camera vreet baterijen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bluebontje

camera vreet baterijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 18:47

Afgelopen juli heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe camera.
Het is een Canon Powershot SX110 geworden.

Nu valt het mij op dat de camera wel erg veel baterijen vreet.
Vanmiddag kon ik 2 foto's maken en toen waren de baterijen leeg.
Ik gebruik NiMH baterijen van Forever 2500.

Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en wat heb je er toen aangedaan?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: camera vreet baterijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:58

[FK] -> [TV]

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:11

oplaadbare batterijen hebben een niet zo lange levensduur. ik weet niet hoe oud die zijn maar na een poos zijn ze na opgeladen te zijn al heel snel weer leeg. wat doet je camera als je er eens nieuwe gewone duracells in doet? sommige camera's staan er wel om bekend batterijenvreter te zijn. hiervoor zou je ff kunnen zoeken op reviews bij bijv. kieskeurig of dpreview.com

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:13

Dat had ik inderdaad ook :j. Ik had duracells erin en toen kon ik wel 10 foto's maken..jeej.....

Ik heb toen goede (dure!) oplaadbare batterijen gehaald en toen ging het prima. Ik had panasonics.
Als ik jou was zou ik even langs een zaak gaan die er verstand van hebben en even navragen welke batterijen het beste voor je toestel werken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:16

Ik zou een paar nieuwe oplaadbare batterijen kopen, je hebt er zelfs van 2800 tot 3000 mAh, die zouden nog wat sterker moeten zijn dan die die je nu hebt, en inderdaad, NiMH batterijen hebben een geheugen en daardoor kun je ze nooit helemaal 100% opladen, zeker als ze wat ouder zijn.
Verder zou ik geen foto's maken via het schermpje, maar via de zoeker, daarmee spaar je ook veel stroom.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:19

met een aantal 2500 ah batterijen moet een beetje camera toch een hele poos uit de voeten kunnen

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:26

Ik heb de A590, zelfde drama..
Vooral 's winters als het koud is werkt het gewoon niet..
Als het gewoon kamertemperatuur is ofzo gaat het al een stuk beter..
Batterijen maakt echt weinig verschil..

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:30

Heb het probleem ook gehad met mijn toestel, heb er nu oplaadbare van Kodak zelf inzitten en dan gaat het goed/beter.
Maar heb me voorgenomen geen toestel meer te nemen op batterijen, vind het niet fijn werken en heb het idee dat een accu veel langer meegaat voor ie leeg is.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:31

Batterijen eruit halen als je de camera niet gebruikt ;)
Anders vreten camera's inderdaad batterijen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:29

Neem aan dat je wel de juiste batterijen dr bij heb gekocht? Want je heb snelle en langzame, bij een beetje camera met snelle sluitertijden hoor ook een snelle batterij.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 12:19

Dan zou het allemaal aan de baterijen moeten liggen? Die had ik van de vorige camera.
Verklaart alleen niet waarom ze het in het begin naar behoren deden en nu niet meer.
Hmm, dan toch maar andere baterijen aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:42

Bij een goede speciaalzaak wijzen ze je daar zelfs op :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:03

Zoals ik eerder al zei; oplaadbare batterijen worden steeds slechter als je ze gebruikt. NiMH batterijen hebben een klein geheugen, dat wil zeggen dat ze steeds een beetje stroom vasthouden en niet meer loslaten na het opladen, uiteindelijk kun je de batterij dus nog maar gedeeltelijk opladen, geeft ie dus ook minder stroom af, en is ie een stuk sneller leeg.
Dat verklaart dus waarom ze het in het begin wel goed deden.

NiMH batterijen zijn trouwens ook heel gevoelig voor hoge en lage temperaturen. Bij een te hoge temperatuur kan de batterij zelfs beschadigd raken.

Ik zou dus gewoon een paar nieuwe kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:29

MysticTinker schreef:
Zoals ik eerder al zei; oplaadbare batterijen worden steeds slechter als je ze gebruikt. NiMH batterijen hebben een klein geheugen, dat wil zeggen dat ze steeds een beetje stroom vasthouden en niet meer loslaten na het opladen, uiteindelijk kun je de batterij dus nog maar gedeeltelijk opladen, geeft ie dus ook minder stroom af, en is ie een stuk sneller leeg.

Als jij je batterijj en gezond oplaat is dit helemaal niet aan de orde en gaan zij járen mee, net als elke willekeurige andere batterij.

Gewoon je goed laten informeren naar de juiste batterij met sluitertijden lijkt me zinvoller, die je overigens ook heel snel naar de knoppen kan helpen als jij ze niet juist gebruikt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:42

Exact de reden waarom ik geen toestellen meer aanschaf waar "gewone" batterijen ingaan.Die krengen zijn altijd zo leeg,vooral als je even zoomed :+
Heb nu camera's waar li-ion batterijen ingaan,dit zijn oplaadbare packs die veel meer energie af kunnen geven voor een langere periode.Je kunt daar dus vele malen langer mee doen dan die gewone snert batterijtjes.

Mijn advies...zodra je de mogelijkheid hebt een camera aanschaffen die op li-ion batterijen werken ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:02

ik heb ook mijn camera niet vaak meer mee, als ik de batterijen heb opgeladen (camera batterijen en oplaadbare batterijen) dan is hij binnen no time leeg!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:08

L_Rivaldo schreef:
ik heb ook mijn camera niet vaak meer mee, als ik de batterijen heb opgeladen (camera batterijen en oplaadbare batterijen) dan is hij binnen no time leeg!!!

Nou dan heb je nu de oplossing voor je probleem ;)

Tinky12 die batterijen heb ik ook zitten er nu al weer 4 jaar in en werken nog prima.
Ik flits veel, snelle sluitertijden, filmen en quickshots, doe zeker 3 weken dr mee.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:15

Jup Chiqa :j ....ik heb ze in een compact zitten maar ook in mijn spiegel reflex,daar zit een digitale lens op..echte energie-vreter.Heb nog niet meegemaakt dat hij leeg is na een dag fotograferen ;)

Zijn erg fijne batterijen...lange levensduur (heb er een al ruim 5 jaar) en levert langdurig energie voor het zwaardere werk.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 14:36

Ik ben er inmiddels achter dat het alleen het waarschuwingslampje is dat gaat branden. Jr kunt gewoon doorknippen met de camera.
Ben er nog niet erg gelukkig mee, maar ik hoef in ieder geval niet op zoek naar een andere camera. (De sint heeft geen centjes meer over!)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:42

Bluebontje...wel iets om in de toekomst rekening mee te houden,als de Sint weer gespaart heeft ;)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:31

Zeker weten!!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:05

ik had dit ook echt heel erg. gevolg -> andere camera gekocht :')

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:08

klopt ja!
Er zijn speciale camera batterijen, oplaadbare doen het ook langer..
Mijn SG camera heeft een oplaadbare batterij die het heel lang uithoud! :)