We hebben sinds kort ons huis te koop staan, maar het loopt niet echt storm (zacht uitgedrukt). Nu is de markt natuurlijk slecht, maar zo slecht had ik nou ook weer niet verwacht.. Wat wij aanbieden zie je namelijk niet veel.. Namelijk een vrijstaande woning met een vakantiewoning erbij, nabij bos. Dit is onze woning: http://www.funda.nl/koop/ees/huis-47069 ... chrijving/
Hebben jullie misschien nog tips voor bijv. inrichting, foto`s, lokaties waar we kunnen adverteren etc? Heb hem nu ook op bokt gezet, en op Marktplaats.
nu foto's maken,zomer, lijkt nu zo kaal die tuin. ? (hoewel je na de huis kijkt)
Schafstall
Geplaatst: 05-07-11 22:33
Toen wij uit NL vertrokken hebben wij ook een soortgelijke woning verkocht. Er is maar een redelijk klein publiek dat nog zo'n type huis zoekt. Of men kiest nieuwbouw (met veel meer woonruimte), twee verdieners gaan vaak voor een luxe appartement/huis (zonder/weinig grond) omdat ze zo min mogelijk tuinonderhoud willen en een klein percentage zoekt toch de charme van een jaren 30 woning en neemt de 'nadelen' voor lief. Ik vind 't persoonlijk erg kil overkomen op de foto's, zou ook meer groen/fleurigs in huis zetten. De makelaar zei bij ons toen.......of je verkoopt 't binnen een week, of het duurt...........
Albert
Geplaatst: 05-07-11 22:35
Nieuwe foto's maken nu de omgeving groen is, op deze foto's ziet alles er zo grauw en kaal uit buiten. Het heeft totaal geen "huis bij het bos" uitstraling.
Mootje
Geplaatst: 05-07-11 22:35
De buitenfoto's zijn gemaakt in de herfst, als ik het goed zie. Ik zou nieuwe buitenfoto's maken. Ik zou nog wel de bestratinf reinigingen zodat er geen groene waas meer op zit. Binnen vind ik de kleur van de houten vloer, kozijnen en deurposten erg smaakgevoelig. De vloer lijkt ook niet helemaal te dekken.
Verder kan ik er weinig op aanmerken, eigenlijk. Leuk huis!
De vakantiewoning erbij kan afschrikken, maar kan juist ook een bepaalde categorie mensen aantrekken. Misschien iets over de jaaropbrengsten daarvan in de advertentie vermelden? Verder zouden nieuwe foto's inderdaad een goed idee zijn.
senna21
Geplaatst: 05-07-11 22:46
Het verhaal over de vakantiewoning is onduidelijk. Hoe is de woning verhuurt, etc.? Als je de vakantiewoning nu verhuurt voor langdurige bewoning is mogelijk niet aantrekkelijk voor de nieuwe koper. Anderszijds kan het schelen in de financiën.
Wat mij aanspreekt zijn de vele raampartijen in het huis, veel licht. Maar ja, ik zoek geen huis
Het huis heeft op de foto's geen uitstraling. Potten vullen met planten, onkruid en mos weg halen en nieuwe foto's maken. In je keuken zou ik twee groene planten in de vensterbank zetten.
Badkamer matten van de vloer en mooie handoeken over de kachel en opgerold in je kast. Laat je rolgordijnen een stukje zakken dan ziet het er al heel anders uit. Het is wel een mooie lichte woning.
Wij hadden een jaar de tijd om ons huis te verkopen. Binnen twee maanden was het weg, zonder makelaar. Ik had het elke week op de plaatelijke sites en op mp gezet.
Romeo2007
Geplaatst: 06-07-11 09:48
Ik zou nieuwe foto's maken omdat het nu veel groener buiten is en dan vriendelijker oogt.
leuk huis maar voor ons te ver weg, wellicht kun kun je bij de gemeente aanvragen of er in de 'vakantie woning' ook bedrijfmatig gebruikt mag worden te denken aan therapeuten fysio enz, of accountant ed, of permanent mag verhuren enz, en idd nieuwe fotos van een mooi zomers tuintje doet het ook altijd goed.
