Wie heeft er allemaal Twitter en vind het leuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Wie heeft er allemaal Twitter en vind het leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:12

:wave:

Afbeelding

Het vorige Twitter topic was na 6 reactie's 'doodgebloed' en stamde uit februari 2009 :Y) Toen wist nog niet iedereen wat Twitter in hield. Ik ga er van uit dat nu iedereen wel eens van Twitter gehoord heeft en sommige mensen ook zien wat er leuk aan is.
Het lijkt me leuk om ideeën, voor en nadelen en gebruik te bespreken met mensen die ook actief op Twitter zijn.

Wat heb je eigenlijk aan Twitter? Het is niet zoals op Hyves dat je kan zien hoe je vrienden momenteel leven e.d. Twitter is meer over wat mensen doen. Ik persoonlijk vind het heel leuk om foto's te plaatsen van wat ik doe of waar ik ben. Ik tweet ook veel in het Engels. Daarnaast vind ik het eigenlijk ook best wel grappig om te lezen wat andere mensen doen. Van Katy Perry tot degene die naast me zit tijdens de les :Y)
Wat vinden jullie?

Reactie's met "ik doe niet aan Twitter omdat....." e.d. zijn dus niet on-topic hier! :D

Dit is het 'Ik gebruik Twitter omdat ik het leuk vind' topic!

*\o/*

Bij deze ben ik benieuwd naar iedereen op Bokt die Twitter heeft én gebruikt:
Dus meld je aan als je het leuk vind om hierover mee te kletsen.

- Naam.
- Link naar je eigen Twitteraccount.
- Waar gebruik je het vooral voor?
- Wie volg je zoal?

Dus brandt los!! :D

Als dit topic bij LZP niet goed staat, of als er teveel off-topic wordt gekletst, vraag ik de mods om deze te verplaatsen naar HK :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:15

Ik! Doe de opleiding Journalistiek dus het is heel nuttig voor ons :)

http://www.twitter.com/reneemuller

niet dat ik veel Twitter, ik gebruik het vooral om te kijken wat er gaande is in de wereld :D
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 28-12-10 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:16

Meer om de celebs in de gaten te houden, En idd.. Leuke foto's posten, wat je meemaakt enz enz.

I like twitter!
Maar ik post eigenlijk bijna niets meer :D

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:16

Ik twitter ook http://www.twitter.com/PIRIBROUWER

Ik twitter echt heel veel, ik ben een beetje erg verslaafd. Komt omdat het gewoon makkelijker is en ook goedkoper als smsen ofzo, ik mention gewoon iemand die ik nodig heb! :D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:17

Ik heb 1 of 2 dagen terug twitter gemaakt
https://twitter.com/#!/Corianne265

Heb er alleen nog niet echt het plezier ofzo in gevonden, maar misschien is dat ook een beetje omdat ik nog aan niemand heb laten weten dat ik heb uberhaubt heb (nouja mn broertje dan die zei dat ik het moest maken :') ) en zonder followers is twitter natuurlijk niks haha. Dus mensen die mijn boeiende leven willen volgen, voeg me toe. :')
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 28-12-10 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:17

Liins schreef:
Meer om de celebs in de gaten te houden, En idd.. Leuke foto's posten, wat je meemaakt enz enz.

I like twitter!
Maar ik post eigenlijk bijna niets meer :D
Haha oke :) Maar waarom post je bijna niks meer dan?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:18

Ik gebruik ook Twitter omdat ik het erg leuk vind en zo kan ik zien hoeveel onzin ik eigenlijk te melden heb.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:18

ik twitter ook, maar mijn twitteraccount is privé :)
ik ben vrijwilliger in een motorraceteam en ben zo aan twitter gekomen. we houden elkaar op de hoogte voor en tijdens de races, en nu het seizoen over is kunnen we elkaar nog volgen ook al wonen we door het hele land. Ook voor sponsoren is het leuk dat het team fanatiek twittert.

en steeds meer vrienden krijgen twitter, hartstikke gezellig!
Laatst bijgewerkt door Emori op 28-12-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:19

Ik! Ik vind twitter gewoon geweldig!

http://twitter.com/denisedepise

Ik heb dagen dat ik enorm veel twitter en dagen dat ik amper twitter. Gewoon mensen in de gaten houden, leuke weetjes tegenkomen en gewoon in contact zijn met vrienden voor een snelle vraag oid.
Laatst bijgewerkt door Denise_Tink op 28-12-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:19

kaas_ schreef:
Ik twitter ook http://www.twitter.com/PIRIBROUWER

Ik twitter echt heel veel, ik ben een beetje erg verslaafd. Komt omdat het gewoon makkelijker is en ook goedkoper als smsen ofzo, ik mention gewoon iemand die ik nodig heb! :D
Hier hetzelfde. Al valt de verslaving nog wel mee bij mij :Y) Iemand twitteren (vooral de mensen uit mijn klas) is goedkoper dan smsen :D Ik zie meestal ook via Twitter of er cijfers bekend zijn van toetsen e.d. haha!

