Ik heb een stapel foto's die ik graag als batch in Photoshop wil bewerken. Het gaat hier om een zelfgemaakte acties "verkleinen" (die de image size verkleint naar 800 breed) en "watermerk" (welke een tekstje toevoegt).
Het maken en uitvoeren van de handelingen is geen probleem, het probleem zit 'm in het opslaan en sluiten. Ik werk al vanuit een kopie van de originelen, ik wil gewoon dat PS de acties uitvoert, en vervolgens opslaat. Niet opslaat ALS, maar gewoon, het origineel (wat dus al een kopie is) overschrijft met de nieuwe afbeelding. Als ik dat vanuit de batch probeer te doen krijg ik per foto telkens het dialoogvenster "opslaan als" te zien (waarbij ie de afbeelding als een PSD wil wegschrijven), maar als ik opslaan al in de handeling verwerk krijg ik alsnog een jpeg-dialoogvenster. En dat zie ik eigenlijk ook niet zitten haha, als ik een batch van 50 foto's verwerk wil ik niet 50 keer nog "normale grootte" "ok" moeten klikken

Nouja, een beetje een onduidelijk verhaal, maar hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel, en kan me er dan ook nog mee helpen haha