Bruiloft reportage af laten drukken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Bruiloft reportage af laten drukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 13:59

Hoi allemaal :)

Ik heb een vraagje aan degene die dit al eerder hebben gedaan;
Waar hebben jullie grote hoeveelheid foto's (100-150) in meerdere formaten af laten drukken in goede kwaliteit? (Apple gebruikers evt. )

Mijn probleem is, online bestelsoftware werk zo minimaal dat ik niet verder kom dan het uploaden. Bij profotonet blijft hij hangen. Hema wil ik als laatste proberen omdat kwaliteit wat minder is.
Langs gaan bij fotozaken helpt ook niet, ben bij verschillende zaken langs geweest en die maken gebruik van online fotoservice aanbieders. Dus dat schiet ook niet op. De tijd begint nu een beetje te dringen....

Anyone tips?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:08

http://www.foto.com
Veel en goedkoop. Zou wel eerst even proefadrukken doen om te zien of kwaliteit goed is. Want de meningen zijn verdeeld. Mijn vrienden (meesten doen iets met fotografie/kunst) zijn tevreden over foto.com terwijl ik wel eens op bokt heb gelezen dat ze niet tevreden zijn over foto.com..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:38

Ziet er al een stuk beter uit! Thanks :)
Weet je ook toevallig wat ze verstaan bij binnen paar dagen bestelling thuisbezorgd? Dus zijn hier goede ervaringen in?

RelarDevi

Re: Bruiloft reportage af laten drukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:00

Ik zou zeggen, stuur nu paar foto's op en kijk hoe lang het duurt en wat de kwaliteit is.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:13

ik heb slechte ervaring met foto.com
foto's werden stuk donkerder dan op mijn beeldscherm, terwijl ik daar bij profotonet nooit last van had.
papier was ook erg slap.. nee, 1x nooit weer daar.

dan zou ik eerder pixum aanraden of webprint

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 15:16

Ja dat kan natuurlijk... Maar die paar foto's is als opdracht niet te vergelijken met een opdracht van 150 :)

Ik heb ook al meerdere reviews gelezen en die zijn bijna allemaal erg negatief. Ik ga toch maar opdracht verdelen in meerdere opdrachten bij profotonet. Kijken of dat helpt :) kwaliteit gaat voorop! Thanks beide!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:05

Cd met alle foto's opsturen naar Profotonet? Denk dat ze dat echt wel willen doen, service daar is prima. Ik zou ze gewoon eens mailen of bellen :) Je krijgt vaak snel antwoord!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:15

Ik zou wel profotonet doen, de foto's bij andere centrale's zijn namelijk làng zo goed niet. :n Kun je ze niet in stapjes versturen? Bij mij gaat het wel altijd goed, ook met zoveel foto's. Heb al mijn bruidsreportage's er laten drukken. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 18:21

Ja wil het ook wel bij hun doen :j maar ik heb nog maar 2 weken, dus ik moet wel een beetje opschieten met afdrukken. Ik heb een mail gestuurd. Ga morgen iig kijken of het lukt om het in drieen te doen.

Faelivrin; gebruik jij een apple of een mac? Heb je ook meerdere formaten binnen één bestelling kunnen doen?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:27

Heb het ook wel eens via een Apple iMac gedaan, dus geen Macbook, maar goed lijkt me geen verschil maken. Doe het meestal wel via een HP (dus gewoon windows) maar ook dat zou in principe geen verschil moeten maken. Ik doe alle formaten dwars door elkaar heen (heb daar zo mijn systeem voor, maak eerst mappen met daarin de foto's in welk formaat ik ze wil, en dan upload ik de foto's per map zegmaar zodat ik maar 1 keer een formaat in hoef te stellen per -tig foto's)

Maar het gaat bij jou fout bij het uploaden snap ik? Heb je wel een goede internet verbinding dan? Misschien moet je het per formaat laten drukken? Komt er alleen wel elke keer 2 euro kosten bij (adm e.d.) :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 18:42

Ik heb mijn foto's precies hetzelfde gerangschikt, naar formaat. Ik wilde dan ook per formaat/ map uploaden. Het uploaden gaat goed, maar dan moet hij de volgende pagina laden (de HTML uploader) en dan blijft hij hangen... had twee uur gewacht maar ik kwam niet verder. Mijn internet verbinding was gewoon goed. :)
Ik ga het gewoon nog een keer proberen!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:47

en als je nu dat programmaatje download voor op je computer bij profotonet? daar bestel ik altijd mee, gaat super snel...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:18

[FK] > [HTT]

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:22

Ik bestel ze altijd bij profotonet, ook meerdere formaten door elkaar, nooit geen problemen mee gehad. Wel bestel ik via het programma dat je op je computer kan zetten.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:26

Ik ben zeer tevreden over Webprint, snelle levering, mooie kwaliteit :j

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 19:53

Programma is niet geschikt voor Mac... Dat is dus denk ik het probleem.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:12

Antoontje schreef:
Ik ben zeer tevreden over Webprint, snelle levering, mooie kwaliteit :j

Hier bestel ik ook altijd, bevalt me zeer goed. Altijd snelle levering, niet zo duur en goede kwaliteit. Je kunt ook snel en makkelijk aangeven welke foto's je in welk formaat wilt en hoeveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:53

Je kunt ook bij Cameraland (Alkmaar) langsgaan met een cdtje/stick, via een 'zelf bedienings' scherm in de winkel zelf. Formaten 10x15cm tot 20x30cm. :)

Ik bestel normaal ook altijd bij Profotonet, maar bij grote aantallen hangt mijn Macbook inderdaad ook vast, omdat het een HTML uploader is, en ze voor Windows wél een speciaal programma hebben..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:16

Lipydo schreef:
Programma is niet geschikt voor Mac... Dat is dus denk ik het probleem.

Bedoel je die van Profoto? Die hebben toch 2 versies?

Ik zou Profoto even mailen als je er niet uitkomt. Is dit voor een klant? Dan zou ik sowieso niet gaan lopen klooien met afdrukcentrales van mindere kwaliteit. Eventueel fotos op cd, en dan via een windows-pc bestelling versturen?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 14:32

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik heb vanochtend de foto binnen gekregen via profotonet :D Echt helemaal top, zo snel en de foto's zijn geworden hoe ik ze wilde!

Ik heb uiteindelijk via een andere macbook + bedrade internet verbinding geprobeerd en toen ging het meer dan prima :)