Vraag over standen op verwarmingknop? Thermostaat kraan?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LiNdA1986

Vraag over standen op verwarmingknop? Thermostaat kraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 17:31

Beste Bokkers,

ik heb van de zomer een appartement gekocht en op elke verwarming zit een thermostaat kraan.
Maar hoeveel graden is bijvoorbeeld stand 1, 2, 3, 4 en 5? Of is dat bij iedereen verschillend.
Ze staan nu standaard op I (streepje) dat betekent toch dat ie uitstaat? En wat betekend dan *? Want ik kan op internet ook niet echt duidelijk info vinden.

Misschien weet hier iemand er meer van.

Wat ik wel onhandig vind is dat als je gaat werken telkens overal die knoppen weer om moet zetten om de kachels lager te zetten.

Groetjes,
Linda

tjady

Re: Vraag over standen op verwarmingknop? Thermostaat kraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:36

Dat zijn thermostaat knoppen. Je stelt de temperatuur vast waar je je regelbakje hebt hangen bv 21 graden. Dan wordt het 21 graden in die ruimte. Je stelt de andere radiatoren met die knop in op bv stand 3. Hoeveel warmte je in de andere vertrekken hebt, moet je gewoon uittesten.
De badkamer heb ik bv op 4 maar mijn slaapkamer op 2.
Ik heb nu overal nog op 1 staan en als ik dan in de kamer ben en ik heb de kachel aan dan is het daar lekker warm en de rest vind ik nog niet nodig.

Kennis is nog geen wijsheid.
Y;( SG
Ronny, 9136 dagen heb ik van je mogen genieten. Dank je wel kanjer!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:41

* is uit volgens mij, bij ons staan ze allemaal op sterretje, en sommige in de slaapkamer staat dat kraantje dicht.

Hoop m van de winter ook niet aan te hoeven.. (wij hebben 2 etages boven ons, 9 etages ondes ons, en aan beide kanten 5 of 6 buren :p ) dat we hier kwamen wonen in april was het warm. Hoop dat echt winter ook te doen is, lopen namelijk buizen door onze kamers waar ook warmte vanaf komt.

Verder zou ik niet weten hoe warm welke stand is. Bij ons is het ook alleen te regelen met die knoppen aan de radiator

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:13

Volgens mij is het * anti-bevries stand.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:21

Denk dat jij blokverwarming hebt. waarschijnlijk heb jij geen eigen cv-ketel en ook geen thermostaat in de woonkamer die je op temperatuur in kan stellen??

- het sterretje betekend uit of vorstbescherming. zodra de temperatuur in de kamer onder de 5 graden komt dan opent de thermostaat zichzelf. dus hij
gaat dan automatisch aan om bevriezing te voorkomen.
- stand 1 is ong. 12,1 graden
- stand 2 is ong. 16 graden (voor slaapkamer)
- stand 3 is ong. 20,1 graden (voor woonkamer)
- stand 4 is ong. 24 graden (bijv. voor de badkamer)
- stand 5 is alles boven de 24 graden

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:20

lzp > tv

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 20:50

Tieme schreef:
Denk dat jij blokverwarming hebt. waarschijnlijk heb jij geen eigen cv-ketel en ook geen thermostaat in de woonkamer die je op temperatuur in kan stellen??

- het sterretje betekend uit of vorstbescherming. zodra de temperatuur in de kamer onder de 5 graden komt dan opent de thermostaat zichzelf. dus hij
gaat dan automatisch aan om bevriezing te voorkomen.
- stand 1 is ong. 12,1 graden
- stand 2 is ong. 16 graden (voor slaapkamer)
- stand 3 is ong. 20,1 graden (voor woonkamer)
- stand 4 is ong. 24 graden (bijv. voor de badkamer)
- stand 5 is alles boven de 24 graden

Dat klopt inderdaad, wij hebben een gezamenlijke cv ketel onderin de berging en ook geen thermostaat in de woonkamer.
Bedankt voor de info!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie