Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liesje84 schreef:Heb je al naar een juridische loket gebeld
of huurcommisie??
Isegrim schreef:Waarom zou je het huis onbewoonbaar willen laten verklaren (als dat al mogelijk is)? Je hebt er zelf voor gekozen om het te huren en blijkbaar onvoldoende onderzocht of het aan je eisen voldeed. Ik zou gewoon een ander huis gaan huren als ik jou was. En tot die tijd zou ik elektrisch verwarmen ipv met gas.
Isegrim schreef:Het lijkt me trouwens beter om de eigenaar te sommeren om de gebreken te herstellen. Ik neem aan dat verhuurders in België aan soortgelijke plichten moeten voldoen als in Nederland. Ik zou mijn huurcontract hier eens goed op naslaan als ik jou was.
Shawtie schreef:Zoals ik al schreef, was het nog bewoond toen ik het kwam bekijken. Hierdoor heb ik dus géén gaten in de vloer kunnen opmerken, en over de schimmel en vochtplekken was gewoon overheen geschilderd. Dat er een waterpomp in de kelder stond, wist ik al helemaal niet.
Er zijn erg veel dingen gewoon gemaskerd. Dingen die ik nooit had kunnen weten. Die vent heeft me gewoon kei hard belogen. Ik kan best leven met een oud huis, maar verdorie, het is hier niet eens geïsoleerd!
Shawtie schreef:Isegrim schreef:Het lijkt me trouwens beter om de eigenaar te sommeren om de gebreken te herstellen. Ik neem aan dat verhuurders in België aan soortgelijke plichten moeten voldoen als in Nederland. Ik zou mijn huurcontract hier eens goed op naslaan als ik jou was.
De enige manier dat hij dit zou doen, is deze manier. Als ik hem gewoon vriendelijk bel, en wijs op de honderden mankementen (ik heb nota bene 12! pagina's met ongeveer 3 - 4 foto's per blad!) van het huis, zegt ie 'ik zocht een huurder die de problemen zelf kan oplossen'. Ik moet het zo doen, of er gebeurd helemaal niets..
Isegrim schreef:Shawtie schreef:Zoals ik al schreef, was het nog bewoond toen ik het kwam bekijken. Hierdoor heb ik dus géén gaten in de vloer kunnen opmerken, en over de schimmel en vochtplekken was gewoon overheen geschilderd. Dat er een waterpomp in de kelder stond, wist ik al helemaal niet.
Er zijn erg veel dingen gewoon gemaskerd. Dingen die ik nooit had kunnen weten. Die vent heeft me gewoon kei hard belogen. Ik kan best leven met een oud huis, maar verdorie, het is hier niet eens geïsoleerd!
Jij hebt ook onderzoeksplicht. Je had iemand mee kunnen nemen die verstand van zaken heeft, in plaats van de huiseigenaar op zijn blauwe ogen te geloven. Dat is gewoon niet snugger, sorry dat ik het zeg. Zulke ernstige gebreken kan iedereen met een beetje verstand van zaken visueel vaststellen.
Shawtie schreef:Had ik misschien een emmer water tegen de muren moeten gooien in de hoop de verf er af te krijgen en zo de schimmel te ontdekken?
Hij had alles 'in orde' gemaakt, zodat niemand wat zou merken. Ja, je kijkt overal wat. Maar die jongen woonde hier ook nog, ik kan toch moeilijk z'n bed de kamer uit gooien om dan te vloer te onderzoeken en dan zo gaten in de vloer te ontdekken?
Mijn hele voorgevel! staat onder de schimmel! Ik kan toch niet weten dat het hier helemaal fout geïsoleerd is? Het was verdorie 20° buiten toen ik hier een kijkje kwam nemen, anders had ik ook wel geweten dat het hier steenkoud was. Sorry hoor, maar ik verwacht een béétje eerlijkheid van de mensen. Zeker als het om zo iets gaat. Ik zou m'n ergste vijand zo'n huis nog niet toewensen..
Isegrim schreef:Shawtie schreef:Had ik misschien een emmer water tegen de muren moeten gooien in de hoop de verf er af te krijgen en zo de schimmel te ontdekken?
Hij had alles 'in orde' gemaakt, zodat niemand wat zou merken. Ja, je kijkt overal wat. Maar die jongen woonde hier ook nog, ik kan toch moeilijk z'n bed de kamer uit gooien om dan te vloer te onderzoeken en dan zo gaten in de vloer te ontdekken?
Mijn hele voorgevel! staat onder de schimmel! Ik kan toch niet weten dat het hier helemaal fout geïsoleerd is? Het was verdorie 20° buiten toen ik hier een kijkje kwam nemen, anders had ik ook wel geweten dat het hier steenkoud was. Sorry hoor, maar ik verwacht een béétje eerlijkheid van de mensen. Zeker als het om zo iets gaat. Ik zou m'n ergste vijand zo'n huis nog niet toewensen..
Als je iets gaat aanschaffen (of huren) waarvan je geen verstand hebt, moet je iemand meenemen die er wel verstand van heeft. Jij als leek hebt de gebreken toen misschien niet gezien, maar iemand met verstand van zaken zou de tekenen ervan hebben gezien. Dat zou je een hoop ellende hebben bespaard. Maar dat is iets voor de volgende keer. Voor nu zou ik de verhuurder langs juridische weg dwingen om de gebreken op te heffen en ik zou vooraleerst even héél goed mijn huurcontract nalezen om te kijken wat je nu precies hebt afgesproken met je verhuurder.
Isegrim schreef:Shawtie schreef:Had ik misschien een emmer water tegen de muren moeten gooien in de hoop de verf er af te krijgen en zo de schimmel te ontdekken?
Als je iets gaat aanschaffen (of huren) waarvan je geen verstand hebt, moet je iemand meenemen die er wel verstand van heeft. Jij als leek hebt de gebreken toen misschien niet gezien, maar iemand met verstand van zaken zou de tekenen ervan hebben gezien. Dat zou je een hoop ellende hebben bespaard. Maar dat is iets voor de volgende keer. Voor nu zou ik de verhuurder langs juridische weg dwingen om de gebreken op te heffen en ik zou vooraleerst even héél goed mijn huurcontract nalezen om te kijken wat je nu precies hebt afgesproken met je verhuurder.