[PC] Laptop nodig, waar moet ik op letten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

[PC] Laptop nodig, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 09:48

Mijn laptop heeft gister de geest gegeven. Naja, de lader dan. Mijn laptop is 8-9 jaar oud, dus ik wil eigenlijk niet investeren in een nieuwe lader, dus ik heb besloten een nieuwe laptop aan te gaan schaffen. Nu heb ik wel een vriend die mij daarbij wil helpen, maar ik wil wel een beetje een goede betaalbare laptop en dan kan je het best zoveel mogelijk research doen. Vandaar mijn topic.

Wat ik SowieSo zoek:
- Hij moet niet te groot en niet te klein zijn. Dus geen minilaptop, maar ook geen reusachtig ding, wil hem wel fatsoenlijk mee kunnen nemen. Ik zat te denken aan 15 inch ofzo.
- Hij moet er dus wel tegen kunnen dat ie af en toe meegesleept wordt. Acer schijnt dat niet zo leuk te vinden, maar daar heb ik dus weinig verstand van.
- Ik moet er gewoon mijn schooldingen mee kunnen doen. Word, Powerpoint etc, internet, msn en af en toe wat liedjes downloaden. Ik vind het ook niet erg als er films op zouden kunnen, maar ik kan er mee leven als dat niet kan ;) .
- Mac klinkt heel leuk, maar dat valt bij mij niet echt in de catagorie betaalbaar. Ik zat te denken aan een maximum budget van 600 euro, maar voor de perfecte laptop wil ik dat evt wel wat bijdraaien.
- Het liefst een laptop van een winkelketen die je in Nederland vind. Ik ben geen kei met computers, dus als er iets mis is, zou ik graag een aanspreekpunt hebben.

Specificaties van processors, intern- en werkgeheugen, etc. Daar heb ik dus echt geen verstand van. Dat maakt het best lastig, en daarom wil ik ook niet zomaar een winkel inlopen, die lui kunnen me werkelijk alles aansmeren ;) .

Dit zijn enkele laptops die ik zelf had gevonden, wat vinden jullie ervan?
http://www.laptops-vergelijken.nl/compa ... 445ed.html
http://www.laptops-vergelijken.nl/packa ... u-505.html

frankiej

Re: [PC] Laptop nodig, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:33

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:39

Ik weet niet hoe groot je nu hebt maar ik heb een 15,4"(breedbeeld) en vind dit eigenlijk al niet handig slepen. Mijn volgende word dan toch of 13" of een desktop en gewoon niet meer slepen.

Ik heb goede ervaringen met IBM/Lenovo en sony (vaio). Met compac heb ik wat minder ervaring, onze compac kwam na een jaar of twee uit de kast en scheen overal zijn roze gloed op ;).

EDIT:
Nu ik zou een doorlees wat je er mee wilt hoef je echt geen snelle laptop te kopen oid. De gemiddelde netbook kan nog aan wat jij wilt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 10:47

liedje89 schreef:
EDIT:
Nu ik zou een doorlees wat je er mee wilt hoef je echt geen snelle laptop te kopen oid. De gemiddelde netbook kan nog aan wat jij wilt.

Nee, dat klopt, maar ik wil wel een beetje speling hebben. Dat hij meer kan dan ik wil, zodat hij toch een beetje snel blijft. Ik heb er echt een vreselijke hekel aan wanneer de pc alles weer eens afsluit omdat hij een paar internetschermen + msn + Word/powerpoint niet trekt... Kan ik steeds opnieuw beginnen met mijn verslagen.

En films wil ik gewoon strak kunnen kijken, gezien het feit dat ik op mijn kamer geen DVD speler heb.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:19

ik heb onlangs een lader gekocht voor minder dan 10 euro, universeel met extra plugjes voor de andere merken. (hond had lader opgegeten :+ )

Als je veel gebruik maakt van nummeriek toetsenbord zou ik een laptop nemen die daarin voorziet.
Neem je lijstje voorwaarden mee naar diverse winkels en ga informeren, schrijf merk en type op en vergelijk dan op internet of dat is wat je zoekt.