Rienn

Re: [LZP]Wie heeft er allemaal Twitter en vind het leuk?

Ik heb geen vrienden die ik volg of mij volgen. Het zijn allemaal onbekende.

SillyB

Ik werk bij een webwinkel en volg bijvoorbeeld collega's maar ook interessante nieuwsfeeds en interessante "onbekenden" van mij .
zelf gebruik ik het als een uitgebreide wie-wat-waar met dingen die me opvallen en interessant vind om te delen. mijn twitter voed dan ook mijn wie-wat-waar van hyves en status op mijn facebook prikbord. 3 profielen in 1 update gedaan :D

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:20

Rienn schreef:
Ik gebruik ook Twitter omdat ik het erg leuk vind en zo kan ik zien hoeveel onzin ik eigenlijk te melden heb.
Hahaha ja sommige mensen tweeten wel veel berichten (zoals 'net uit bed, nu douchen, blablabla') Niet dat ik dat onzin vind, maar het kan iets te 'ver' gaan met informatie tweeten.

Ik vind het soms ook wel een uitdaging om leuke/grappige/informatieve berichten te plaatsen :D Jullie dan?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:20

Jaaa ik twitter ook! Gebruik het meestal om bekende mensen idd te volgen. En mensen waarmee ik op bokt in een hk heb gezeten!

http://twitter.com/Marjooonnn

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:21

Ik ben soms echt doelloos op Twitter. Dan hoor ik een liedje en dan Twitter ik de tekst in stukjes. :')

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:21

Sabin_e schreef:
Rienn schreef:
Hahaha ja sommige mensen tweeten wel veel berichten (zoals 'net uit bed, nu douchen, blablabla') Niet dat ik dat onzin vind, maar het kan iets te 'ver' gaan met informatie tweeten.

Ik vind het soms ook wel een uitdaging om leuke/grappige/informatieve berichten te plaatsen :D Jullie dan?

Ik had eerst zelf mensen die tweeten als ze op de wc zaten, kom op dat kan echt niet :=

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:23

Ik twitter ook maar in mijn omgeving twittert geloof ik bijna niemand, tenminste, niet dat ik weet. Ik vind het best leuk maar vooral om tweets te lezen van mensen die ik follow. :+

Je kunt met twitter zeker nergens synchroniseren met contactpersonen van hotmail of hyves ofzo?

Roosch

Ik vind het wel een interessant topic.

Ik gebruik dus geen Twitter dus
Citaat:
Reactie's met "ik doe niet aan Twitter omdat....." e.d. zijn dus niet on-topic hier!

sorry. :D

Wil wel graag proberen te begrijpen waarom mensen Twitter nou zo leuk vinden.
Ik gebruik zelf Facebook en Hyves om berichtjes uit te wisselen en statussen neer te kwakken, maar een site om alleen neer te zetten wat je doet..
(zeg altijd 'Twitter? Volgens mij zou ik alleen maar neerzetten: 'ik zit op de wc' of 'ik loop nu naar de keuken'. :'))

Rienn

Mareska schreef:
Ik twitter ook maar in mijn omgeving twittert geloof ik bijna niemand, tenminste, niet dat ik weet. Ik vind het best leuk maar vooral om tweets te lezen van mensen die ik follow. :+

Je kunt met twitter zeker nergens synchroniseren met contactpersonen van hotmail of hyves ofzo?

Dat kan wel toch? Twitter, Hyves en Facebook....?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:25

Mareska schreef:

Jawel, maar alleen met hotmail/gmail/linkedlin/yahoo.

Rechts in de hoofdmenu (bij Home e.d.) staat People. Ga vanuit daar naar 'Find Friends'. Hier kan je bekijken of meer mensen uit je lijst op msn o.i.d. ook Twitter hebben.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:25

Ik twitter ook :+ Vind het leuk. beetje kijken wat iedereen aan het doen is enzo. Ik heet lllizet op twitter. Dus daar kan je me wel op vinden. Ik vind het ook leuk om te kijken wat bekende mensen aan het doen zijn :D

Eefske

Ja <3
Heerlijk als ik me verveel enzo. En om mijn hersenkronkels te spuwen.
En om alles en iedereen een beetje in de gaten te houden.

M'n account is EvaSchippers. :D

Pikeur

Mareska schreef:

Jawel dat kan, en ook met Gmail enzo. Gewoon bij 'Find people' en dan kun je ook 'Find friends' aanvinken en dan kom je daar

Mareska

Thanks! Ik ga eens kijken.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:28

Pikeur schreef:
Mareska schreef:

Jawel dat kan, en ook met Gmail enzo. Gewoon bij 'Find people' en dan kun je ook 'Find friends' aanvinken en dan kom je daar

Whaha, 1 new friend. :') Twitter is in mijn sociale netwerk niet zo populair blijkbaar. :+