Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marita schreef:een goed contract opstellen, waarin duidelijk wordt aangegeven wie waarvoor verantwoordelijk is qua onderhoud e.d. En wat de opzegtermijn is bijv.
tantjeuh schreef:Marita schreef:een goed contract opstellen, waarin duidelijk wordt aangegeven wie waarvoor verantwoordelijk is qua onderhoud e.d. En wat de opzegtermijn is bijv.
Hebben jullie in Nederland geen huurwetgeving waar zo'n dingen in geregeld zijn?
Zoniet, vergeet dan zeker geen plaatsbeschrijving op te maken, zo gedetailleerd mogelijk. Ook termijn van huren zeker vermelden (en of je daarna moet verlengen als je er wil blijven, of er stilzwijgend verlengt wordt), de lengte van de opzeggingstermijn (en of die al dan niet aangetekend moet meegedeeld worden), of het mogelijk is voor beide partijen om de huur op te zeggen voor de termijn van het huren verlopen is (en onder welke voorwaarden. Stel dat jij een maand bent ingetrokken, net grote kosten gedaan aan verhuis-nieuw behangpapier-schilderen, en de verhuurder zegt je dat je er toch uit moet. Kan dan, kan dat niet, kan dat onder voorwaarden -bv mits hij een schadevergoeding van een aantal maanden huur betaald aan jullie), of de huurprijs herzien kan worden (zo ja, wanneer? welke redenen zijn goed, welke niet? hoeveel verhoging max?), of er jaarlijkse indexering van de huurprijs is, worden extra kosten (water/electriciteit) als vast bedrag in de huurprijs doorgerekend (of moet je die zelf regelen, of krijg je daar aparte rekeningen van), ...
Ik kan me eigenlijk écht niet voorstellen dat er in Nederland geen wetgeving is hiervoor, écht niet... zoek daar eens goed naar
Myukii schreef:Uiteraard is dat ook geregeld in Nederland.Het is zelfs zo dat als je eenmaal in een huurhuis zit, je er bijna niet uit gezet kan worden, tenzij je zelf afspraken niet nakomt (wat vaak neer komt op de huur niet betalen).
Ik ben wel geïnteresseerd in dit soort recht, dus mocht je vragen hebben over wat allemaal is vastgelegd hierover en wat je nog met de verhuurder moet afspreken, pb maar!
Myukii schreef:Als Shanna zegt dat ze ergens gaat wonen met een bijna-baby, neem ik eigenlijk aan dat ze niet 'anti-kraak' gaat wonen.. Natuurlijk zijn er overal mazen in de wet te vinden, ook als ze bijvoorbeeld bij een hospita zou wonen, maar in een normale situatie in een normaal huurhuis geniet je gewoon huurdersbescherming en moet de verhuurder wel een héle goede reden hebben om jou eruit te zetten..
Brainless schreef:Myukii schreef:Als Shanna zegt dat ze ergens gaat wonen met een bijna-baby, neem ik eigenlijk aan dat ze niet 'anti-kraak' gaat wonen.. Natuurlijk zijn er overal mazen in de wet te vinden, ook als ze bijvoorbeeld bij een hospita zou wonen, maar in een normale situatie in een normaal huurhuis geniet je gewoon huurdersbescherming en moet de verhuurder wel een héle goede reden hebben om jou eruit te zetten..
Je valt pas NA 9 maanden huur onder de huurdersbescherming.
Ook als je een tijdelijk contract hebt (bv 1 of 2 jaar) kan de huur opgezegd worden door de verhuurder.