MP3 speler voor tijdens het rijden, welke is fijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

MP3 speler voor tijdens het rijden, welke is fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 16:52

Ik wil tijdens het rijden graag een muziekje erbij. Nu is de MP3 speler die ik heb daar niet echt voor geschikt, want bij de minste beweging valt hij al uit.

Tijd dus voor een nieuwe... maar welke?

Wie o wie heeft er tijdens het rijden ook een MP3 speler aanstaan, die het dus wel blijft doen, en welke is dat?

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:54

iPod Shuffle is misschien een optie? Lijkt me wel handig omdat die zo klein is.

Angela

Re: MP3 speler voor tijdens het rijden, welke is fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 16:56

Ik ben er even op gaan googlen, en dat ziet er goed uit :j

Maar blijft deze het ook doen bij beweging? Iemand ervaring daarmee?

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:59

Ik zelf heb met de Shuffle geen ervaring, maar voor wat ik weet van anderen is dat ze het gewoon goed doen :j . Het enige (in mijn ogen) nadeel is dat ze niet kan zien welk nummer je als volgende hoort.
Verder kan je hem ook op 'slot' zetten, dat hij niet reageert als je per ongeluk op een knopje drukt tijdens het rijden.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:00

Ik heb een philips :) , heel fijn ding. En anders gewoon mijn telefoon (blackberry). :)

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:05

Niet zozeer bedoelt als kritiek, maar vind je het niet eng een mp3 speler op tijdens het rijden? Als je paard iets hoord, hoor jij het niet, zo is 'naderend' gevaar toch niet te horen en kun je hier niet op anticiperen? Nou kan ik me voorstellen dat er in de 'rijkbak' niet zoveel gevaar zal zijn maar toch.
Of is het juist echt een voordeel? (geen idee heb er echt geen ervaring mee dus kijk hier puur vanuit mijn inzicht naar hoor)

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:08

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:09

Melisjee , dankje!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:11

Melisjee schreef:
Ik zelf heb met de Shuffle geen ervaring, maar voor wat ik weet van anderen is dat ze het gewoon goed doen :j . Het enige (in mijn ogen) nadeel is dat ze niet kan zien welk nummer je als volgende hoort.
Verder kan je hem ook op 'slot' zetten, dat hij niet reageert als je per ongeluk op een knopje drukt tijdens het rijden.

Op slot zetten is inderdaad een belangrijke om in de gaten te houden :j. Tijdens het rijden ga ik toch niet kijken welk nummer er als volgende komt, dus dat maakt niet uit.

Ben benieuwd naar meer ervaringen :j

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:13

Ik raad een iPod touch in ieder geval af (; Valt niet mee te rijden omdat hij onhandig groot is. Ook zit er wel een holdknopje op, maar dat gaat er makkelijk af, en dan spoelt ie door ofzo, erg hinderlijk.
Ik denk dat een Shuffle erg handig is; klein, compact en vast te klippen.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:16

Ik hen een Ipod shuffle! Ben er heel blij mee! Ik gebruik hem met fietsen/rijden/hardlopen en hij doet het altijd goed. Je bedient hem met een knop aan het rechter oortje. Dat maakt het heel makkelijk om nummers door te klikken etc. tijdens het rijden bijvoorbeeld. Je hoeft niet dat hele ding uit je zak te halen. De shuffle kan je trouwens gewoon aan je kleding vast klippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:33

Is er dan niemand die meer zonder herrie aan zn kop kan ? Er is toch niets lekkerders dan 's morgens in alle vroegte in de stilte te rijden en één te zijn met je paard in plaats van die paasei in je oren... En op de fiets en in de auto en tijdens het hardlopen en en en ... Met herrie op je kop kun je je nooit echt concentreren op je paard en contact leggen met je paard. Niet verkeerd bedoeld, maar ik vind het behoorlijk ziek, al die mensen die altijd met een koptelefoon met herrie op lopen en zich daarmee afsluiten van de wereld. En ik hou echt van muziek hoor, maar ook van stilte, wat is er nu mooier dan op een mooie zondagochtend buiten staan en de vogeltjes horen fluiten... Of gewoon stilte horen ?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:39

