Help!! Een digibeet wil een laptop!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Help!! Een digibeet wil een laptop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:42

Beste bokkers,

Ik zit nu in mijn afstudeerjaar en ik ben hard toe aan een nieuwe laptop, maarja.. waar let je op en waar moet zo'n ding nou aan voldoen? Ik ben echt een digibeet en weet dus niet echt hoe of wat..
Na berichten: Welke laptop? Kom ik nu met twee potentiële kandidaten..

Graag jullie mening of een van deze geschikt zou zijn voor mij...
Hetgeen wat belangrijk is voor mij

* Ik wil niet allerlei programma's er op hoeven zetten, zoals Word, Excel etc..
* Ik moet er cd'roms mee kunnen afspelen of een cd'tje er mee kunnen beluisteren.
* Ik wil er graag draadloos internet erop, en dit moet wel een beetje snel gaan.. maar hoeveel GB ik hiervoor nodig heb.. geen idee..
* De accu moet lang mee kunnen!!
* Ik hoef niet een heel groot laptop, aangezien ik hem makkelijk mee moet kunnen nemen, naar werk, in de trein o.i.d.
* Ik zal er veel op typen en veel dingen op uit werken.
* Het mag van mij niet meer dan rond de 500 euro kosten, want het hoeft van mij geen digitaal wonder te zijn. Gewoon functioneel :) .
* Beetje hip design is niet naar :+
* En wellicht wil ik er wat muziek op zetten ;)

Nrrrrrrr. 1. *D
Packard Bell EasyNote BG48-U-200 laptop

http://www.wehkamp.nl/computers-telecom ... 44_731187/

Nrrrrr. 2
Acer ASPIRE ONE D250-HDTW mini laptop

http://www.wehkamp.nl/computers-telecom ... 44_731303/

Wat vinden jullie ervan.. en waarom?

Ik kom er echt niet uit... Want straks koop ik een onding := .. Bovendien wil ik ook mee kunnen printen, kan zo'n ding dan wel aangesloten worden op de Canon MP190 All-In-One printer?

Ik voel me best een beetje dom wat betreft computers :o , maar het heeft wel enige haast, aangezien mijn Toshiba door jan en allemaal wordt gebruikt en mijn opdrachten hiermee wel een beetje in gevaar worden gebracht.. Ik heb deze tweedehands gekocht en nooit gelet op hoe of wat, dus ik heb me er ook niet in verdiept en als ik dat probeer kom ik er niet uit.

Dus wie o wie kan mij welke betaalbare (mini)laptop aanbevelen en zijn deze dan met programma's en al?
Ik wil gewoon alles in één bestellen wat betreft laptop, printer, muis en alles wat er nog nodig mocht zijn :+ , zodat ik vrij vlot aan de slag kan.

Of raden jullie mij een andere aan? En wat moet hier dan allemaal nog bij besteld/gekocht worden?
Ik wil het liefst een zo compleet mogelijke laptop :) .

Alvast bedankt!! ;)

Karin_88

Re: Help!! Een digibeet wil een laptop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:47

Die Acer die je in link zet, heeft geen CD drive, en Packard Bell zou ik niet voor gaan.. Ik spreek uit ervaring..

Acer heeft over het algemeen praktische en kwalitatief goede laptops! Daar zou ik een mooie van uitkiezen.. Tegenwoordig heb je werkgeheugen van 4 gig, dat is heel netjes..
En harde schijf zou ik ook gewoon lekker hoog inzetten.. Dan kan je er even mee vooruit.. :)
Ik zoek zo even wat voor je op als je het leuk vindt :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:53

Graag Karin, dat zou fijn zijn!! :D

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:56

Wat is -ongeveer- je budget waarin je wil zoeken?
Een minilaptop zal het denk ik niet snel worden, want die werken zonder CD Drive :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:58

Wel rond de 500 a 600 euro dan :) . Goh.. wist niet eens dat ze geen CD-drive hadden := ..

