Welke keukenmachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Welke keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 22:02

Een vraagje aan de kenners op Bokt.
Ik wil graag een nieuwe keukenmachine, heb nu zo'n ouderwetse uit de jaren '70, een handmixer (waar vroeger overigens wel een machine bij heeft gezeten, maar die is inmiddels natuurlijk gesneuveld :+ ).
Pure nostalgie, want het was een cadeau voor de bruiloft van mijn ouders (en die zijn dus al meer dan 30 jaar getrouwd :D ).

Ik heb wel wat eisen:
- ik maak veel taarten, dus hij moet geschikt zijn voor (veel) biscuitdeeg
- het moet een vaste zijn, zodat ik niet 20 minuten met dat mixerding in mijn hand hoef te staan.
- moet ertegen kunnen dat hij langere tijd achter elkaar aan staat (20 minuten), zonder dat ie oververhit raakt.
- moet het biscuitdeeg goed luchtig kunnen slaan zodat het mooi rijst in de oven.
- zou fijn zijn als er ook deeghaken bijzitten.
- slagroom moet ie ook goed kunnen kloppen, net als botercreme (botercreme is wat steviger, dus hij moet wel wat zwaardere dingen aankunnen.
- het oog wil ook wat, wij houden van retro, dus een leuk uiterlijk zou mooi zijn, ik wil hem graag op het aanrecht kunnen laten staan (in de kast is erg weinig ruimte over := ).
- mijn maximum budget is ongeveer 150 euro.

Ik heb de volgende machines op internet gezien:

Kenwood MX275 en MX271, iemand enig idee of er verschillen tussen deze machines zitten behalve de kleur (275 is wit, 271 is rood).
inhoud kom: 4 liter
aantal snelheden: 6
Vanaf 155,-
Afbeelding

De Bosch MUM47A1
Inhoud kom 3,9 liter
Aantal snelheden 4
Vanaf 149,-
http://media.kieskeurig.nl/images/00/92 ... f57a/l.jpg

De Bosch MUM46R1
Inhoud kom 3,9 liter
Aantal snelheden 7
Vanaf 141,-
http://media.kieskeurig.nl/images/00/92 ... f7db/l.jpg

De Clatronic KM 3323
Inhoud kom 5 liter
Aantal snelheden 5
Vanaf 109,-
http://media.kieskeurig.nl/images/01/01 ... 94d0/l.jpg

Kenwood KM263
Inhoud kom 4,3 liter
Vanaf 165,-
http://media.kieskeurig.nl/images/00/92 ... ac56/l.jpg

Zijn er mensen die ervaring hebben met een (of meerdere) van deze machines? Of heb je zelf nog een ander type machine dat aan te raden is? Ik hoor het heel graag, want ik zie door de mixers het bos niet meer :P .

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:20

Ik kan je met de door jouw voorgestelde typen helaas niet helpen :o , geen ervaringen mee....

Zit niet in je prijsklasse en niet tussen je types, maar ik heb een Magimix gehad, een geweldige machine!!
http://www.magimix.com/index.php?rid=36 ... 49&lg=3665
Neem weinig ruimte in op je werkblad, kan heel lang doorgaan, maakt het super luchtig, heel wat cake en taarten mee gemaakt (machine kan uiteraard veel meer)
Maar wellicht wordt er tweehands wel eentje aangeboden........

Mayo

Re: Welke keukenmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:47

Ik heb de rode Kenwood. Die is regelmatig voor +/- 120 euro bij de Makro in de aanbieding.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:38

Hier ook echt een kenwood fan! Heb er dan ook zelf een. De witte!.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 09:17

Ik wil wel graag een nieuwe ivm garantie enzo :) .
Die 120 euro, is dat incl. of excl. BTW?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:37

Ik zat ze eens te bekijken en ik weet niet hoe het bij jou in de keuken gaat?

Maar als ik botercreme maak 1:1 of ook met het beslag maken...wanneer je de mixer dan aanzet vooral bij botercreme stuift al het poedersuiker op...en is mijn halve keuken wit dus eentje waar een deksel op kan lijkt mij wel ideaal..

ik denk dat ik ook maar eens ga kijken voor een van deze keukenmachines!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:57

Ik heb ook de rode Kenwood, ideaal ding! Had eerst ook een ouderwetse mixer die mijn ouders voor hun bruiloft gekregen hadden, maar met de Kennie worden mijn biscuits echt veel hoger :D Voor biscuitdeeg/slagroom gebruik ik de garde, voor botercreme de klopper. De deeghaken die erbij zitten heb ik nog niet gebruikt..

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:12

Ik gebruik juist de deeghaken voor de botercreme, want anders zit mijn keuken hier ook helemaal onder de poedersuiker... En de deeghaken gebruik ik voor de apeltaart enzo! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:04

Ook ik heb de rode Kennie.
Hij bevalt mij prima, biscuit wordt heerlijk luchtig en hij kan lang aan staan zonder oververhit te raken.

Heb laatst biscuit, botercreme en 3 vullingen achter elkaar aan gemaakt en hij deed het prima.
( dan draait hij wel een paar uurtjes ;) )

Enige minpunt vind ik dat de garde niet helemaal de zijkant raakt, waardoor je bij beslag met bloem vaak even de laatste bloem er door moet roeren tijdens het mixen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:51

Rinske schreef:
Ik wil wel graag een nieuwe ivm garantie enzo :) .
Die 120 euro, is dat incl. of excl. BTW?

Ik dacht inclusief

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:52

astriidj schreef:
Ik heb ook de rode Kenwood, ideaal ding! Had eerst ook een ouderwetse mixer die mijn ouders voor hun bruiloft gekregen hadden, maar met de Kennie worden mijn biscuits echt veel hoger :D Voor biscuitdeeg/slagroom gebruik ik de garde, voor botercreme de klopper. De deeghaken die erbij zitten heb ik nog niet gebruikt..

Ik heb tot nu toe alleen biscuits en botercrème gemaakt in de Kenwood en ik gebruik voor beiden de ballongarde. Ik heb voor BC 1x de klopper gebruikt en dat werd een aparte substantie :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:53

Oh ja, voor hele kleine taartjes vind ik hem minder geschikt, kleine hoeveelheden heeft hij moeite mee ivm het niet raken van de randen en onderkant.