Photoshop batches automatisch opslaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Photoshop batches automatisch opslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:04

Jahoor het is weer zover. Dit geintje heb ik gewoon eens in de zoveel maanden en ik wil er nu maar eens korte metten mee maken :P

Ik heb een stapel foto's die ik graag als batch in Photoshop wil bewerken. Het gaat hier om een zelfgemaakte acties "verkleinen" (die de image size verkleint naar 800 breed) en "watermerk" (welke een tekstje toevoegt).

Het maken en uitvoeren van de handelingen is geen probleem, het probleem zit 'm in het opslaan en sluiten. Ik werk al vanuit een kopie van de originelen, ik wil gewoon dat PS de acties uitvoert, en vervolgens opslaat. Niet opslaat ALS, maar gewoon, het origineel (wat dus al een kopie is) overschrijft met de nieuwe afbeelding. Als ik dat vanuit de batch probeer te doen krijg ik per foto telkens het dialoogvenster "opslaan als" te zien (waarbij ie de afbeelding als een PSD wil wegschrijven), maar als ik opslaan al in de handeling verwerk krijg ik alsnog een jpeg-dialoogvenster. En dat zie ik eigenlijk ook niet zitten haha, als ik een batch van 50 foto's verwerk wil ik niet 50 keer nog "normale grootte" "ok" moeten klikken :P Ik heb 'm wel zover dat ie 'm eventueel als *bestandsnaam*KOPIE.jpeg opslaat, maar ook dat wil ik niet, ik wil gewoon dat ie het bestand overschrijft :P

Nouja, een beetje een onduidelijk verhaal, maar hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel, en kan me er dan ook nog mee helpen haha ;)

Anoniem

Re: Photoshop batches automatisch opslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:18

Werken dmv de image processor en niet overschrijven maar toch opslaan als :)

- Gebruik de image processor
- Selecteer de bronmap met originelen
- Selecteer de doelmap waar de resultaten moeten komen
- Kies de juiste JPG-kwaliteit en laat hem het sRGB-profiel insluiten
- Klik op OK
- En geniet van al dat werk dat PS voor je doet :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:37

Anouk, je bent m'n heldin *\o/*

Die hele imageprocessor.. Nou.. Laten we het zo zeggen, ik had er NOOIT aan gedacht :') Opslaan op een andere locatie is zo het probleem niet natuurlijk, maar het feit dat ik dan 80 keer zelf nog *opslaan als* moest doen :') Nee zo gaat ie lekker, superbedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:47

Hahaha, fijn dat het gelukt is! :)