Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8Eveline schreef:Uberhaupt om een gsm te traceren moet hij toch sinaal kunnen maken. En dat kan alleen neem ik aan als die aan staat. Dus denk het ook niet.
Lynske78 schreef:Lees even met mijn Lynske78 mee en kan het niet laten hier niet op te reageren.
Telefoon is te traceren op het moment dat deze wordt aangezet aan de hand van het IMEI (International Mobile Equipment Identity) ongeacht dat dit je eigen SIM is, de SIM is overigens te traceren middels het IMSI. Toestel moet uiteraard wel aanstaan en zich willen op een netwerk (MSC (HLR,eigen netwerk)/VLR, roaming)).
Kirr__ schreef:Lynske78 schreef:Lees even met mijn Lynske78 mee en kan het niet laten hier niet op te reageren.
Telefoon is te traceren op het moment dat deze wordt aangezet aan de hand van het IMEI (International Mobile Equipment Identity) ongeacht dat dit je eigen SIM is, de SIM is overigens te traceren middels het IMSI. Toestel moet uiteraard wel aanstaan en zich willen op een netwerk (MSC (HLR,eigen netwerk)/VLR, roaming)).
Maar wordt dit dan voor gedaan voor elk toestel of enkel voor toestellen die in 1 of andere politiezaak met moord of weet ik veel gezocht worden. Anders zou dit toch wel erg handig zijn als je gsm gestolen is, maar voor zover ik op de hoogte ben is het nu toch niet mogelijk een gsmtoestel terug te vinden als je het kwijt bent. Of wordt het toch nog niet erg vaak gedaan of wel ?