Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:34

Even een vraagje: Gezien mijn Samsung S3 Galaxy Neo nu toch echt aan vervanging toe lijkt, ben ik wat aan het rondkijken voor een nieuwe. Op Mediamarkt.nl mijn eisen ingevuld:
* Simlockvrij
* Max. € 200
* Android besturingssysteem

en ik krijg deze 36 hits: https://www.mediamarkt.nl/nl/category/_ ... LIST&page=

Maar goed, welke moet je dan kiezen? Heeft iemand hier verstand van en wil deze "Dummy" even op weg helpen? Wil wel een van goede kwaliteit die een stootje kan hebben (wil hem nog wel eens laten vallen). Degelijk toestel dus. En ik wil niet over paar jaar weer een nieuw toestel kopen omdat het besturingssysteem zo verouderd is dat apps niet meer draaien.

Wie heeft adviezen?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:22

Er is een tijdje terug een apart topic geweest over telefoons met goede camera's. Weet iemand waar ik dat topic kan vinden ??

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:19

Hi telefoon experts *\o/*

Ik ben toch weer rustig opzoek naar een telefoon. Ik heb hier mij eerder laten adviseren en ben er geweldig blij mee het gaat om een ZTE Axon 7. Alleen na water schade krijgt hij soms wat probleempjes als hij koud is. (batterij snel "leeg" hij valt gewoon uit, scherm valt voor de helft weg en hij word gewoon traag)

Ik ben eigenlijk weer opzoek naar een soort gelijke telefoon. Aangezien ik erg onhandig ben laat ik m vaak vallen en hier zit nog geen haar scheurtje in het scherm ondanks ik hem vaak laat vallen op de tegels met scherm naar beneden.

Ik zoek weer een telefoon met 64 GB of meer geheugen en een goede camera. Hier zit een 20 mega pixel camera op, dus ik zou het fijn vinden als mijn volgende telefoon ook mooie kwaliteit foto's kan maken, 4k filmen en slowmotion filmen.

Voor mij zou een telefoon wat waterbestendig is ook vrij handig zijn.

Aangezien ik een sim only abonnement heb wil ik de telefoon kopen. Ik wil geen telefoon met abonnement in 1 dan ben ik uit eindelijk veel meer kwijt. Ik wil er maximaal rond de 450 euro aan uit geven.

Hoeft dit keer dus ook geen populair merk te zijn zoals Samsung maar sta daar natuurlijk ook voor open.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:35

Kan iemand me helpen? Is voor telefoon voor m’n vriend. Hij heeft nu een oude samsung J5 en afgezien van het feit dat hij ondertussen écht op is, vindt hij het een goede telefooon :+ . Helft van de keren is hij niet bereikbaar omdat telefoon moeilijk doet dus ik ga zelf maar op zoek voor een nieuwe :') .
Ons oog was nu op de Samsung A6 gevallen. Maar er zijn vast nog andere goede opties? Iphone wil hij zeker niet.

Belangrijkste is een goede batterij, geen barsten/schrammen bij het minste gezien hij altijd tussen de beesten of int stof zit.
Android
Beetje deftige camera
Niet teveel onnodige snufjes :')
Max. 300 euro

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:44

JPitty schreef:
Even een vraagje: Gezien mijn Samsung S3 Galaxy Neo nu toch echt aan vervanging toe lijkt, ben ik wat aan het rondkijken voor een nieuwe. Op Mediamarkt.nl mijn eisen ingevuld:
* Simlockvrij
* Max. € 200
* Android besturingssysteem

en ik krijg deze 36 hits: https://www.mediamarkt.nl/nl/category/_ ... LIST&page=

Maar goed, welke moet je dan kiezen? Heeft iemand hier verstand van en wil deze "Dummy" even op weg helpen? Wil wel een van goede kwaliteit die een stootje kan hebben (wil hem nog wel eens laten vallen). Degelijk toestel dus. En ik wil niet over paar jaar weer een nieuw toestel kopen omdat het besturingssysteem zo verouderd is dat apps niet meer draaien.

Wie heeft adviezen?

Motorola G6 Plus is 250 euro maar heeft momenteel €50 cashback en valt dus binnen je budget. Erg fijne telefoon, met een stevig hoesje (los aangeschaft) kan hij ook aardig wat hebben.

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:46

En hoe zit met met de android? Regelmatige updates zodat Apps blijven draaien? Dus geen verouderde software zodat apps het niet meer doen?

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:50

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe telefoon, maar word een beetje verdrietig van wat ik tot dusver gezien heb.
Heb momenteel een iphone 5s, die op zich prima bevalt maar een intern geheugen van 16gb heeft (en dus vol zit met besturingssysteem, niet voldoende vrije ruimte voor updates etc)

Ik hoef absoluut niet per se een iphone te hebben (liever niet zelfs ivm prijs etc), maar hét grote voordeel van m'n huidige telefoon is het formaat (4').
In principe ben ik op zoek naar
- android toestel
- niet te duur (max €200/250 oid)
- vooral niet te groot!! (4.5' zou ideaal zijn, samsung galaxy A3 is helaas uit het assortiment..)

