder 3 lakentjes voor beiden. Die lakentjes vond ik stiekem toch wel erg leuk om ze met een een printje / beestje aan te schaffen. Het scheelde ongeveer 5 euro per stuk in vergelijking met helemaal witte lakentjes.

Als je nog op zoek bent naar een goede baby-uitzet lijst dan moet je me maar even een pb sturen met jouw e-mailadres. :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:07

Ik heb wel een ideale tip voor een commode!

Een Malm ladekast van de Ikea! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70053924/

Ik heb hem in het wit, met een 3-lade malm er nog naast. (waar een babybadje ideaal op kon!)
Mega ruime lades die je echt wel nodig hebt.. t/m boxkleden en luiervoorraad liggen er in!

De kast is hoog en stevig.

Ik zijn matrasje ook van Ikea.. gewoon een gemiddelde, werkt super. Tot ze zelf hun hoofd kunnen tillen en draaien moet je een kindje toch niet op hun buik willen.. welk 'veilig' matras dan ook! Andy slaapt ook op zijn buik, maar wel vanaf dat het kon.

Badje van Ikea is ook ideaal. 6,99..
Vooral als ze zelf gaan zitten super! ik zet het badje nu in ons bad, daarvoor dus op de lagere malm-kast. Er zit anti-slip op de bodem.. dat is echt ideaal.

Los van de Ikea heb ik lakentjes van de Hema. Fleece dekentjes ook daarvan, en dat was hier wel nodig met een winter-baby. Hij hielt zich niet goed warm, en dan is fleece warmer/fijner dan katoen.

Veel plezier met voorbereiden!!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:08

ik was nog vergeten een te raden om een matras topper te nemen, deze bescherm het matras tegen het eventueel doorlekken. tevens neemt deze ook zweet op van tijdens het slapen. matras topper die was je weer uit, daarna in de drager en er zo weer op het bedje. deze kun je ook bestellen bij daspasslapen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:11

Ik beval in de zomer dus dan is fleece sowieso te warm haha, dus dat scheelt al!

Qua lakentjes wil ik idd ook niet alleen hele witte, dus moet even goed rondkijken.

Kindje slaapt lekker op zijn/haar eigen kamertje.
Dus een wiegje extra hoeft ook niet. Het is qua geluiden in huis super gehorig en is het vanuit bed 5 passen naar de slaapkamer van de kleine.

Redelijk kleine slaapkamer ook dus dan past een wieg sowieso al niet helaas.

M'n schoonzus heeft idd ook zo'n aerosleep, zij vind het ook een super fijn ding.

Ik stuur je even een pb! Altijd handig nog een extra lijstje. Heb er gelukkig pas 4 en op elke staan weer meer of minder spulletjes op.

Thnx iig :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:12

Dit lijstje is voor mijn gevoel wel helemaal compleet. :D
Ben benieuwd of je nog dingen mist (dan hoor ik graag!)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:20

wat wij de eerste dagen deden met het slapen, was Lars en later Chantal in de reiswieg leggen van de wagen. en sliepen beide de eerste week bij ons in de slaapkamer. tevens lieten we ze in de reiswieg liggen in de box. vond de box zo vreselijk groot om die kleine hummels er zo in te leggen. tevens liggen ze dan warmer dan zo in de box en vooral als je net zo waardeloze zomer krijgt als afgelopen jaar.
qua lakentjes zou je eventueel nog kunnen kijken op een markt, hebben af en toe leuke dingen liggen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:21

@Diaz: Ik kan zo'n kast niet echt kwijt, heb zelf een hele grote kast met laden, een plastic bak die je erin kan schuiven en rekjes om iig kleertjes etc kwijt te kunnen.
Dus doe in de commode de spulletjes die ik nodig heb zoals luiers etc.

Afbeelding
http://www.promofolder.nl/data/n_babdmp ... 000005.jpg

dit is de kamer waar m'n voorkeur naar uit gaat <3

@Myk: thnx voor de tip! Ga zo even op die website kijken, heb nu m'n pc opgestart kijkt wat beter dan een telefoon haha.

@Iris: Je hebt pb! Ben benieuwd :D

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:25

Ik heb destijds alles bij babypark gekocht.
Ook het matrasje, koste 180 euris maar daar heb je heel veel plezier van.
Mijn zoontje wilde zijn bedje niet meer uit haha..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:28

ik zie dat je boven het ledikantje een klamboe hangt, deze moet je niet bij een babyzaak weghalen, dan betaal je echt de hoofdprijs. heb mijn klamboe bij de xenos weg gehaald, dit scheelt echt aanzienelijk. prijs klamboe bij babypark € 25,00 en prijs klamboe xenos € 9.99

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:29

@Myk: ik wil de kleine gewoon liever in zijn/haar eigen bedje hebben :) Is voor mn gevoel toch iets fijner.
Markt is idd ook nog een goed idee!
@Iris: super lijstje thnx :D

@Natascha: Wat voor matras is dat dan? Had een compleet matras van aerosleep gezien voor 119,20 bij de baby-dump. Heb jij hetzelfde merk ook?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:30

Over de klamboe ben ik nog niet zeker welke en wat ik wil, had weer bij een andere zaak eentje gezien in de kleurstelling van dat kamertje. Moeilijk moeilijk moeilijk :Y)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:34

xenos heeft heel veel verschillende kleuren in zijn assortiment en er zal waarschijnlijk vast er wel 1 tussen zitten die bij de kamer past. alleen zou je ze nu nog niet vinden, je zal moeten wachten tot ze weer in de winkel gelegd worden, ik denk dat ze in het voorjaar er wel weer liggen.