Alles geïnstalleerd maar TekenTablet werkt niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alles geïnstalleerd maar TekenTablet werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:16

Hoi! :wave:

Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat, kan hij anders verplaatst worden? :)
Vandaag heb ik mijn eerste tekentablet gekocht, alles netjes geïnstalleerd.
Ik krijg ook de juiste weergave op het beeldscherm, maar mijn pen werkt alleen als muis.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb redelijk veel verstand van computers, dus het maakt niet uit als het alleen uit te leggen is in 'moeilijke woorden'. :)

Alvast heel erg bedankt!
Kan echt niet wachten om hem uit te proberen. *D

Groetjes, [naam]

Deri

Re: Alles geïnstalleerd maar TekenTablet werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:27

Dit heb ik ook wel eens af en toe (wacom)
ook na een keer opnieuw instaleren, na een keer opnieuw opstarten deed hij het weer. :)
heb het ook wel eens gehad dat hij na het opnieuw opstarten nog niet deed (dan deed hij het van de een op de andere dag weer :? )

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:32

Heb je al met de instellingen lopen spelen? Daar kan je alles instellen, waaronder of de pen relatief of absoluut werkt (dus als muis of niet) :j

Die instellingen kunnen in je start menu of in het configuratiescherm staan, afhankelijk van het merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:14

Ik zal even kijken. :j Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:26

Het rare is dat hij wel aan staat.
Het pictogrammetje rechtsonder geeft ook aan dat hij het doet.
Ik krijg dan dit;
Afbeelding

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:13

Dit lijkt me een programmaatje waarmee je als het ware extra knoppen kan maken op je tablet (macro's dus), niet een waarmee je instelt hoe je tablet in de basis werkt.

Welk merk heb je? Misschien dat je op internet kan vinden waar je die instelling kan doen? Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet kan, zelfs mijn oude beestje van 10 jaar oud kon dit al. Ik heb nu een Wacom op mijn werk, daar zit zo'n instellingen scherm bij:

Afbeelding

Op mijn ouwetje heette het 'absolute' voor de penmodus en 'relative' voor de muismodus, daar kon ik ook instellen hoe snel hij reageerde op klikjes etc. Ik gok dat je even moet zoeken in het configuratiescherm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:27

Zoiets heeft die van mij ook. :j
Maar hij doet het nog steeds niet. :n
Afbeelding

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:31

Je moet de tracking-modus op Pen zetten, dan pakt hij je tablet niet meer als muis maar echt als tablet. Misschien dat je daarna moet herstarten?

Ik denk dat je met 'Testen' ook wel kan uitproberen hoe hij overal op reageert (dus ook op Pen/Muis), dat deed mijn oude ook en die had net zulke schermpjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:37

Ik heb hem op Pen gezet, daarna de computer opnieuw opgestart, maar nog steeds niks.
Bij testen krijg ik dit;
Afbeelding

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:49

Hmm, dan weet ik het niet, sorry. Je zou nog nieuwe drivers kunnen proberen...

Mijn oude tablet had ook dit soort geintjes onder windows XP, maar die was dus al een jaar of 10. Aangezien ik niet meer met een muis kan werken (RSI achtige klachten) heeft mijn baas toen een nieuwe voor mij gekocht.

Ik weet niet waar je hem hebt gekocht, maar anders zou je daar altijd nog verhaal kunnen halen. Van een nieuw product mag je toch wel verwachten dat deze het gewoon helemaal doet in windows. Zelf kan ik een Wacom wel aanraden, maar ze zijn wel een stukje duurder dan de B merken (+/- 80 euro).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:56

Deze komt van de Lidl, was 50 euro, maar ook al is het een B-merk, hij hoort het wel gewoon te doen. :j
Mijn vriendin heeft ook één gekocht, die probeert ze ws. morgen of zaterdag uit.
Even kijken of het haar wel lukt. :)
Bedankt voor de moeite!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:57

Welk merk/type is het? Misschien geeft dat wat informatie via internet. Als je de drivers geïnstalleerd hebt en de instellingen hebt bekeken dan zou het eigenlijk moeten werken...

[UK] > [TV]
Dit lijkt me wel een vraag voor de echte techneuten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:09

Een Aiptec en er staat SilverCrest op. Daarin ben ik dan weer niet zo technisch hahaha :D
Bedankt voor het verplaatsen.. :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:30

Deze heb ik; http://www.aiptek.com/eimages/prod_ST12_lg.jpg
Er staat bij mij alleen geen Aiptek linksboven aan het Tablet.

En ik moet er ook nog even bijvermelden dat 1 van de 3 cd-roms die ik heb, de Tablet Driver Mac, het niet doet.
Als ik hem in de computer stop, opent hij niet vanzelf en als ik dan op de cd-rom klik, geeft hij aan dat ik er een geschikte schijf in moet stoppen. :j

Edit: Dit is hem http://www.lidl-shop.de/de/Hightech/Sil ... Premium-II en er zit een boekje bij van Aiptek.
Als ik er een probleem mee heb, kan ik daar heen bellen...

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:01

De mac drivers zijn voor een Apple Mac, die zullen het dus ook niet doen onder windows ;)

Je zou kunnen proberen om de drivers die je nu hebt te deïnstalleren, en dan de nieuwste er op te zetten:
http://www.aiptek-download.de/downloads ... er_333.zip

Mocht dat ook niet werken zou je eens kunnen uitzoeken of je hem in een USB 2.0 of 1.1 hebt geprikt, dit apparaat is voor USB 1.1. Normaal gesproken maakt dat niet zoveel uit, maar sommige drivers snappen het dan niet helemaal mee en dan werken ze niet correct (dit was dus ook het probleem met mijn oude tablet, maar ik heb geen USB 1.1 poorten in mijn PC).

Ik denk trouwens niet dat het dat laatste is, maar het is een poging waard. (Even testen op een oudere PC, als je zelf ook geen 1.1 poorten meer hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:43

Ik heb hem gedownload en opgeslagen, maar krijg ik dan geen problemen met mijn computer als ik de oude weg haal en deze erop zet?
Aan de USB poorten ligt het niet, en hij geeft zowiezo aan dat alles wel is aangesloten. :j

Edit: Ik heb toch besloten geen nieuwe Driver te installeren.
Ik heb net sinds 2 weken een nieuwe computer en ik wil niet het risico lopen dat ook deze straks weer terug kan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:37

HIJ DOET HET!! :)

Ik drukte niet hard genoeg op het tablet.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:40

Hahaha, dat kan natuurlijk ook :P

De drukgevoeligheid kan je instellen, maar misschien staat die al op zijn laagst :) Ik ben blij dat hij het doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:46

Ja.. in de gebruiksaanwijzing staat dat je het tekentablet niet aan mag raken, maar dat moet juist wel.. :=

Ik ben ook blij. :j
Mijn eerste topic staat al in Uit de Kunst. :)