Iemand ideeën? Alvast bedankt!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:03

C_estmoi schreef:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe telefoon, maar word een beetje verdrietig van wat ik tot dusver gezien heb.
Heb momenteel een iphone 5s, die op zich prima bevalt maar een intern geheugen van 16gb heeft (en dus vol zit met besturingssysteem, niet voldoende vrije ruimte voor updates etc)

Ik hoef absoluut niet per se een iphone te hebben (liever niet zelfs ivm prijs etc), maar hét grote voordeel van m'n huidige telefoon is het formaat (4').
In principe ben ik op zoek naar
- android toestel
- niet te duur (max €200/250 oid)
- vooral niet te groot!! (4.5' zou ideaal zijn, samsung galaxy A3 is helaas uit het assortiment..)

Iemand ideeën? Alvast bedankt!


Niet heel veel verstand van maar misschien de samsung galaxy a6?

Is wel wat groter dan de 4.5 namelijk 5.6

Maar eerlijk, de wat betere telefoons worden vooral groter. De 5s vind ik dan ook echt heel klein en niet fijn meer, de iphone 6s vond ik het fijnste formaat. Alleen was deze qua batterij bij mij erg slecht. Nu heb ik de Samsung Galaxy s9 hele fijne telefoon alleen vrij groot, het wend wel maar iets kleiner is toch fijner stop je sneller even in je broekzak.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:56

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen. Mijn huidige Iphone 5C is al jaren aan vervanging toe, dus ik moet echt eens een keus maken. Ik zoek een telefoon met een echt goede camera erop waar ik de aankomende jaren weer mee vooruit kan.
Ik twijfel nu tussen de Iphone 8 Plus, en de Huawei P20 Pro. Wat ik begreep op internet zijn de camera's (en de opties ermee) vergelijkbaar. Ik weet alleen niet of ik Iphone niet gigantisch ga missen, ik 'durf' lastig over te stappen, bang dat het mij niet gaat bevallen, vandaar mijn voorkeur voor Iphone. Terwijl ik eigenlijk geen echte duidelijke reden heb.
Bij een abo scheelt de prijs van bijbetalen aanzienlijk. De Huawei is dan een stuk aantrekkelijker. Iemand advies? Toch die paar honderd euro meer voor de Iphone, of zal ik met de Huawei net zo blij zijn?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:01

Mijn vriend heeft de Mate 20 Pro, een net iets nieuwere versie. Hij is er super blij mee, maakt ook mooie foto's.
Zelf heb ik de XS, ook een fijn ding :).

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:06

Met de Mate 20 Pro kom ik op bijna hetzelfde bedrag aan bijbetalen als de Iphone 8 Plus, dan zou ik toch voor 'vertrouwd' Iphone kiezen. De Iphone XS wordt me echt te duur helaas. :o Wat een dilemma's die telefoons zeg.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:07

Herkenbaar :') .

Ik ben van Iphone naar Huawei gegaan, maar ik kon persoonlijk niet wennen. Ik merkte dat ik iOs wel veel fijner vindt..

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:29

Ben super blij met mijn P20 Pro

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:03

Ik denk persoonlijk als je een iPhone gewent bent dat het lastig is om naar Android over te stappen. Dus ik zou misschien dan wel het extra geld bij leggen voor je iphone

Zo was ik altijd Android. 1 keer iPhone gehad maar toch heel snel weer over gegaan naar de Android.

Ik heb nu sinds een paar dagen de Huawei mate 20. Bevalt enorm, wellicht ook een optie voor jou mocht je over willen stappen en het scheelt zeker wat geld dan de pro versie. Toen ik ben gaan vergelijk zit er niet enorm veel verschil tussen de normale en pro en aangezien voor mij dat het prijs kaartje van de normale me meer aansprak :') heb ik maar voor de normale mate 20 gegaan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:09

absque_dubio schreef:
Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen. Mijn huidige Iphone 5C is al jaren aan vervanging toe, dus ik moet echt eens een keus maken. Ik zoek een telefoon met een echt goede camera erop waar ik de aankomende jaren weer mee vooruit kan.
Ik twijfel nu tussen de Iphone 8 Plus, en de Huawei P20 Pro. Wat ik begreep op internet zijn de camera's (en de opties ermee) vergelijkbaar. Ik weet alleen niet of ik Iphone niet gigantisch ga missen, ik 'durf' lastig over te stappen, bang dat het mij niet gaat bevallen, vandaar mijn voorkeur voor Iphone. Terwijl ik eigenlijk geen echte duidelijke reden heb.
Bij een abo scheelt de prijs van bijbetalen aanzienlijk. De Huawei is dan een stuk aantrekkelijker. Iemand advies? Toch die paar honderd euro meer voor de Iphone, of zal ik met de Huawei net zo blij zijn?

