Wifi is dat je draadloos signalen van internetverbindingen op kan vangen. Met een beetje 'geluk' tref je een onbeveiligde verbinding en nu je meeliften op de internetverbinding van iemand bij je in de buurt. Ook bij de McDonalds en op sommige andere openbare gelegenheden kun je gebruik maken van het wifi-netwerk. Vaak zitten daar wel kosten aan verbonden, maar dit betaal je (volgens mij) vooraf.
Als je kiest voor vodafone zorgeloos internet, betekend dat dat je 'onbeperkt' gebruik kunt maken van internet op je telefoon. Dit gaat volledig buiten het wifi-gebeuren om. Je betaald een vast bedrag per maand (€9,50) en zolang je binnen je bundel blijft en niet in het buitenland gaat internetten, komen daar geen extra kosten bij. Je krijgt trouwens een waarschuwing als je aan het einde van je bundel bent als het goed is. Tenminste, bij Hi is dat zo, dus ik ga er vanuit dat andere providers dit ook doen. Bij Hi is het zo dat het onbeperkte internet niet echt onbeperkt is. Het is echter wel zó ruim genomen (ik geloof 10x het gemiddelde gebruik van álle mobiele internet gebruikers van hi), dat het vrijwel onbeperkt is, omdat je er toch eigenlijk niet overheen kunt gaan. Tenzij je dag en nacht je internet aan laat staan.
Zolang je dus die bundel hebt hoef je je niet druk te maken over je rekening. Je betaald gewoon je abonnement, en je internetbundel.
Hoge internetrekeningen komen dus meestal voor bij mensen die géén internetabonnement hebben, en hun telefoon zonder toetsblokkering in hun broekzak/tas/jaszak/etc doen. Sommige telefoons hebben hun internetknopje direct op het toestel zitten, zodat je meteen op het net zit als je daarop drukt.. Dus vergeet je dan je toetsblokkering aan te zetten, en maakt je telefoon per ongeluk verbinding met internet, dan kan je rekening nog wel eens hoog oplopen, TENZIJ je dus een internetabonnement hebt.
In jouw geval hoef je je dus geen zorgen te maken en heb je de wifi functie op de telefoon niet eens nodig.
Oke.. volgens mij heb ik het echt bagger omschreven