Muis gespot ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Muis gespot ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:02

Ja hoor, het is zo ver. Ik zit nietsvermoedend op mijn studentenkamertje tv te kijken met de deur open.. zie ik opeens een muis voorbij rennen. Hij kwam vanaf de keuken en zit nu in het voorraadhok ..

Grote vraag: wat gaan we er aan doen? Laat ik voorop stellen dat dit voor de begrippen een schoon studentenhuis is. Er heerst een strikt schoonmaakrooster. Ook hebben we 2 afgesloten vuilnisbakken en staan er nooit volle zakken op de grond. In het voorraadhok heeft iedereen haar spullen in blikken/potten of afgesloten verpakkingen. Ook staat er geen eten op de grond.

Waar komen ze vandaan en belangrijker: hoe komen we er vanaf?

Help :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:07

Kat lenen? :D

Val zetten ;)

8nnemiek

Re: Muis gespot ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:14

Aww, muislief zoekt een holletje voor de winter :P

Weet je niet waar ie zich verstopt? Hoe ie binnen komt? Dan zou je gewoon het gaatje dicht kunnen maken :)*
Ik vang zelf al jaren de muisjes bij de stal met zo'n diervriendelijke muizenval, zo'n kooitje zeg maar.. En dan in het bos uitzetten :Y)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:19

Ja zo'n kooitje is wel een goed idee! We vermoeden dat hij onder het keukenblok zat maar dat het honk zich achter de koelkasten bevindt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:19

Wij hadden laatst een dode in de waterbak, das ook niet alles...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:20

door de verpakking knagen ze zo heen...

ik heb dus alles in blikken/ ook zakken chips brood koekjes ect ze vreten door alles heen.
verder heb ik alle kieren en gaten dicht gemaakt met ijzerdraad/rol (ventialtiegaten) of met kit.
onder de deur kwamen ze ook ook docht gemaakt met die antitocht dingen.

ze komen nu niet meer binnen.

verder had ik vallen erneer gezet.. zit nu nooit meer wat in.. gif is niks.. ze liggen dan ergens dood te gana en daarkomen een hoop vleigen uit.. daarvoor maden..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:26

Pff paardenfreak daar heb je ook een punt, onder onze voordeur zit ook een enorme kier, hebben we al vaker aangekaart bij de huisbaas (ivm kou) maar wordt niks aan gedaan. Morgen toch maar weer eens contacten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:02

ze kwamen bij mij dus ook daar langs. en soms heb je bij leidingen veel ruimte die van buitenaf komen.. of uit de grond..(maar dit is een hele oude boerderij)

wou ik onder de douche zat die daar.. jaag ik em de badkamer uit vloog die dus onder de deur door..

heb er zelf maar zon antitochtding ondergeschroefd. nu blijft de val ook leeg daarna.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:38

het stikt van de muizen momenteel. klem zetten met een brokje erop.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:40

Wij hadden ook muizen en bij ons kwam het omdat de ventilatiegaten te groot waren.
Je moet maar eens goed kijken, als er een potlood doorheen kan, kan er ook een muis doorheen.
Uiteindelijk hebben we diervriendelijke vallen geplaatst, een muisje gevangen maar ze kwamen steeds weer binnen door die ventilatiegaten. Bijenbekjes geplaatst en toen iemand van de gemeente met gif laten komen. Sindsdien geen muis meer gezien!