rechten terug brengen electronica...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

rechten terug brengen electronica...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 21:39

Hmm, ik ben een beetje teleurgesteld.

Ik had een hele nette Sony videocamera, ruim 3 jaar oud. Eigenlijk heel tevreden over. Enige probleem. Hij is niet compatible met vista. En eigenlijk was ik die mini DV bandjes eigenlijk ook wel zat.

Dus hard op zoek naar een nieuwe camera. Me uitgebreid laten informeren in de winkel. Een maandje gewacht nog en vandaag dan toch maar de camera gekocht.

Heb hem voor 3 jaar uitgebreid verzekerd, je weet maar nooit. Nu kom ik thuis, braaf de batterij opgeladen. Eerste stukjes film gemaakt, daar liep ik al tegen de eerste teleurstelling aan. Ik vond de beeldkwaliteit ronduit om te huilen. Vergeleken met mijn oude camera is het dus ECHT slecht. Ok, het licht op mijn kamer was niet optimaal, maar mijn oude camera kon dit prima aan. Het schermpje is ook niet echt geweldig. Dus ik dacht, wellicht ligt het aan de kwaliteit van het lcd scherm.

Dus stap 2, overzetten naar de computer, nou daar kwam dan gelijk het eerste echte probleem.

Wat blijkt, hoewel ik uitgebreid heb gevraagd of de camera compatible is met Windows Vista, blijkt de software dus niet te kunnen met Windows Vista Ultimate. Juist en wat heb ik? Je raad het al. Ultimate. Business en premium doet ie wel, maar net ultimate niet. Je hebt de software nodig omdat de filmpjes in een raar MOD formaat zijn. Wat ik al mega irritant vind eigenlijk (wil het liefst gewoon rechtstreeks kopieren naar computer en gelijk in winamp of zo kunnen afspelen). Nou goed, geluk bij een ongeluk heb ik ook nog een laptop met busines, dus de software daar maar geinstalleerd. Eindelijk uitgevogeld hoe de beelden overmoeten en helaas was mijn vermoeden correct. De kwaliteit is echt om te huilen. Heb mijn oude camera er nog even bijgepakt en die is toch echt stukken en stukken beter. (en dat was echt geen super duur ding)

Toen nog even een filmpje waarop ik gitaar speel en zing. Ik film mezelf best vaak om het terug te kunnen luisteren en zien, dus geluidskwaliteit is best van belang. Het klinkt een beetje koud, maar opzich wel prima, misschien zelfs wel beter dan mijn oude sony.

Al met al ben ik dus eigenlijk zwaar teleurgesteld.

Nu vraag ik mij dus eigenlijk af. Heb ik het recht om de camera terug te brengen? Ik heb me uitgebreid laten informeren over welk merk de beste beeld en geluidskwaliteit had en zo. Zij hadden mij toen dit aangeraden. Ook blijkt hij niet samen te gaan met mijn computer.

Nu heb ik een verzekering afgesloten en ik heb begrepen dat als de reparatie duurder is dan de camera zelf, dat ik dan gewoon geld terug krijg. Dus kan hem altijd nog "per ongeluk" in de plomp laten vallen :Y) }:0

Prrrr

Re: rechten terug brengen electronica...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:43

Binnen zeven dagen mag je het ding altijd terugbrengen, met de mededeling dat hij, ondanks je expliciete vraag, niet met jouw variant van Vista praat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:46

Ga terug, wees vriendelijk maar kordaat.

Voor de winkel is 1 crietria héél belangrijk: is het ding opnieuw verkoopbaar? maw, zie je dat hij uit de verpakking geweest is? Zoja, dan doen ze echt een stuk moeilijker. Dus alle plastiekjes en zo hopelijk heel voorzichtig open gedaan...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 21:49

denk niet dat ze echt staan te springen om hem terug te nemen. Het was een model die eruit ging, en ze zeiden dat het de laatste was die ze hadden.

En jah, hij is echt open, boekje is redelijk gevouwen, draadjes los, batterij opgeladen, een zakje beetje opengescheurd, omdat plakbandje niet mee gaf... dat soort dingen...

die 7 dagen, geld dat dus ook als het geheel al open is geweest en zo?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:53

Je kunt maar proberen, bovendien hebben ze je foute info gegeven, sta op je strepen, met doorzetting (maar wel vriendelijk) kom je vaak een end.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:55

Hup ga ermee terug, ze hadden je slecht advies gegeven, je hebt er niets aan, ze willen waarschijnlijk ervanaf en hadden deze je dus aangeraden.

