Welke stofzuiger is geschikt voor mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Welke stofzuiger is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 08:15

Hallo bokkers :wave:

Ik mag een nieuwe stofzuiger uitzoeken voor mijn verjaardag :o
:= ik weet niets te vragen en wij gaan binnenkort verhuizen en hebben 2 stofzuigers die nodig aan vervanging toe zijn, dus mag ik een nieuwe uitzoeken op de kosten van mijn "man" zijn oma :D

Ik hoef niet naar het prijskaartje te kijken, heb de opdracht gekregen om te kijken naar een goede stofzuiger. Mijn "man" heeft een Dyson, deze is nu 12 jaar en helaas niet goed te gebruiken meer omdat er iets afgebroken is door toedoen van mijn "man". Zelf heb ik een Miele, deze is denk ik ook een jaar of 10 oud, helaas heb ik een keer te hard aan de slang getrokken, waardoor ook hier iets is afgebroken en we hem helemaal hebben moeten vastplakken om de stofzuiger nog te kunnen gebruiken :7
Voor de duidelijkheid wij zijn geen agressief stel :7 al begrijp ik dat het zo lijkt omdat we allebei de stofzuigers gekilled hebben }:)

Zoals met veel dingen, loop ik met een stofzuiger tegen het welbekende probleem aan, er is teveel keus :Y)
Ik zie door de stofzuigers het bos niet meer %)
Misschien kunnen jullie een advies geven :? of ervaringen delen

Onze woonsituatie:
2 volwassenen
1 kat

Gelijksvloers appartement dus we hoeven geen stofzuiger de trap op te tillen straks.
We hebben beide een stofallergie dus we willen graag goede en veel zuigkracht :D
Het moet een degelijke stofzuiger worden die ook een lange levensverwachting heeft.

Brand los

Eirikur

Re: Welke stofzuiger is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:35

Zoals je zelf vast ook wel weet zijn Dyson en Miele allebei A-merken. Met Miele heb ik persoonlijk geen ervaring, maar wij hebben zelf ook een Dyson en die bevalt prima. Enige nadeel dat ik er over kan verzinnen is dat het reservoir een beetje aan de kleine kant is.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:38

Hebben jullie vloerbedekking, laminaat of vinyl? Ik denk dat dit eens van de belangrijkste criteria is om een passende stofzuiger te vinden.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:40

Even googelen op robot stofzuiger. Die doet het voor je. *\o/* Als je een goeie neemt zijn het super dingen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 08:42

annebe schreef:
Hebben jullie vloerbedekking, laminaat of vinyl? Ik denk dat dit eens van de belangrijkste criteria is om een passende stofzuiger te vinden.

Wij krijgen laminaat, drempeloos doorgelegd :D

JJane schreef:
Even googelen op robot stofzuiger. Die doet het voor je. *\o/* Als je een goeie neemt zijn het super dingen.

Mijn "man" is van het stofzuigen :Y)

Overigens ben ik in een ander topic gewezen op de site kieskeurig.nl dus daar ben ik ook al een beetje aan het neuzen

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:45

Bosch ROXX’X :j
Groot reservoir (geen zak dus), wasbaar filter, grote zuigkracht en relatief rustig in geluid, hij is wel redelijk aan de maat maar rolt prima en heeft een lang snoer.
Kost wat maar dan heb je ook wat.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Taffje op 10-04-11 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:46

Wij hebben deze:
Afbeelding
Een BOSCH
Super lang snoer, heel degelijk ding, maakt relatief weinig lawaai, zuigt als een tierelier, gewone zuigkop en een voor parket, plus twee kleine zuigmondjes en een 360 graden meedraaiende slangbevestiging.
Wij zijn er heel tevreden over. +:)+

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:47

JJane schreef:

Die heb ik ook voor erbij maar het blijft nodig om af en toe een keer goed te stofzuigen want hij redt het niet helemaal (best hoog dus komt niet overal onder en in de hoeken kan ie ook niet komen).

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 08:48

@ Taffje bedankt voor je reactie
Welk type BOSCH praat je over :?
Of bedoel je BOSCH in het algemeen?

