Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Huursubsidie heet tegenwoordig huurtoeslag en je kan het aanvragen via de belasting.
Of je in aanmerking komt hangt af van je inkomen en de hoogte van de huur, maakt niet uit van wie je huurt.
Het probleem bij particuliere huur is dat de huurprijs vaak erg hoog is, boven een bepaald bedrag heb je geen recht meer op huurtoeslag. Dan is het de bedoeling dat je een goedkoper huis zoekt. Wat ook wel logisch is, met een lager inkomen moet je niet in een peperduur huis gaan zitten.
_Sanne schreef:Nou heb ik al wel op internet het laten berekenen maar bij ons zit het iets anders.
Ik heb een vast contract en heb dus een vast inkomen.
Mijn vriend zit nog op school (HBO opleiding) maar werkt wel zo´n 50 uur bij zijn ouders thuis op het bedrijf.
Hij heeft geen inkomen, maar wat hij daar verdiend komt vast te staan, zodat hij later het bedrijf "goedkoper" kan overnemen.
Zijn ouders willen ook de helft van de huur enzo betalen voor hem, zodat ik dit niet alleen hoef te doen.
Equimotion schreef:Douraque schreef:Als je particulier gaat huren heb je geen recht op huurtoeslag.
Je krijgt alleen huurtoeslag indien je huurt via de woningcorporatie
nee hoor, heeft te maken met de hoogte van de huur, niet van wie je het huurt