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:01

Ik heb een laptop van Acer....
Heel fijn ding, alleen gaat de accu niet lang mee,maar dat is geen probleem want hij blijft toch thuis staan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:03

ik zou beide die je zelf aangeeft niet doen

packard Hell en acer minilaptops hoor ik alleen maar rottigheid over

kijk eens bij dell op de site
leuke kleinere (15 inch) laptops en echte alleskunners

bij deze zaak heb je ze ook 2e hands, echt nog in perfecte staat, voor een hele gunstige prijs
http://www.acwsoftline.nl/

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:05

Laatst bijgewerkt door knaasje op 06-10-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:06

https://www.dynabyte.nl/artikel/7113762/
http://www.dixons.nl/De_online_winkel/P ... fault.aspx

Zoek een beetje bij de 'gewone' winkels. Maar laptops als HP, Medion, Acer, Compaq en Samsung zijn kwalitatief erg goed tegenwoordig.. Sony (met de vaio-series) ook..

Belangrijkste dingen waar ik op zou letten,

Geheugen rond de 3 tot 4 gigabite zit je tegenwoordig goed, daar kan je dan ook nog even mee vooruit..
Harde schijf zou ik vanaf 250 a 300 gig doen, maar weet niet of je veel opslaat op je laptop..

En goed kijken naar je processor... Daar heb ik minder verstand van, maar vraag de verkoper of ie daar goed op draait, en laat hem wat voor je vergelijken zodat je wat verschillen ziet in die cijfers.. :j

Edit, oh en als je de keuze tussen Windows 7 en vista hebt.. Kies 7 dan.. Veel lichter en beter voor je lappie :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:12

Bedankt zeg :D !! Ik ga ze bekijken!!

De processor is neem ik aan waar je internet op draait? Of is dit heel wat anders?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:15

Je computer :)

Waar je internet op draait is je browser :) Dat is vaak internet explorer, maar ik zou voor Firefox gaan of Google Chrome oid..
Dit ivm virussen :) Meeste computers zijn gebouwd op explorer, en internet explorer is hier een onderdeel van. Er zijn veel virussen op Internet Expl. gebouwd en meneer de computernerd-vriend heeft mij er in elk geval vanaf geholpen :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:17

Karin: Dit zou dus dan te weinig zijn?
Harde schijf (GB): 160 Intern geheugen (MB): 3072

Mooie laptops zie ik ook, en met een mooi formaat beeldscherm!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:18

Oké, op die manier! Dat Firefox moet je er dan zelf op zetten neem ik aan.. Waar haal je dit dan vandaan?

(sorry hoor.. :o )

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:25

Harde schijf minimum is tegenwoordig 160GB. Voor de meeste gebruikers is dit meer dan genoeg.

Acer heeft een 'nieuwe' serie uit, Samsung brengt hier binnenkort ook hun variatie op uit: lichte notebooks, die je makkelijk meeneemt en met enorme accuduur.
Gemiddelde accuduur is bij een notebook (15" - 18") 1 1/2 tot 2 uur. De accu's in die nieuwe (Timeline) serie gaan zo'n 8 uur mee.

Voorbeeld: Acer Timeline 5810TG-354

Maar... die laptop zitten dan weer wat hoger in het budget (€ 699,-).

Als je die te duur vind (wat ze in verhouding ook wel zijn, maar dat komt door die verrekte accu), vind ik persoonlijk de Samsung R519 een super optie: http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10020820.
Bij deze laptop lever je dus in op de accu, maar krijg je een fijne en relatief snelle processor, 4GB werkgeheugen, 320GB harde schijf geheugen en een losse relatief goede videokaart, voor 'maar' € 499,-. Veel studenten hebben deze laptop.

Overigens zijn alle laptops standaard met draadloze netwerkkaart uitgerust (voor draadloos internet), hebben de meeste ook een bedraadde aansluiting, meestal 2 tot 4 USB poorten en soms Esata, firewire, HDMI etc.

Wat betreft je printer; weet je of die met USB of parallele printeraansluiting aangesloten wordt? Is het een oude printer?

Oude printers zijn vaak uitgerust met een parallele poort (brede aansluiting). Tegenwoordig zijn de printers met USB poort uitgerust.

Je kan een printer met parallele poort aansluiten op USB (laptop) d.m.v. een kabel, maar dit werkt niet altijd; je combineert namelijk een oude techniek met een moderne techniek. In dat soort gevallen adviseer ik vaak een nieuwe printer.

