Ik hoop dat mijn berichtje hier goed staat ? Ik wil namelijk graag wat kopen in engeland. Maar hoe ga ik dat geld overmaken ?
Paypal rekening heb ik niet ( dan kosten ongeveer 4 % van het bedrag begreep ik ??) Via de rabobank kan ik engelse ponden overmaken voor 13 euro ( maar dan wel sharded kosten, dus verkoper in engeland krijgt dan ook kosten ) of 21 euro voor "our ". Best behoorlijk hoge kosten dus.
Maar nu las ik dat je ook gewoon met BIC en IBAN euro's kan overmaken naar engeland en dat dan de verkoper gewoon ponden ontvangt op zijn eigen rekening. Klopt dat ? Want dan zou het geld overmaken gratis zijn ..... ??? Alleen hoe weet ik dan de wisselkoers ? Dus als ik b.v. 100 pond moet betalen , hoeveel euro moet ik dan overmaken ?
Zijn er nog meer opties ?
Marieke_K
Geplaatst: 13-01-10 16:24
Geld overmaken naar het buitenland is niet gratis mits je het volgens mij via paypayl doet, althans, dat is mijn ervaring.
Via de bank overschrijven kan, dan moet je inderdaad een BIC en IBAN code hebben en de naam van de bank etc. Je betaald dan in de valuta die de ontvanger wil ontvangen en de bank rekent het om met de wisselkoers van die dag en schrijft euro's van jouw rekening. Maar je betaald dan nog transactiekosten (die en 13 en 21 euro die jij noemt) omdat het een buitenlandse transactie is.
Wat jij bij de rabobank zag staan is geld overschrijven met behulp van IBAN en BIC codes, die moet je hebben om een buitenlandse transactie te doen. Zelf vind ik paypal 100x simpeler. Account aanmaken en dan wordt het ook gewoon van je rekening afgeschreven, zonder moeilijk gedoe met BIC en IBAN codes en het is veilig.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-10 16:41
Ik ga maar eens vragen of ze paypal accepteren ..... Je moet dan geld van je eigen rekening naar de paypal rekening sturen toch ?