Blackberry internet in buitenland met Hi, dataverbruik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Blackberry internet in buitenland met Hi, dataverbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 01:26

Hallo!

Deze kerst ga ik naar Disneyland Parijs, maar ik wil graag online blijven voor mijn vrienden... Maar, ik heb een berg aan vragen en Hi stuurt mij van A naar B en weer terug naar A en ik word niks wijzer.

Ik wil dus: gedurende het weekend (Van 's ochtends 8 uur op 1e kerstdag) tot de volgende dag (10 uur 's avonds) in het buitenland bereikbaar zijn. Ik heb een bepaald budget in mijn hoofd wat ik er aan uit wil geven, maar guess what: Hi kan mij niet vertellen hoeveel data ik verbruik en ik kan ook nergens vinden hoeveel ik gebruik. Er is mij verteld dat als ik 1266 (ofzo) sms met het bericht 'saldo extra' dat ik kan zijn wat mijn extra kosten zijn, maar dat werkt dus niet. Ik krijg alleen maar dingen te horen als 'sms verdubbelaar is nu aan' en dat soort dingen. Kan me niks schelen, ik wil bij kunnen houden hoeveel ik extra moet betalen! Of ik wil gewoon weten hoeveel ik per maand verbruik zodat ik uit kan rekenen wat ik in 2 dagen gebruik! Maar niemand kan mij deze informatie geven...

Nou wil ik alleen MSN gebruiken. Ik gebruik geen explorer, email, ping, hyves of wat dan ook. Echt puur en alleen MSN. Heeft iemand enig idee hoeveel data dit ongeveer gebruikt? En wat zijn jullie eigen ervaringen met de kosten die gepaart gaan met internetten in het buitenland?
Alles en iedereen raadt me aan om niet in het buitenland te internetten, zeker niet met een smartphone als de blackberry, maarja, ik wil er graag zelf even het fijne van weten, ik neem niet graag zomaar niet-onderbouwd advies aan. Dus hier even een lijstje met mijn vragen voor de duidelijkheid :p.

- Hoeveel MB verbruik je gemiddeld met MSN op wat voor termijn?
- Wat is het gevaar van het gebruik van een smartphone in het buitenland en hoe kan ik deze gevaren voorkomen?
- Is het mogelijk voor mij om er op de één of andere manier achter te komen hoeveel MB ik verbruik met mijn telefoon?
- Wat is dat gedoe met GPRS, GSM, etc etc? Moet ik, met een vast internet abonnement, nou echt gaan opletten in wat voor zone ik loop? Ook thuis switcht mijn connectie van GPRS naar GSM naar G3.... Kan iemand mij dit uitleggen?

Naja, zoals ik al zei, ik weet dat het advies 'niet gebruiken' het beste is, maar dat vraag ik nu even niet :) Ik kom zelf wel tot dat besluit als blijkt dat de bedragen veel te hoog op lopen. En daarbij... Tis kerst.

Nouja, alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!!!
Tessa

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:39

Ik heb 2 jaar terug een week lang elke dag mijn mail gecheckt en wat basaal op internet gezeten, totaal niet veel en kreeg een rekening van 743 euro :+
Mijn advies is dus, NIET doen, al is dat natuurlijk niet wat je wilt horen.
Bij mijn toenmalige telefoon stond er onderaan het balkje waar je ziet hoever je internetpagina al geladen is hoeveel mb hij verbruikte.
Kun je niet op het internet van je hotel met wi-fi? Dat kost meestal maar een paar euro of is gratis..

MyHorseGirl

Re: Blackberry internet in buitenland met Hi, dataverbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:42

Ik zou het ook vooral niet doen! Ik heb gewoon een onbeperkt internet bundel en dacht dat dat ook gold voor in het buitenland... helaas was dat niet zo en schrok ik wel even toen ik de rekening zag. Rond de 130 euro voor elke dag even mn WWW bijwerken op hyves...

Ik zou het gewoon even overslaan of kijken over er een mogelijkheid is om daar via een pc op internet te kunnen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:38

Heb ik bij T-mobile.. na 4 weken griekenland.. toch maar een rekening van 40 euro gehad.. en elke dag even snel mail en bokt checken.. :+

Maar.. je verbruikt niet meer data dan in Nederland. Het aantal MBs is gewoon gelijk.. je betaalt alleen meer per MB. En Hi is daar wel het duurste in :j

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 12:06

hmm thanks voor deze berichten, ik heb ook een vodafone abonnement, zelfde verhaal, zelfde telefoon, zelfde blackberry internet, maar dan op vodafone natuurlijk... Tsja, ik kijk helemaal niet op websites of wat dan ook, tis puur en alleen msn, en die uiteengaande verhalen helpen niet echt :( voor mij is het slechts 2 dagen, wel constant online op msn, maar ik heb echt geen flauw idee hoeveel dat zou verbruiken, dat is dus echt het probleem... Kijk, gaan er honderden euros in zitten, is dat natuurlijk teveel, maar met 50 euro, daar hoor je mij niet over. Ik weet dat er een datalimiet zit bij hi, dat je een sms krijgt als je de 50 of 60 euro bereikt, maar als ik dat binnen een uur al bereik vind ik dat een beetje teveel van het goede.... Ben dus nog steeds een beetje de weg kwijt :( Maar thanks voor de berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:14

Maar waarom zou je continu online willen zijn? Een beetje privacy als je op vakantie bent is ook wel lekker toch? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:17

Bij Hi is het zo dat je bij een bepaald verbruik van MB's in het buitenland een sms krijgt met je hebt zoveel procent van dat en dat bedrag verbruikt. Daarna krijg je nog een keer een sms als je aan de grens zit (staat wel op de site aangegeven wat die is). Als je daarna tóch nog wil internettten dan moet je door een sms te sturen dit internet weer activeren. Dat grensbedrag is iets van €60 of iets dergelijks dus meer dan dat kun je niet verbruiken zonder dat je dat door hebt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 12:31

Ja klopt kiwi, maar heb ook inside informatie dat er iemand is die zon 4000 euro heeft uitgegeven omdat hij dat smsje niet zou hebben ontvangen... Of dat waar is of niet, tsja... Maar de rekening is een feit. Nou zou ik nooit zo ver komen in 24 uur tijd ofzo, maar dan nog, ik snap gewoon niet hoe hi niet kan weten hoeveel mb ik gebruik... Ze kunnen toch met allemaal cijfers komen en zelfs een maandelijks gebruikers gemiddelde van... 38 mb meen ik zo uit mijn hoofd, waarom weten ze dan niet hoeveel ik verbruik *zucht* ik wil gewoon graag up to date zijn...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:39

Dat kan dus niet. Je krijgt dat smsje en dan wordt je internet automatisch geblokkeert. Je moet dan zélf een sms sturen als je wel door wil internetten. Het kan dus nooit dat je een rekening krijgt van €4000,- omdat je die sms niet hebt gehad.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:30

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:28

Thanks iedereen voor de tips, ik zal met vodafone gaan bellen, dat ziet er wat interessanter en betrouwbaarder uit, en als ik hun data calculator mage geloven kom je bij dagelijks veelverbruik uit op 0.32mb per dag max, zal het even dubbel checken van het weekend... Hopelijk kan vodafone me wat verder helpen!