@ MamaMiesje

Dank je wel voor je reactie, ik zet deze dus direct op mijn lijstje :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:52

Moet je even Googlen op Bosch Roxx, zijn een paar types maar echt een super apparaat.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:52

Oh p.s. : wij hebben DRIE katten en twee kinderen, dus een heleboel zooi :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 08:53

Taffje schreef:
Moet je even Googlen op Bosch Roxx, zijn een paar types maar echt een super apparaat.

Dank je :D

MamaMiesje schreef:
Oh p.s. : wij hebben DRIE katten en twee kinderen, dus een heleboel zooi :')

:')

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:55

Wij hebben ook een bosch, heel tevreden over de zuigkracht. Voordeel vind ik dat je deze zuigkracht kan instellen (zal vast bij anderen ook kunnen, heb maar ervaring met twee stofzuigers :D ). Nadeel vind ik wel dat de warme lucht er aan de voorkant uitkomt en als je onder het bed of de bank kruipt en je zit zelf ook laag heb je steeds die warme lucht in je gezicht (of je moet steeds de stofzuiger omdraaien...) In de zomer vind ik het ook minder prettig als die warme lucht tegen je blote benen komt.

Mijn ouders hebben altijd miele gehad, super dingen en als ik een nieuwe moet wordt het denk ik ook een miele. Zijn kwalitatief toch één van de beste stofzuigers.

edit: kieskeurig is een fijne site, gebruiken wij ook altijd.
Deze hebben wij, het luchtroostertje zit wel van achter, maar blaast naar voren. Echt een tip om naar uit te kijken bij een stofzuiger of deze dat heeft. (Oja de kleur was niet mijn keus := )
Afbeelding

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:53

Miele en dan bijv. de cat & dog?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:57

Hier de Dyson Animal Pro. Maar wij hebben ook 9 katten en een hond die verhaard als een idioot :x
Van Dyson weet ik dat ze een speciaal filter hebben dat levenslang meegaat alleen wel uitgespoeld ca. 1x per 3 maanden. Dankzij dat filter blaast hij zuiver schone lucht aan de achterkant, iets wat veel stofzuigers niet kunnen beweren. En als ik lees dat jullie gevoelig zijn voor stof lijkt me dat wel een belangrijke.
Veel plezier met uitzoeken!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:25

Ik zweer bij de henry(numatic),super stofzuigers lang snoer en in allerlei kleuren(namen)zeer geschikt bij huisdieren!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:10

Dank allemaal voor jullie reactie :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:45

Wij hebben een Henry (Numatic), je hebt er nu ook een Hetty versie van, kei leuk :D .

Zijn eigenlijk industriële stofzuigers, maar dus ook voor particulier te verkrijgen, en ze zijn fantastisch! Door de zak die onderin zit verlies je geen zuigkracht wanneer de zak voller raakt.
En hij ziet er lief en leuk uit natuurlijk.
:+: <3
Afbeelding

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:56

Jaaaaaa de hetty ook nog super mooie prijs!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:10

wij hebben een LG
wij hebben een witte herder die erg veel verhaard en dan bedoel ik ook echt veel
ik stofzuig elke dag (soms wel 2 keer)en veeg nog een keer
en we hebben nog een mopshond en 5 katten :D
onze LG was 180 euro is 2000 watt en doet het echt mega goed met al die haren
we hebben hem nu een jaar of 3 en hij doet het echt super goed
er zit ook geen stofzak in gelukkig want elke dag moet ik de opvangbak leegkiepen
zoveel haren geeft de grote witte af

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:09

ik heb Henry in dienst genomen! Ideaal, super zuigkracht en er de zak is erg groot waardoor je deze veel minder vaak hoeft te wisselen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:52

Het is de Dyson DC19 geworden, aangezien wij hem krijgen en hij gisteren flink afgeprijsd was.
Van het geld wat ze bespaard hebben geven ze nu een stoomsysteem met strijkplank en strijkstoel erbij cadeau :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:56

kijk eens aan dubbel verwent worden dat is leuk
of eigenlijk 3 dubbel verwent