Vodafone Dongel mobiel internet voor laptop, oplichterij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Vodafone Dongel mobiel internet voor laptop, oplichterij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 20:49

Op maandag 5 september, 2 weken terug, kreeg ik een Vodafone Dongel voor mijn laptop, zodat ik op mijn kamer (zit sinds 5 sept. op kamers) ook internet op mijn laptop kon gebruiken. (en evt. ook in de trein ofzo)
Ik had een abonnement van 500 mb/maand. Nu had ik em daarna, zeker in de eerste dagen, niet zoveel gebruikt, maar wel even geprobeerd te skypen met mijn ouders. (max. 8 minuten, en het skype werkte niet eens met de dongel)
Wat we wel raar vonden is dat hij het verbruik van het internet via de dongel niet juist aangaf. De ene dag gaf hij 270 mb verbruik aan (kon helemaal niet dat ik al zoveel verbruikt had), en de andere dag gaf hij 40 mb aan of een ander getal (0 of 2 ofzo).

Nouja, toen probeerde mijn vader na een aantal dagen de klantenservice te bereiken maar kreeg ze telkens niet te pakken.
Nu heeft hij net weer gebeld omdat hij nogsteeds het verbruik niet juist aangaf. Hij kreeg een medewerkster aan de telefoon, en die vertelde hem later dat ik al de 1e dag na aanschaf van de dongel, over het limiet heen zat!!
En nu had ik volgens haar zelfs al 2 GB verbruikt :wow: Daar klopt toch helemaal niets van!! Ik heb helemaal niets gedownload, maar gewoon normaal internet gebruikt, ik ben er zuinig mee om gegaan door vrijwel geen foto's te uploaden/downloaden, en weet ik veel wat.
Die vrouw zei dat het nu al €100,- was.
De dag dat ie over het limiet heen ging was ik de hele dag weg.

Ik vind dit echt bizar! Volgens mij wordt ermee gefraudeerd.

Iemand hier ervaring mee en tips wat we nu moeten doen?
We gaan sowieso naar de vodafone winkel (waar we de dongel hebben gekocht incl. abbo) en de dongel na laten kijken, misschien dat ie niet goed werkt of weet ik veel wat.
We gaan hier ook zeker werk van maken, al weten we nog niet op welke manier.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:30

500 MB is niks. Dat vebruik ik met m'n telefoon zo..., en dan zit ik alleen op Whatsapp, af en toe een keer op Facebook en misschien 1 keer per dag een pagina laden op Bokt... Dus ik vind het best plausibel dat je erover heen bent, zeker met Skype, dat vreet wss MB...

Mocht je het niet geloven zou ik een rekeningspecificatie vragen. Dan kun je kijken waar je dan allemaal op bent geweest.
Maar vergeet niet, een pagina laden op Bokt kost al bijna een MB (ik denk dat 2 pagina's 1 MB is) laat staan en pagina met foto's erop bijv.
Youtube filmpjes zijn al helemaal uit den boze, dan zit je er met een poep en een scheet al boven.

Macha876

Re: Vodafone Dongel mobiel internet voor laptop, oplichterij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:32

Dat kan zeker wel kloppen. Skype verbruikt erg veel! Een internet abbo nemen is veel goedkoper... Snap ook niet dat je een dongel neemt voor op je kamer..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:34

Justine_Mo schreef:
Dat kan zeker wel kloppen. Skype verbruikt erg veel! Een internet abbo nemen is veel goedkoper... Snap ook niet dat je een dongel neemt voor op je kamer..

Dat dacht ik ook al. Het is veel goedkoper om een abbo te nemen dan een Dongel. Sowieso internet je dan een stuk sneller (iig mijn ervaring via het 3G netwerk is dat het toch wel aardig traag is, zeker als je gewoon ADSL of zelfs glasvezel gewend bent).

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 22:42

Internet met de Dongel was super snel!
Maar wat ons enorm verbaasde was dus dat ie er al binnen 1 dag overheen zat volgens die vrouw, terwijl dat gewoon echt niét kan xD Das onmogelijk.
Mn vader had de Dongel gekocht omdat die het goedkoopst was en dan had je meteen overal internet waar je maar wilde. Ik vond ook dat 500 mb wat weinig was, maargoed, als ik bij zou houden hoeveel ik verbruikte, dan zou ik daarop in kunnen spelen. (ik heb geen youtube filmpjes bekeken ofzo)
Maar nu gaf hij iedere keer onjuiste informatie qua verbruik aan! Daar gaat het met name ook om. De ene keer geeft ie 40 aan, dan 200 en later weer een lager getal. Dit klopt dus niet. En als ie eroverheen zou gaan dan zou het verbruik-balkje helemaal blauw moeten zijn (gevuld) maar die was helemaal leeg en er stond '0'.

We gaan nu kijken voor een draadloze router van KPN ofzo. Want dit gaat niet werken zo.
Zijn er wel een beetje boos over, dat dit zo kan gebeuren.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:47

Zodra je je rekening hebt staat er een specificatie bij van wanneer je data hebt verbruikt. Dat zou je toch echt moeten nakijken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 22:54

Jaah klopt maar dan moeten we nog 2 weken wachten. Beetje erg lang voor zo iets....
We gaan morgen ff langs de Vodafone winkel.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:35

KPN dongel is ook zo op hoor, wij hadden 30 euro er zo doorheengejast... Beetje bokt, beetje marktplaats en zo nog wat internetgeleuter...
Je kunt beter een abonnement nemen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:39

idd oplichting

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 09:03

Fred_Kroket schreef:
KPN dongel is ook zo op hoor, wij hadden 30 euro er zo doorheengejast... Beetje bokt, beetje marktplaats en zo nog wat internetgeleuter...
Je kunt beter een abonnement nemen!

WIJ hadden een abonnement, maar dan van de dongel ;)
1e 2 maanden 8,75 en daarna 17,50/maand.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:05

We hebben nu een abonnement van T-mobile-internet besteld (router).
Krijgen het pas op 13 oktober helaas ,maargoed
K dacht eerst dat mn huisgenoot al internet had besteld, maar bleek van niet, hij was beetje onduidelijk en verwarrend xD Nu hebben wij t op onze naam besteld O:) zijn we ook niet van hem afhankelijk.