Overigens, tip: je kan het beste bij Paradigit, Computerland, Campusshop of Dunnet kopen. Zij houden zich aan de wet en dat is erg prettig in geval van problemen ;)

Nog iets trouwens; je hebt het over Office (Word etc), dat je dit niet wilt installeren. Ik vrees dat je dat toch zal moeten doen; vrijwel geen enkele laptop is uitgerust met Office (op een trail versie na).

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:27

internet.
Processor is het 'hart' van je pc.
Zelf heb ik een Acer Emachine.
3 GB Werkgeheugen 160 GB harde schijf,
er makkelijk in omgang. Ook handig schoon te houden.
De prijs ligt rond 500 euro. Kan er veel op kwijt.
Ook ik werk met Firefox, stukken veiliger dan internet explorer..
Ik zou je de Acer Emachine E 720 aanraden ;) ik ben er erg tevreden over
Als de draadloos internet wil in trein enzo, moet je zon stickie van kpn hebben.
edit: met printer moet je wel zorgen dat hij een usb aansluiting heeft
Laatst bijgewerkt door Finstar1991 op 06-10-09 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:28

Karin_88 schreef:
Je computer :)

Waar je internet op draait is je browser :) Dat is vaak internet explorer, maar ik zou voor Firefox gaan of Google Chrome oid..
Dit ivm virussen :) Meeste computers zijn gebouwd op explorer, en internet explorer is hier een onderdeel van. Er zijn veel virussen op Internet Expl. gebouwd en meneer de computernerd-vriend heeft mij er in elk geval vanaf geholpen :D

Correct :j Maar je kan ook gewoon Windows 7 op je laptop installeren i.c.m. IE8; ben je al van een hele hoop gedoe af ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:31

@Jose22: Bedankt voor je duidelijke uitleg!! ;) Wat betreft die printer: die wilde ik gaan bestellen, volgens 'Wehkamp' kon ik die mee bestellen, dus ik ging er vanuit dat de laptop daar wel op kon :o ..
Wat betreft dat installeren; haha oké.. ik dacht dat dit er misschien standaard op zou zitten. Zouden ze in zo'n zaak ook je laptop gebruiksklaar kunnen maken?

@Willy_ursb: Oké bedankt, ik was inderdaad ook van plan om zo'n sticky van KPN aan te schaffen, het ziet er zo simpel uit.. vond dat wel wat ;)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:37

Het internet gaat niet heel erg snel, maar het is wel handig als je in de trein zit ofzo.
Meestal hebben ze op school wel een netwerk voor draadloos internet, de meeste mensen thuis ook al. Ik heb overal in huis gewoon verbinding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:42

Moet je dan een speciaal kastje aanschaffen voor draadloos internet in je huis? Of heb je als je zo'n USB stick hebt gewoon direct internet-verbinding zodra je die in plugt?

De laptop waar ik nu op zit, daar zit gewoon de kabel van de grote computer in geplugd voor internet, dus ik kan met deze ook niet ergens anders heen als ik ook internet wil gebruiken.

Wat fijn dat jullie zo behulpzaam zijn om mijn vragen te beantwoorden, ik ben inmiddels al wel heel wat wijzer!! :)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:44

Voor draadloos internet thuis moet je een router hebben.
Ik heb zelf niet zon stick maar volgens mij is dat gewoon inpluggen, drivers installeren en je het verbinding. Maar ik vind het makkelijkste om thuis gewoon een router te installeren. Dit zou voor je gedaan kunnen worden :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:23

Heey, ik zit zelf ook met dit probleem: er is zoveel keus bij de laptops/netbooks dat ik soms de bomen het virtuele bos niet meer zie! Ik stip 'em effe :D

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:28

Ik heb ook een Packerd Bell, al drie jaar lang, maar ik heb 0,0 problemen er mee :)

Denk dat het ook wel scheelt hoe je er zelf mee omgaat...

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:30

Mss kun je die van mij wel kopen! Ik ga een andere kopen..
Ik wil gamen :)
Als je interesse hebt moet je maar ff pben ts