Automatische verlening bij Telfort abonnement?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BabsieJana

Berichten: 2028
Geregistreerd: 14-09-05

Automatische verlening bij Telfort abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:10

Hallo!

Ik heb mijn abonnement vorig jaar februari bij telfort afgesloten. Dit was op 1 februari waarna mijn abonnement meteen van start ging.
Nu dit jaar op 1 februari 2010 zou deze aflopen. Ik wist daarvan en heb express niets gedaan omdat deze dan naar mijn idee (wat bij tele2 wel was) automatisch verlengt zou worden. Dit was dus helaas niet het geval. Ik keek 2 weken later op internet en zag dat de eind datum nog niet was veranderd, dus liet mijn vader bellen naar Telfort. Hij heeft het via de telefoon verlengt en het zou 8 werkdagen duren voordat het in behandeling is gegaan.
Nu kreeg ik dus van de week een SMS'je met mijn telefoonrekening van 3 weken: €79.98 :oo

Heb ik nou wel of geen gelijk met mijn automatisch verlengen? ik vind het namelijk rond uit belachelijk dat ik geen mailtje of wat dan ook gekregen heb over zoiets.
Sta ik in mijn recht als ik een klachtenbrief ga sturen?

Bedankt voor het reageren. :)

Marije_jiplover

Berichten: 26579
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Automatische verlening bij Telfort abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:25

Op zich verlengt het abonnement zich wel, alleen niet tegen de speciale actie-prijs waartegen je je abonnement vorig jaar hebt afgesloten.
Je hebt toen een actie-prijs voor 12 maanden afgesproken, na die 12 maanden betaal je de normale prijs voor je abonnement.

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re: Automatische verlening bij Telfort abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:29

Je gaat na afloop van een abonnement inderdaad gewoon de losse minuten en sms-jes betalen. Abonnementen worden niet automatisch verlengd, althans niet tegen het tarief daarvan. Je kunt wel gewoon blijven bellen en sms-en. Klachtenbrief sturen heeft geen zin.

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:39

Het is sinds 2009 voor telecombedrijven tegenwoordig verboden om abonnementen automatisch te verlengen. Een klachtenbrief zal dus weinig uithalen. Je moet nu zelf actie ondernemen als je abo afloopt, je wist het zelfs nog ;)

BabsieJana

Berichten: 2028
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Automatische verlening bij Telfort abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:48

Bedankt voor de reacties.

@Grobegni; ik was van mening dat het abbonement zelf zou verlengen, vandaar dat ik geen actie ondernomen heb.

Karl66

Berichten: 29942
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:53

[LZP] > [TV]

Karl66

Berichten: 29942
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:56

Om nog maar even inhoudelijk te reageren. Je hebt een contract voor onbepaalde tijd, met een minimum periode van een jaar afgesloten. Je abonnement blijft dus gewoon doorlopen (er kan alleen een actiekorting afgelopen zijn) tegen de normale abonnementsvoorwaarden. Maar omdat de minimale abonnementsperiode voorbij is, kan je het abonnement nu per jaar opzeggen.

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: Automatische verlening bij Telfort abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:46

Wat hier boven staat klopt niet helemaal, je kunt hem nu iedere maand op zeggen in plaats van per jaar.

Maar inderdaad, je contract loopt gewoon door, het is absoluut niet zo dat je ineens alles buiten de bundel belt of dat je nu alle minuten en smsjes dus volledig betaalt.. wel is het zo dat je actie er van af is.. en dat zal bij jou het geval zijn denk ik.