laptop kopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

riannetjhe

laptop kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 21:58

weetnietofhetgoedstaatandersverplaatsmaar

wij hebben thuis nou 1 computer ik wou graag mijself een laptop kopen, maar ik heb er eerlijkgezegd geen idee wat ik moet nemen. wat zouden julie mij aanraden?
en waar moet ik op letten. welke hebben julie en hoeveel heeft ie gekost.

wat ik errmee wil doen
verslagen maken bokken :P
en alles watje voor school moet doen

heb je nog. vragen? zet hieronder maar een berichtje :D
Laatst bijgewerkt door riannetjhe op 06-01-10 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re: laptop kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:59

wat denk je zelf als dit forum wedstrijdvragen heet?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:59

WD V -> LPZ

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:02

Simmie, lijkt me meer iets voor de technische vraagbaak ipv LZP?

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:03

Zo'n minilaptop? Is ook niet zo duur en erg makkelijk mee te nemen

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:08

Ik heb zelf laatst een Dell studio aangeschaft. Dat vindt ik zelf een prima computer. Volgens mij heeft hij iets van 600 euro gekost.
Wat wil je zelf voor laptop, wil je het puur voor tekstverwerking gebruiken, of wil je er oko echt mee gamen enzo??
Ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf eerst op een rijtje zet wat je precies wil met je laptop. Een minilaptop vindt ik vooral handig als je hem overal mee naar toe wil slepen, maar vindt ik vaak niet zo geschikt voor het wat " zwaardere" werk.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:13

GinaloveRoos schreef:
Zo'n minilaptop? Is ook niet zo duur en erg makkelijk mee te nemen

Ik vind die juist verschrikkelijk irritant, ik moet altijd 3 keer naar het beeld staren voordat ik lees wat er staat ( mijn vader heeft er eentje) Ik heb zelf een samsung en mijn zusje heeft een Apple MacBook air, ze werken alle 2 prima :)

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:14

ik heb een MSI VR630. werkt prima. koste 450

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:32

Lielle schreef:
wat denk je zelf als dit forum wedstrijdvragen heet?

Dat het een niet al te ingewikkelde laptop moet zijn :D.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:21

Misschien met je eisen en wat je er mee wil naar een goeie winkel gaan, die kunnen je wel op weg helpen.
Ik heb een Toshiba.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:38

ik moest het 4 x overlezen voor ik het snapte TS, je moet voortaan een spellingscheck hier doen. Is niet bepaald makkelijk lezen met zoveel fouten :n daarbij hoort dit idd bij Technische Vraagbaak (tenminste, dat denk ik :P )

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:46

ik zweer bij macbooks van apple, weet niet wat je budget is?
ze zijn namelijk niet de goedkoopste :+
http://hardware.kelkoo.nl/p-laptops-113 ... &view=List
maar je krijgt wel waar voor je geld, heerlijk snelle laptop, licht, mooi design, creatieve programma's erop zoals garageband ed. en je hoeft geen virusscanner erbij te kopen, die zit er al in namelijk, en de batterij is ''long lasting''!
ik gebruik deze laptop nu al bijna een jaar, en nog 0 minpunten tegengekomen, dus als je een laptop wil die niet snel kapot gaat kan ik je deze aanraden ;)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:50

ik heb de toshiba satellite

is een breedbeeld anders kan ik het niet goed zien.
werk heel fijn en is prijs technisch niet verkeerd. gekocht bij mycom.nl volgens mij

succes

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:50

Ik heb een HP Probook 4710's
Erg fijn ding. ookal issie wat groter (17,3 inch )
Lijkt hij helemaal niet zo lomp :)
Ga goed na wat je er mee wil, en ga dan na een pro toe :)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:55

voor de dingen die je noemt heb je geen ubergoeie laptop nodig, maar t hangt er vanaf wat je uit wil geven en hoe belangrijk je snelheid vind :)
ik heb zelf 2 laptops, een 15 inch voor dagelijks gebruik (zit iets meer power in) en een 10 inch om tussendoor makkelijk erbij te kunnen pakken.
beiden voor en nadelen, op de kleine moet ik niet teveel willen doen, want op z'n klein schermpje heb je snel een ruimte tekort, de grote moet ik niet dagelijks mee willen slepen naar school ofzo want dat kost me m'n rug

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 02:08

Ik denk dat met jou eisen alle laptops wel geschikt zijn. Dus dan zou ik kijken naar je budget en wat je een fijn formaat vind. 15 inch is heel geschikt op films op te kijken en alles goed te zien. 10 inch is super mee te nemen, maar misschien minder geschikt om langer op te werken. Zelf heb ikeen tussenmaatje 12,1, lekker klein, maar voor mij groot genoeg om lekker op te internetten en films te zien.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 02:33

elias schreef:
ik zweer bij macbooks van apple, weet niet wat je budget is?
ze zijn namelijk niet de goedkoopste :+
http://hardware.kelkoo.nl/p-laptops-113 ... &view=List
maar je krijgt wel waar voor je geld, heerlijk snelle laptop, licht, mooi design, creatieve programma's erop zoals garageband ed. en je hoeft geen virusscanner erbij te kopen, die zit er al in namelijk, en de batterij is ''long lasting''!
ik gebruik deze laptop nu al bijna een jaar, en nog 0 minpunten tegengekomen, dus als je een laptop wil die niet snel kapot gaat kan ik je deze aanraden ;)