Ik rij soms met een Ipod Touch, het is groot voor een mp3 speler maar mijn mobiel is ook groot en die heb ik ook altijd in mijn broekzak, ik ben er dus gewend aan geraakt. Verder kun je de ipod ook in de zak van een vest doen mocht je deze dragen.
Met mijn Ipod Touch heb ik geen probleem met de holdknop, de volumeknop is makkelijk te bedienen tijdens het rijden wat ik ook wel fijn vind.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 18:47

joenohoe schreef:
Is er dan niemand die meer zonder herrie aan zn kop kan ? Er is toch niets lekkerders dan 's morgens in alle vroegte in de stilte te rijden en één te zijn met je paard in plaats van die paasei in je oren... En op de fiets en in de auto en tijdens het hardlopen en en en ... Met herrie op je kop kun je je nooit echt concentreren op je paard en contact leggen met je paard. Niet verkeerd bedoeld, maar ik vind het behoorlijk ziek, al die mensen die altijd met een koptelefoon met herrie op lopen en zich daarmee afsluiten van de wereld. En ik hou echt van muziek hoor, maar ook van stilte, wat is er nu mooier dan op een mooie zondagochtend buiten staan en de vogeltjes horen fluiten... Of gewoon stilte horen ?

Die reactie kun je beter plaatsen in het topic wat hierboven wordt genoemd :)

De ipod komt dus wel goed uit de ervaringen (waarbij mij zelf de shuffle het fijnste lijkt). Iemand ook nog ervaring met een ander soort?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:52

Elke MP3 speler die géén harde schijf heeft maar vanaf een (ingebouwde) geheugenkaart speelt zal voldoen.
Harde schijven kunnen niet tegen schokken en vallen dan dus uit. Geheugenkaarten hebben dat euvel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:53

Angela schreef:
joenohoe schreef:

Die reactie kun je beter plaatsen in het topic wat hierboven wordt genoemd :)

De ipod komt dus wel goed uit de ervaringen (waarbij mij zelf de shuffle het fijnste lijkt). Iemand ook nog ervaring met een ander soort?

Heb het topic bekeken, maar mijn vraag blijft... Ik rij paard om te ontspannen en ik heb geen herrie nodig om te ontspannen om fatsoenlijk paard te rijden. Vind het echt verschrikkelijk opvallend dat vandaag de dag bijna iedereen zich afsluit van de wereld met die oordopjes met herrie...

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:53

joenohoe schreef:

Gister nog op buitenrit, in de mist, naar de stilte geluisterd. Heerlijk! Maar soms wil ik een muziekje, gebruik het ook om me niet af te laten leiden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:56

Ik weet niet of die al genoemd is: http://www.hifi.nl/gfx/Samsung_U3_130707.jpg
Er is bij mij een paard (met hoefijzers, tuigpaard!) op gaan staan, en hij doet het nog. :) Goedkoop want hij is wat ouder, maar super degelijk.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:56

RUI -> HTT

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:35

Ik heb een MP3 speler van Philips, een GoGear Raga. Ik gebruik hem tijdens het hardlopen en dat gaat echt prima :) Hij is wel iets groter dan de Shuffle en heeft ook geen clip, maar batterij is zeer goed, hij is een stuk goedkoper en gebruiksvriendelijker als het gaat om nummers erop zetten. Wij hebben ook een Ipod Shuffle thuis, maar ik vind het onhandig werken met die software om nummers erop te zetten. Mijn Philips was 30 euro geloof ik.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:38

ik heb mijn telefoon helemaal vol gegooit met ''paardrij'' muziek werk super... ''rustige muziek, merk dat als ik wat meer beat in muziek krijg dat ik mijn paard ''teveel'' ga rijden :')
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 22-11-11 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:38

Ik heb een Ipod shuffle, ik rijd er niet mee, maar ga er wel mee naar de sportschool en daar weert hij zich kranig. Ik kan hem je aanraden!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:39

Ik rij met mijn telefoon als muziekspeler, maar dat is eerder luiheid dan handigheid. ;)
Normaal rij ik met mijn Ipod, blijft netjes op de vergrendeling en is geen groot ding om mee te sjouwen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:42

Vriendlief heeft een iPod Shuffle, voor tijdens het sporten (hij fitness't en loopt ermee hard).
Hij is er heel erg over te spreken; hij kan tegen bewegingen (dus hij schokt niet tijdens het sporten), hij is klein, heeft een clip waarmee je 'm vast kunt maken aan je kleding, geen scherm wat stuk kan gaan/extra batterij kost, is niet al te duur, de batterijduur is goed en werkt fijn. :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 09:16

Iedereen bedankt voor de info zover!