Goede camera tas!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Goede camera tas!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:12

Omdat ik meerdere lenzen heb en maar een kleine tas heb, wil ik een nieuwe tas.
Nou is <:) lees: mama dus zo lief om die mij 1 te geven.

Maar ik hik een beetje ergens tegen aan. In een rugzak past heel veel. Maar ik ben altijd bang als ik daar mee tussen de mensen loop, dat mensen die gemakkelijk open kunnen maken en er vanalles uit kunnen halen.
Of zit dat tussen mijn oren?

Maar wat vinden jullie nou een goede tas?
Ik heb een Canon body. en 3 lenzen. een van 18-55 en 18-200 en 70-200
Ook zouden er wat kabels in moeten en extra batterijen.
Het liefst ook me canon selphy printer maar dat is te veel van het goede :P

Mag tot de 80 euro gaan.

Alvast bedankt! :D

_Eef

Re: Goede camera tas!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:23

Is er een mogelijkheid dat je zelf bijbetaald? Want voor 80 euro weet ik niet of je een grote en goede tas kunt kopen. zelf heb ik er 1 besteld op een duitse DaKine site, en die tas bevalt me erg goed, maar hij is wel ver boven jouw prijsklasse, verder zijn de LowePro tassen volgens mij wel goed, maar daarbij zie je meteen dat het een cameratas is, en niet heel erg ladylike :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:56

Ik ben zelf een groot liefhebber van Billingham en Domke. Fantastische kwaliteit en goed nagedacht over het ontwerp. Misschien kun je eens bekijken of daar iets te vinden is naar jouw smaak.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:58

Ik heb een LowPro tas, een schouder tas (dus met hengsel) en een hengsel aan de bovenkant dus je kunt hem ook met 1 hand dragen. Zijn er in verschillende formaten, ik heb er een waarbij je je body kwijt kunt + 5 lenzen.
Er zitten tal van vakjes (allemaal netjes afsluitbaar met rits) in waar je met gemak extra accu's, opladers en bekabeling in kwijt kan. Ook zit er een regenhoes in die je tevoorschijn kan toveren en eromheen kan trekken waardoor hij waterdicht is!

Ik was voor die €50 a €60,- kwijt, erg tevreden over.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:59

Oke bedankt! Ik ga is even internet afzoeken :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:02

Ik heb een Lowepro Flipside 400AW, voor 85 euro (92,- met verzendkosten erbij) kun je die bij Redcoon bestellen.
Superfijne tas waar ontzettend veel in kan, je kunt er een statief aan hangen, zijkant heeft nog vakjes voor flesje water ofzo, hij draagt lekker (lees als ie op je rug zit lijkt ie lichter dan dat hij is), je krijgt geen zere schouders, zit een all weather hoes in, en je hoeft ook niet bang te zijn dat andere mensen in je tas kunnen, want het camera gedeelte valt alleen te bereiken vanaf de rugzijde, als je de tas dus op je rug hebt kan er niemand bij. (Daarom heb ik 'm ook gekocht).
Kortom, ideale tas voor een lage prijs.

Denk dat je niet veel andere tassen zal vinden waar zoveel in kan, van goede kwaliteit en die zo goedkoop zijn (:

Ramara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:08

xNavatu schreef:
Ik heb een Lowepro Flipside 400AW, voor 85 euro (92,- met verzendkosten erbij) kun je die bij Redcoon bestellen.
Superfijne tas waar ontzettend veel in kan, je kunt er een statief aan hangen, zijkant heeft nog vakjes voor flesje water ofzo, hij draagt lekker (lees als ie op je rug zit lijkt ie lichter dan dat hij is), je krijgt geen zere schouders, zit een all weather hoes in, en je hoeft ook niet bang te zijn dat andere mensen in je tas kunnen, want het camera gedeelte valt alleen te bereiken vanaf de rugzijde, als je de tas dus op je rug hebt kan er niemand bij. (Daarom heb ik 'm ook gekocht).
Kortom, ideale tas voor een lage prijs.

Denk dat je niet veel andere tassen zal vinden waar zoveel in kan, van goede kwaliteit en die zo goedkoop zijn (:

Ik heb deze rugzak ook aangeschaft sinds ruim een maand (waarbij hij al dankbaar gebruikt is bij m'n vliegtuigreisje en vakantie) en kan niets anders zeggen dan dat ook ik zeer tevreden ben over deze tas! Een echte aanrader dus! ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:44

Focussed schreef:
Ik heb een LowPro tas, een schouder tas (dus met hengsel) en een hengsel aan de bovenkant dus je kunt hem ook met 1 hand dragen. Zijn er in verschillende formaten, ik heb er een waarbij je je body kwijt kunt + 5 lenzen.
Er zitten tal van vakjes (allemaal netjes afsluitbaar met rits) in waar je met gemak extra accu's, opladers en bekabeling in kwijt kan. Ook zit er een regenhoes in die je tevoorschijn kan toveren en eromheen kan trekken waardoor hij waterdicht is!

Ik was voor die €50 a €60,- kwijt, erg tevreden over.

Weet je toevallig de naam van het model dat jij hebt? Ik heb een simpele LowePro schoudertas met 3 vakken/tussenschotten die je zelf met klitteband kan verplaatsen. Ben er erg tevreden over, maar hij wordt aardig krap aangezien ik nu 4 lenzen heb en wat los spul. Dus ik ben op zoek naar iets groters.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:55

Laatst bijgewerkt door Odysseus op 02-12-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:56

Ik heb zelf naast een Billingham en een Domke ook een rugzak van Lowepro (iets beter voor mijn rug), de Vertex 200 AW. Voor zover ik tevreden kan zijn over een rugzak, ben ik dat over deze wel aardig...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:19

Ik heb zelf de LowePro Slingshot 300AW.
Past een grote body [5D met grip of 1D mark IV etc] prima in MET 70-200 erop.
Met het klittenband gedeelte kan je de vakjes etc zelf indelen, maar je kan zeker nog 4 extra lenzen [prime, zoom, kit, etc] een flitser en nog iets extra's mee nemen, + voorop zit een vak voor spullen en bovenaan ook nog een vak waar ik m'n accu's etc allemaal ingooi.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:17

Ik heb deze:

http://www.tenba.com/products/Shootout- ... g-Bag.aspx

Super fijne tas, zit lekker op mijn rug. Hij zit over 1 schouder en je kan hem gemakkelijk naar voren trekken om je camera te pakken. Regelmatig heb ik onderin mijn Nikon D90(met grip en mijn 70-300VR past er ook op) en dan bovenin de Nikon D70 van mijn ouders(die is zonder grip, met zal niet passen, en ook daar past mijn 70-300VR erop). Er tussenin kan ik nog gemakkelijk een lens en een flitser kwijt. Voorop zit nog een vakje waar je bijvoorbeeld accu's en kabels in kan stoppen. Op het vak aan de zijkant(waar de camera achter zit) zit nog een klein vakje met 2 'houdertjes' voor geheugenkaartjes. De stof is waterafstotend en de ritsen waterdicht, er zit een 'regenpak' bij om eroverheen te trekken.

Edit:
Aan de zijkant zitten ook nog riempjes om een statief aan vast te maken.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:45

Er komen wel goede tassen voorbij! De keus gaat nog moeilijlk worden :=

En geld bij leggen kan ik wel doen! ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:57

[FK] > [HTT]