Nieuwe laptop: zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Nieuwe laptop: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 16:02

Ik heb al even gekeken, maar ik kon geen topics vinden die niet te oud zijn om vragen in te stellen en/of waar mijn vraag expliciet wordt beantwoord.

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe laptop. Het hoeft geen technisch hoogstandje te zijn: Ik internet heel veel (goh, hoe zou dat nu komen O:) ) en daarnaast wat simpele tekstverwerkingsprogramma's/ppt. In principe game ik niet (daar heb ik de wii voor). Wel download en luister ik veel muziek, en soms ook een keer een filmpje. De clue is alleen wel dat ik misschien toch wel een laptop wil met redelijk scherm en een redelijke grafische hardware, omdat ik de laatste tijd wel een beetje aan het knutselen met foto's ben.

Op dit moment werk en bok ik nog vrolijk op een Packerd Bell (jawel!) en die doet haar werk zeer naar behoren (moet je nagaan hoeveel ik van mijn laptops vraag := ). Ze is me er nog nooit ermee gestopt. Het enige is dat dat backspace nu zijn beste tijd heeft gehad. Er moet alleen een laptop bij, omdat ik deze dan al backup kan gaan gebruiken, en de nieuwe ook weer mee kan nemen. Dat vind Bella ( :+ ) niet zo fijn :(:) Maar goed, even serieus:

Ik zoek dus een laptop die:
- Een heel werkgeheugen heeft (danwel 2 (heb ik nu) danwel 4). Ik heb me laten adviseren dat dat de stabiliteit van de hardware wel ten goede komt.
-Een 15.4" beeldscherm heeft
-Een relatief grote harde schijf heeft
-een redelijk tot goede grafische kaart
-een goede netwerkkaart + WiFi.
-Genoeg USB poorten, op LOGISCHE plekken
- .....Vul maar in, ik ben niet zo thuis in de techniek......
-En last but not least en voor een student toch een harde eis: lage prijsklasse! 400-800 euro (nieuw)!

Alvast bedankt voor jullie advies! :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:04

ga eens kijken voor een hp pavilion niet duur en super dingen met alles erop en eraan

wij hebben deze ook pas gekocht wel dan met een 17 inch beeldscherm omdat die met de kleine beeldschermen waren uitverkocht

die kosten nieuw om 700 euro (die met die kleine beeldschermern dan)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:06

Ik heb heb zelf net 3 dagen een Ppoxx, mijn zusje heeft er ook een en volgens mij nog nooit problemen mee gehad.
Ik weet alleen niet of deze tot jouw eisen behoort, maar ik vind m nu al heel fijn werken. Daarnaast heb ik deze gekocht omdat ik ook met een programma voor school erop moet werken (autocad), dus 2 videokaarten wat ook goed schijnt te zijn! Hij heeft maar 3 usb poorten, maar bij de action kan je altijd zon speciaal ding kopen waardoor je er 4 extra heb ;)

WolinLotte

Re: Nieuwe laptop: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:29

Interessant topic, want ik kamp met dezelfde vragen, ik ben namelijk ook best een digi-beet :o .. En zou dus echt niet weten waar ik zoal op moet letten.