Laptop probleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Laptop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 09:37

Hee bokkers,

Vanaf een tijdje heb ik het probleem dat onze laptop als ik hem opstart een zwart beeld behoud en blijft blazen van lucht.
Nu heeft mijn broer gezegt dat hij het wel heeft gedaan, maar dan met iets speciaals. Een code of iets dergelijks.

Maar nu weet hij hem niet meer :')
Iemand een idee wat het kan zijn? En hoe ik het kan oplossen, zodat we weer achter de laptop kunnen?

Groetjes,
Biggers

P.S alleen serieuze antwoorden. a.u.b.

Sani

Re: Laptop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:24

Is er al gekeken naar de ventilatoren?
Kan het zijn dat die verstopt zitten?
Het blazen lijkt mij te maken te hebben met de hitte van de laptop.
Maar ik ben geen computerexpert.
Heb je er al iemand naar laten kijken?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:26

Inderdaad even je ventilator controleren. Kan dat die vol stof zit of iets.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:42

Ik zal gaan kijken. Mijn broer doet veel met computers, en had er ook naar gekeken, en zei dat er niets aan te doen was. Maar klaarblijkelijk krijgt mijn andere broer hem wel aan. Ik zal dus inderdaad naar de ventilatoren kijken. Eventueel een foin doorheen blazen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:00

Hmm, geprobeert te blazen. Nog niet gelukt. Blijft maar zwart beeld.
Zoek nu nog naar een kleine kruiskop- schroevendraaier, maar nog nergens te bekennen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:45

Meest logische reden van enorm blazen/opstijgen zijn idd vieze ventilatoren, maar zwart beeld daarbij niet. Geeft je laptop ook ongewone piepjes als je 'm opstart? Kan wijzen op een hardware probleem. Dat je laptop wel aangaat, maar geen beeld geeft, kan bijv. wijzen op een kapot moederbord. Hoe lang heb je je laptop al? Maar dan is het wel onlogisch dat je andere broer hem wel aankrijgt. Hoe heeft hij dit gedaan dan?

Als hij echt geen beeld meer wil geven, dan raad ik je aan even langs de technische dienst van de Mycom te gaan. Die zijn (iig het filiaal waar ik vorige keer was) heel behulpzaam (gratis), ook al heb je je laptop niet bij hun gekocht.

Btw, zelf schoonmaken is best een klus. Een laptop zit een stuk ingewikkelder in elkaar geschroeft dan een gewone pc. Denk er iig aan eerst de accu eruit eruit te halen. De fan kun je met de stofzuiger of perslucht schoonmaken (wel voorzichtig dat de fan niet als een gek gaat draaien). Of priegelen met wattestaafjes en wat alcohol.

Als je het echt grondig wil doen en de hele boel los gaat halen, doe dan ook nieuwe koelpasta tussen de processor en het koelblok. Maar volgens mij kun je dat beter niet doen. De onderdelen van een laptop kunnen schade oplopen door statische lading. Om dat te voorkomen heb je speciale werkmatten met een polsbandje die aarde, maar dan moet je dat weer aanschaffen.

Wees iig voorzichtig, een laptop is veel makkelijker per ongeluk te slopen dan een gewone pc. Je kunt het ook laten doen, is vast niet heel duur.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:18

Hij maakt geen piepjes. Mijn broer beweerd dat hij het heeft kunnen doen. Met wat dingen te doen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:44

Tja, dat is een beetje onduidelijk :P Wat heeft hij precies gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:46

Biggers schreef:
Ik zal gaan kijken. Mijn broer doet veel met computers, en had er ook naar gekeken, en zei dat er niets aan te doen was. Maar klaarblijkelijk krijgt mijn andere broer hem wel aan. Ik zal dus inderdaad naar de ventilatoren kijken. Eventueel een foin doorheen blazen?

Een föhn, je snapt zelf toch ook wel dat dat geen slim idee is? Naar de computerzaak ermee en niet mee gaan lopen rotzooien..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:49

Absoluut niet met een fohn aan de slag gaan. Ook niet zelf open maken!
Een laptop zit vol met kleine onderdeeltjes die bij het minste geringste beschadigen.
Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft :j

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:50

is je backlight niet kapot?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 20:07

Ik heb werkelijk waar geen idee. Nee, Föhn leek me later ook geen goed idee :P Is te warm. Geeft geen koude lucht.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:48

Ik heb meer info kunnen achterhalen.
Mijn ene broer zegt, dat als de Wifi uit staat, hij rustig kan opstarten. Het blijkt dat je 3 knopjes hebt staan:
Eco---Opstartknop---Wifi

Maar dat Wifiknopje werkt niet als ik hem opstart. Hoe kan ik anders de Wifi uitschakelen?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:58

Oke, dat is super vaag. Ik heb nog nooit gehoord van een laptop die alleen opstart als wifi uitstaat en anders zwart beeld geeft. Wat bedoel jij met zwart beeld btw? Echt gewoon zwart in de zin er gebeurt echt niks op het scherm zodra je de aanknop indrukt of zwart in de zin van dat hij blijft hangen in het opstartprocess?

En hoe bedoel je het wifi knopje werkt niet als je opstart? Er gebeurt dus wel iets met het opstarten behalve blazen, of? En welk wifi knopje? Op je laptop?

De meeste laptops hebben iig een schuifknopje op de behuizing zitten om wifi uit te schakelen. Dat is een schuifje, dus kan moeilijk niet werken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 08:54

Nee, dit is een knopje. Als ik op dat knopje druk, gaat Wifi niet uit. Ja vreemd he, maar toch is het wel zo. Wifi gaat er gewoon niet uit.
Ik krijg gewoon zwart beeld, van dat er niets gebeurt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 09:50

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:44

stofzuiger erop :j

als je gaat blazen met een föhn blaas je het er alleen maar in, of het smelt, en met een stofzuiger haal je alles er juist uit,, hou er ok rekening mee dat je beeldscherm kapot kan zijn, veel meer kan ik niet zeggen zo van n afstandje :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 10:45

Meen je dit echt? Een stopzuiger?? :+

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:46

ik meen het echtwaar..

een stofzuiger zuigt alle stof uit je computer, en je ventilator, dan hoeft die niet meer zo enorm hard te blazen.. B-)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:47

kan je m wel in de veilige modus opstarten? (even op de comp waar je nu zit googlen hierop)
Als dat niet lukt, zou ik m ook naar een computerzaak brengen (of je broertje eens een goed pak rammel geven ~~}>

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:52

ventilator/koelsysteem '
dat heeft me andere laptop ook t is net of die opstijgt.ik heb hem ook ontstoft en al.maar dat maakte niks uit.
je kan hem het beste naar zoon pc zaak even brengen die weten het meteen.
Die van mij is ook aan zijn beeldscherm kapot dus daar kon niks meer mee gedaan worden.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:53

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 10:54

Het beeldscherm is echter niet kapot hoor. Want heeft heeft het wel gedaan.

@Renee,
Ik heb wel zo'n office cd.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:55

Brand/knippert het lampje van de harde schijf wel als je hem opstart? Mijn vorige laptop startte namelijk wel braaf met alles erop en eraan, alleen een zwart scherm... toen bleek dat de verbinding tussen de harde schijf en rest van de computer kapot was :\

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 10:57

Alle lampjes doet het gewoon.