Je zet wel een link naar de pro, de basis modellen van apple beginnen bij 800euro ongeveer hij is er trouwens ook in 13" das een mooi tussenformaat maar toch een redelijke capaciteit(ben me aan het orienteren voor als mijn vista onding een keer boem zegt dus heb laatst ook eens op de site van mac gesnuffeld :P ).
Mac heeft trouwens wel een paar voor en nadelen. Omdat je toch met een ander systeem werkt dan zo'n 90% van nl kan het wel eens lastig zijn met samenwerken of programma's die je voor je opleiding misschien nodig hebt. Daar staat wel weer tegenover dat het een redelijk eenvoudig systeem is, waarbij je weinig last van virussen (en crashes) zult hebben en verouderd een mac wat minder snel. (ik vond mijn window's laptop na 6 maanden al achterlopen omdat toen vista kwam en 2GB ram ineens wel erg weinig was ;))

Ik zou trouwens als je hem veel mee wilt nemen geen al te grote kiezen, is toch onhandig (en ze zijn stiekum best zwaar soms). Bovendien valt het dan altijd erg op dat je een laptop bij je hebt. Als je niet van plan bent hem veel mee te nemen is het misschien ook wel slim om even te vergelijken met desktop computers omdat je voor die 2x per jaar dat je hem meeneemt anders misschien wel heel veel extra betaald (igg dat was een jaar of 6 geleden nog wel zo, heb de laatste tijd niet meer echt gekeken naar de prijzen van de desktop's omdat dat de vorige keer en de volgende keer toch geen optie was/is)

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 02:35

De nieuwe EEEpc. die is echt heel fijn! :)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 03:31

liedje89: dat is waar, maar dit is de laptop waar ik ervaring mee heb.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 03:36

elias schreef:

ok, in principe lijken ze volgens mij vrij veel op elkaar het is vooral het systeem dat wat sneller is (betere prossesor, veel geheugen, grotere hardeschijf etc.) het scherm, de bat en het besturingssysteem zijn wel heltzelfde. Hij kwam zo wel heel duur over :P. Ik hoop dat ik nog even de tijd heb om te sparen voordat nmijn trouwe vista onding eruit knalt dan kan ik ook een mac kopen :P .

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 03:41

liedje89 schreef:
elias schreef:

ok, in principe lijken ze volgens mij vrij veel op elkaar het is vooral het systeem dat wat sneller is (betere prossesor, veel geheugen, grotere hardeschijf etc.) het scherm, de bat en het besturingssysteem zijn wel heltzelfde. Hij kwam zo wel heel duur over :P. Ik hoop dat ik nog even de tijd heb om te sparen voordat nmijn trouwe vista onding eruit knalt dan kan ik ook een mac kopen :P .

haha, het is zeker waard om ervoor te sparen, ze lijken inderdaad redelijk op elkaar allemaal, maar de een net wat meer geheugen dan de ander enzo, mijn zus heeft een ''gewone'' macbook, ook hartstikke prima natuurlijk *D , maar ik vind de pro toch wat fijner, weet niet waar het aan ligt

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:04

Voor de dingen die ze ermee wil doen zal ik geen apple gaan kopen.
Erg duur vind ik het allemaal.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:11

[LZP] > [TV]

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:22

Minilaptop (toshiba)

Daar zweer ik bij. De mijne kan gewoon in mijn tassen en kan ik overal mee naartoe nemen, heb onwijs veel geheugen en hij is supersnel. Je kan er gewoon alles mee.
Oh en alles past zich aan aan de grootte van je beeldscherm en je lettertype blijft wel even groot (kun je allemaal instellen btw).

Die grote vind ik zo lomp en zwaar en je moet er z'n speciale tas voor hebben, vind ik zo duur en onhandig. Mijn ouders hebben er een haha zit er liever niet op...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:31

Willy_UrsB schreef:
Voor de dingen die ze ermee wil doen zal ik geen apple gaan kopen.
Erg duur vind ik het allemaal.

Inderdaad, voor hetgeen TS een laptop nodig heeft is écht geen apple nodig. Gewoon een simpele laptop, zonder al te veel prul. TS heeft helemaal geen supersnelle processor nodig, niet superveel geheugen nodig,...
Ik heb mijn laptop ook enkel nodig voor tekstverwerking & internet, heb dan ook een simpel ding gekocht, voor 400€ (Dell), voldoet prima. Zorg er gewoon voor dat je een deftig merk koop (zwaar afgeraden door mijn zus, de informaticus: packard bell & acer). Aangeraden (volgens haar, en volgens krantenartikel over betrouwbaarheid laptops):
- Asus
- Toshiba
- Sony
- Apple
- Dell