Mijn dochter heeft laatst een Acer gekocht, gaat mee voor school, en buiten school gebruikt ze hem ook voor spelletjes...
heeft apart nummeriek en is wel groot maar niet zwaar.

Zoonlief heeft een mini, en die is leuk voor internet, teksten en zo gaat ook wel, maar als je langer erachter zit is het beeldscherm wat klein. (meestal wordt er dan een 'gewoon' beeldscherm achter gehangen en een normaal toetsenbord :+ )

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:14

Ik zou niet teveel waarde hechten aan nummeriek. Als je veel thuis werkt is het meestal toch beter om je laptop op een standaard te zetten en gebruik te maken van een ergonomisch toetsenbord. (Bovendien kan je zelfs een los nummeriekje kopen en het went snel zat). Ik vind een grote laptop echt een nadeel, hoewel dat wel van je reismethode afhangt natuurlijk. (Ik had een 15,5" altijd in de trein op een druk traject vond dat heel onhandig. Als ik nu een keer met de fiets me mijn laptop ga vind ik het veel minder vervelend dat hij zo groot is.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:20

Ik heb toevallig paar dagen geleden een laptop besteld. Mijn vriend die er nogal kijk op heeft raadde mij aan om een Asus te kopen. Die schijnen qua prijs/kwaliteit goed te zijn.

Ook dell is goed, en die heb je ook nog in hippe kleurtjes.

www.4launch.nl heeft vaak goede aanbiedingen.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:26

ik heb sinds 4 jaar een Asus laptop en ben er super tevreden over.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:27

robin_hood schreef:
ik heb sinds 4 jaar een Asus laptop en ben er super tevreden over.

Dat is voor mij al fijn om te horen want mijnes is onderweg :Y)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:34

Wat tips voor een laptop.
Minimale vereisten naar mijn idee.
- Batterij: zescels lithium-ion batterij
- Geheugen: 2 GB, 4 GB aangeraden
- Videokaart: Een geïntegreerde grafische kaart die zijn geheugen met het systeem deelt
- Harde schijf: 160GB. Liefst rond de 500 GB
- Snelheid: 7200 rpm
- Netwerk: Ethernet-LAN verbinding en geïntegreerde draadloze ("wifi") kaart
- Processor: minimaal Duo Core

:)
Laatst bijgewerkt door Meloen op 03-06-10 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:34

Ennnn niet te vergeten: goede processor!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:39

Even edit geplaatst, goeie Abeltje77 :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:58

Ik zou trouwens ook zeggen intel prossesor. Maar dat is misschien persoonlijk.

Oh ja en wat je ook doet koop nooit maar dan ook echt nooit een eigenwerk laptop van de paradigit! (Die van mijn zus hing na 3 jaar met ducttape aan elkaar)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:13

Ik heb speciaal naar een i3 processor of hoger gezocht, maar ik denk dat dat voor TS een te kostbare en niet nodige zaak isl.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:17

Wat zouden jullie zeggen, voor particulier gebruik, intel, duo core (en elke variant hierop) of Amd Athlon??

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:35

Even nog een vraagje, ik ga vanmiddag kijken voor een laptop, de Compaq 615.
Hebben jullie ervaringen met Compaq? En dan hoop ik natuurlijk vooral goede evaringen te lezen ;) . Dit is namelijk een erg betaalbare laptop, en de winkel waar ze hem verkopen is nog goedkoper dan internet, dus dat is helemaal mooi. Omdat ik liever niet via internet koop namelijk (zoals ik al vaker zei, ik heb er echt geen verstand van, en dan is het wel handig als je een aanspreekpunt hebt ;) ).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 22:22

Dit topic kan gesloten, ik heb inmiddels een laptop aangeschaft :) .