Ik heb een iphone 8plus, een macbook, apple tv etc. Maar ik zou best Huawai willen kopen, is echt een prima en mooie telefoon! heel gaaf ding!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:51

Ik mag over een tijdje ook weer een nieuwe telefoon gaan uitzoeken! Ik ben aan het twijfelen over de OnePlus 7 of de Motorola G7. Natuurlijk is die OnePlus veel beter dan de Motorola maar ja de Motorola is een stuk goedkoper.

Misschien dat jullie nog een andere leuk toestel weten? Deze dingen zijn belangrijk voor mij:
- Geen Apple, Samsung of Huawei. Echt gewoon nee. Alledrie ervaring mee en met de Huawei was ik het minst tevreden. (Was zo blij dat die toen op de grond kapot was gevallen en ik een nieuwe kon halen. := )
- Het liefst een 5,5 inch scherm... Maar ik weet dat dat tegenwoordig onhaalbaar is.
- Camera boeit me niet. Hoeft geen scherpe foto's te maken. Heb ik mijn spiegelreflex camera voor.
- Batterij moet lang meegaan.
- Hij moet vooral snel zijn. En goed spelletjes kunnen spelen. :D
- Geen vingerafdrukscanner aan de achterkant.
- Dual Sim
- Stock android
- Geen budget, maar geen prijzen van €800...

Dat zijn wel de belangrijkste dingen. Iemand ideeën? Of heeft iemand ervaring met de OnePlus 6T?

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:06

Ik heb een oneplus 6! Overgestapt van iPhone naar oneplus ivm het prijsverschil en ben er echt super blij mee. De telefoon is snel, batterij gaat lang mee, en hij is door het snel laden echt in een flits weer vol. Helder scherm en een fijne camera :)

Dual sim maak ik geen gebruik van, dus daar kan ik je niks over vertellen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:11

Hoe snel is hij opgeladen? Die wat ik nu heb heeft ook een fast charger en doet er ongeveer 50 minuten over maar het liefst wil ik het in een half uur #veeleisend :')

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:11

Pfoe daar vraag je me wat. Kan het vandaag wel even voor je bijhouden, hij zit alleen nu op 90% :')

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:41

Ik kom mijn vraag hier ook stellen. Ik kan mijn abonnement verlengen en ben aan het rond kijken. Momenteel heb ik een Iphone 6. Ik ben hartstikke tevreden over IOs en Iphone alleen ivm budget toch verder gaan kijken. Nu is mijn oog gevallen op de Huawei P30 Lite. Ik twijfel alleen of ik de overstapt van IOs naar Android wel kan maken := Mensen hier ervaring mee?

De Huawei p30 Lite staat me verder qua specificaties en uiterlijk aan, alleen puur het android minder. Nu twijfel ik of ik toch naar een Iphone 8 ga maar die is natuurlijk al wel wat ouder en misschien is het slimmer om een nieuwer model te kiezen?

Daarnaast, heeft iemand ervaringen met de site mobiel.nl ? Ze bieden telefoons in combinatie met een abonnement goedkoper aan dan bij de provider zelf, verder wel goede recensies maar t scheelt wel heel veel in prijs dus vandaar twijfel ik nog :=

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:42

Geen ervaring met mobiel.nl

Ik had iphone 5s en 6s toen overgestapt naar Samsung Galaxy s9 fijne telefoon maar mis het ios wel, als de iPhone prijzen iets gaan zakken ga ik zeker weer voor iPhone. Maar dat is erg verschillend per persoon.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:31

Ik vind de pro 30 en mag vanaf vandaag verlengen! Vind de pro 30 nog klein, maar wellicht omdat mijn S8+ al die maat heeft haha.

Mijn zinnen zijn voor nu op de Note 10 pro van Samsung. Heb tot september de tijd met verlengen. Maar het is toch lastig, want je moet echt goede keuzes maken.

Als ik de camera in de winkel gebruik van de p30 pro, vind ik hem niet veel bijzonders als van samsung zeg maar.. Of tenminste, foto's zijn hetzelfde bijna!

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:41

Heeft iemand tips voor een high end smartphone die niet zo groot is? Ik heb nu een iPhone 6 en vind dat groot zat. Het lijkt erop dat kleinere toestellen vaak mindere zijn, terwijl ik wel echt een telefoon voor minimaal 3 jaar wil met alles erop en eraan.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:19

Daarom heb ik een Sony XA1

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:25

iPhone 8?