Goof
Geplaatst: 06-07-11 09:56
Mariska_28 schreef:
We hebben sinds kort ons huis te koop staan,
Wat is 'sinds kort'? Misschien wat geduld hebben, huizen verkopen in deze periode immers niet zo snel.
Anoniem
Geplaatst: 06-07-11 10:00
Hoe lang staat jullie woning te koop, en hoeveel kijkers heb je gehad? Je zegt 'sinds kort' en 'het loopt geen storm', maar misschien heb je ook geen realistisch beeld? Gemiddeld heb je geloof ik maar 5 of 6 bezichtigingen voor het huis verkocht is, zet dat af tegen de gemiddelde verkooptijd en je weet wat je zou mogen verwachten.
Verder is jullie huis geen tophuis. Ik weet het, kost geld, maar je huis wordt ook duidelijk meer bekeken. Persoonlijk vind ik de binnenfoto's wel mooi. Strak, modern, opgeruimd Ik mis wel duidelijkere en recentere tuinfoto's. Jullie hebben een behoorlijk grote kavel, maar daar zie je weinig van terug, en wat je ziet, ziet er niet heel aantrekkelijk uit.
jesito
Geplaatst: 06-07-11 10:07
Ik zou door de makelaar nieuwe foto's laten maken vooral van buiten. De foto's die er nu staan zijn van de winter ofzo gemaakt en dan ziet alles er heel dor en triest uit. Misschien dat foto's waar het gras mooi groen is en wat bloemetjes rondom al wat vriendelijker oogt. Verder inderdaad wat plantjes in huis of een mooie vaas bloemen. En zoals je zelf al zegt is de tijd afschuwelijk slecht voor de verkoop van een huis. Starters krijgen amper een hypotheek en mensen die door willen stromen naar een duurder huis komen niet van hun starterswoning af. Hopelijk kun je er wat mee.
Huis onder ons (hele andere prijsklasse en type woning, maar toch) heeft 2,5jr te koop gestaan zonder kijkers. Meneer veranderd de makelaar drie weken geleden en hij heeft maandag een voorlopig koopcontract kunnen tekenen . Kijk daar dus ook even naar, wellicht moet je een andere (grotere) makelaar erop zetten!
jiperdepip
Geplaatst: 06-07-11 10:14
ik ga met de bovenstaande reakties mee nu buiten foto's maken hopen dat deze wat minder treurig zijn en binnen aan wat meer gezelligheid werken het doet nu koud en kil aan in plaats van warm een beetje meer kleur door middel van kussens en bloemen zal al een verbetering zijn. succes ermee
Vjestagirl
Geplaatst: 06-07-11 10:15
Het huis oogt wat kil. Ik kan me niet voorstellen dat ik er naar binnen loop, wat te drinken pak en lekker ga zitten zegmaar (in de vakantie woning dan weer wel).
De buitenfoto's ogen onzettend somber. Maak het buiten lekker helemaal schoon, zorg dat het gras kort gemaaid is en zet potten met bloemen neer. Zelfde voor binnen, leg een boek op de bank, zet groene planten neer en maak nog eens foto's. Denk dat dat al heel veel scheelt
Fred_Kroket
Geplaatst: 06-07-11 10:44
De prijs, jullie zitten in een vrij hoog segment en daar moet je echt tweeverdieners voor vinden die genoeg verdienen (lekkere zin!! ). En het vakantie huisje is natuurlijk heel leuk maar niet echt nodig met zo'n ruim huis. Dus dan geven mensen het geld liever uit aan een huis van die prijsklasse met bijvoorbeeld een stuk land o.i.d. Wij zijn ook aan het kijken voor een huis en strepen echt van alles af... Het één is een pré bij het ene huis terwijl het een min kan zijn bij een ander huis. Je moet echt mensen vinden die dit zoeken! Het zou voor ons ideaal zijn als ouders zo'n huisje op hun erf hebben staan aangezien we uit ons anti kraak huis moeten!
Maar het ziet er prachtig uit! Organiseer eens zo'n open huizen avond! Wij zijn langs een heleboel huizen geweest, het is toch vrijblijvender als je gewoon kunt kijken zonder dat je een afspraak hoeft te maken bij een makelaar.
Van binnen vind ik het leuk, alleen van buiten spreekt het me niet aan. Idd in de zomer foto's gaan maken, van te voren miss wat al bloeiende bloemen planten, mooie kleuren bij elkaar uitzoeken. Echt even de tuin/erf onder handen nemen zodat dat er netjes zomers en vrolijk uitziet! Het moet er alleen weer niet uitzien of er heel veel tijd in het algemeen in de tuin moet gaan zitten want dat schrikt mensen ook vaak weer af.
Abiola
Geplaatst: 06-07-11 10:57
Wat ik zelf prettig vind bij Funda, is als er plattegronden van de verdiepingen zijn toegevoegd. Succes met de verkoop!
Achterom
Geplaatst: 06-07-11 10:57
Zijn die binnen foto's door de makelaar gemaakt? Zo ja, dan mag die zich diep gaan schamen. Het oogt nogal rommelig en onrustig door de lichtinval op een heel aantal foto's. In de woonkamer zie ik dat jullie de plinten en koplatten roze hebben geschilderd, maar dat de rest heel neutraal is. Dat zou ik ook veranderen (ff overschilderen) en wat kleurige accesoires gebruiken om wat kleur aan te brengen in het geheel. Het huis spreekt mij persoonlijk totaal niet aan. Maar dat heb ik meestal met dit type huis, is een kwestie van smaak.
Yucca
Geplaatst: 06-07-11 11:05
Het huis van binnen ziet er okee uit, mooie keuken/badkamer veel licht. De eerste foto op funda vind ik een afknapper door de vele bebouwing op de achtergrond. Er staan erg weinig foto's op de omgeving/tuin/kavel/straat/uitzicht vanuit het woonhuis. Zorg dat je van alles 1 goede foto hebt en laat het daarbij.
De tips voor het verbouwen van de vakantiewoning naar een kleine bedrijfsruimte vind ik ook een erg goede tip, informeer daar eens naar bij de gemeente of dit tot de mogelijkheden behoort!
Ilsemarie
Geplaatst: 06-07-11 11:08
Opzich vind ik de foto's van binnen best leuk. Maar het is idd wat rommeling, niet een geheel.. idd die gekleurde plinten vallen op. Ik zou eerder afknappen op de foto's van buiten aangezien het allemaal zo dor is... ik zou nu nieuwe foto's maken. Dat het echt fris en vrolijk lijkt, mooi groen aan de boemen, her en der leuke kleurige bloemen. Ik denk dat dat al heel wat doet omdat die foto's ook als eerste komen en een eerste indruk geven. (en als je dan toch bezig bent, misschien even met de hoge druk spuit over de oprit? het groen weg staat ook frisser ) En de keuken is wel héél opgeruimd zegmaar, een schaal fruit en een messenblok ziet toch alweer wat leefbaarder eruit. Wel lastig! Verder is het denk ik toch dat je er net iemand voor moet vinden, het is misschien toch wat minder centraal.
linky
Geplaatst: 06-07-11 11:12
Ik zou in ieder geval de buitenkant aantrekkelijker maken door een paar grote bloembakken neer te zetten met mooie zomerbloeiers er in. Het ziet er nu wel heel triest uit. Binnen idd. een paar mooie groene planten, en ik zou een mooie doorschijnende vitrage voor die ramen hangen bij de houtkachel. Dan zie je dat andere huis niet zo, het geeft meer privacy. Probeer een foto van je huis te maken zonder al die andere gebouwen er op, dat oogt veel rustiger. Als je binnen foto's maakt, al is het overdag, doe de lampen aan. Geeft een veel huiselijker indruk.