Deze kerst ga ik naar Disneyland Parijs, maar ik wil graag online blijven voor mijn vrienden... Maar, ik heb een berg aan vragen en Hi stuurt mij van A naar B en weer terug naar A en ik word niks wijzer.
Ik wil dus: gedurende het weekend (Van 's ochtends 8 uur op 1e kerstdag) tot de volgende dag (10 uur 's avonds) in het buitenland bereikbaar zijn. Ik heb een bepaald budget in mijn hoofd wat ik er aan uit wil geven, maar guess what: Hi kan mij niet vertellen hoeveel data ik verbruik en ik kan ook nergens vinden hoeveel ik gebruik. Er is mij verteld dat als ik 1266 (ofzo) sms met het bericht 'saldo extra' dat ik kan zijn wat mijn extra kosten zijn, maar dat werkt dus niet. Ik krijg alleen maar dingen te horen als 'sms verdubbelaar is nu aan' en dat soort dingen. Kan me niks schelen, ik wil bij kunnen houden hoeveel ik extra moet betalen! Of ik wil gewoon weten hoeveel ik per maand verbruik zodat ik uit kan rekenen wat ik in 2 dagen gebruik! Maar niemand kan mij deze informatie geven...
Nou wil ik alleen MSN gebruiken. Ik gebruik geen explorer, email, ping, hyves of wat dan ook. Echt puur en alleen MSN. Heeft iemand enig idee hoeveel data dit ongeveer gebruikt? En wat zijn jullie eigen ervaringen met de kosten die gepaart gaan met internetten in het buitenland?
Alles en iedereen raadt me aan om niet in het buitenland te internetten, zeker niet met een smartphone als de blackberry, maarja, ik wil er graag zelf even het fijne van weten, ik neem niet graag zomaar niet-onderbouwd advies aan. Dus hier even een lijstje met mijn vragen voor de duidelijkheid :p.
- Hoeveel MB verbruik je gemiddeld met MSN op wat voor termijn?
- Wat is het gevaar van het gebruik van een smartphone in het buitenland en hoe kan ik deze gevaren voorkomen?
- Is het mogelijk voor mij om er op de één of andere manier achter te komen hoeveel MB ik verbruik met mijn telefoon?
- Wat is dat gedoe met GPRS, GSM, etc etc? Moet ik, met een vast internet abonnement, nou echt gaan opletten in wat voor zone ik loop? Ook thuis switcht mijn connectie van GPRS naar GSM naar G3.... Kan iemand mij dit uitleggen?
Naja, zoals ik al zei, ik weet dat het advies 'niet gebruiken' het beste is, maar dat vraag ik nu even niet

Nouja, alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!!!
Tessa