Je kan er niets aan doen dat je de verkeerde hebt.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:47

Heb je hem toevallig bij de MM gekocht?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 06:57

nee bij de haarense smidt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:59

Gewoon terugbrengen hoor en als ze moeilijk doen een brief sturen naar het hoofdkantoor.
Ook al heb je de verpakking ietwat 'beschadigd' hier kunnen ze niets tegen doen. Jij als klant bent niet tevreden over een product en hebt daarom het recht het artikel terug te brengen.
Zij kunnen hem dan bv altijd nog in de winkel verkopen met een kleine korting als zijnde showmodel.
Dat hij niet compatible is, is al een zeer goede reden om hem terug te moeten nemen. Maar ook al staat bij thuiskomst de kleur je niet aan, zijn ze alsnog verplicht terug te nemen ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 07:04

krijg ik dan ook mijn geld terug? Of kunnen ze me ook afschepen met een waardebon?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:58

Beetje Off Topic, maar als hij terug kan, of als hij per ongeluk valt en je een vervangende camera zoekt:
ik ben erg tevreden met mijn Aiptek pocket DV AHD C100.
HD, dus superscherp beeld, en geluid valt me ook ontzettend mee(lees: had voor deze prijs verwacht dat ik via aparte mic op moest nemen, maar kan perfect zonder).

Heb hem nog niet in het schemerdonker getest, maar binnenshuis (niet erg licht, met Canon mini DV altijd aardig ruis) was ik echt blij met het resultaat.
Neemt gewoon in .mov op ook.
En, drumroll, hij kost 80 euro!

Werkt hier perfect, ik heb ook Vista Ultimate (en op mijn macbook doet het het ook goed. Heeft USB aansluiting)

Voorbeeldje http://www.youtube.com/watch?v=wbdCWT37tDw

Ik kan 'm voor je testen met gitaar als je wilt ;) (maar dat zet ik dan niet op YouTube..erg lang niet gespeeld..dus even per PB dan..)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:11

Normaal kan je terug gaan en wisselen.
Als je camera niet goed pakt op je pc, is er ook niet zoveel aan.
Zeker proberen terug te brengen, en misschien kun je ze wisselen daar?

Laat zeker weten hoe het gegaan is

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:07

Nou ik ben terug en ik ben SUPER tevreden over de service van de Harense Smidt, wat een top winkel.

Ik kwam binnen, legde mijn probleem uit en hij begon gelijk zonder te mokken of moeilijk doen dat we dan wel een andere camera konden uitzoeken. Toen ik vroeg of de koop ontbinden ook mogelijk was, zei hij dat dat wel te overleggen was, maar dat ze natuurlijk altijd eerst proberen of ze de klant met een ander toestel blij kunnen maken.

Dus samen naar de camera's gelopen. Daar heb ik hem eerst de kwaliteit van de camera die ik in eerste instantie had gekocht laten zien. Ik had mijn oude camera ook meegenomen en ernaast gehouden en gelukkig was hij het met me eens dat de kwaliteit van de camera die ik had erg slecht was. Hij heeft toen nog even met instellingen geklooid, maar daar werd het niet beter op. Daarna de verschillende camera's besproken. Uiteindelijk spraken er 2 mij aan die binnen de prijsklasse viel. (de rest ging gelijk een stuk omhoog). Daarop is hij de doos gaan halen en heeft hij de camera's netjes aan de netstroom gehangen en kon ik hem zo uitproberen. Beeld was gelijk een heel stuk scherper. Mocht er even mee filmen. Daarna had ik dus nog allerlei vragen, in kleine dingetjes die mij ook tegen vielen aan de camera die ik eerst had. Systeem van opladen, systeem van overdragen bestanden naar computer, allemaal van die kleine dingetjes. Die beste jongen is 1,5 uur met mij bezig geweest, met dingen op de computer overzetten en kijken wat voor bestand eruit kwam, nog naar de leverancier bellen hoe het nou zat met dat vista gedoe. (wat blijkt, schijnbaar hebben de meeste camera's problemen met ultimate omdat ultimate blijkbaar in de meeste gevallen een 64bits bestuursysteem is en dat daar het probleem ligt, nu is mijn ultimate gewoon 32 bit systeem. Dus het zou zomaar kunnen dat hij het gewoon gaat doen als ik het probeer en anders gebruik ik de camera gewoon op mijn laptop, moet opzich ook geen probleem zijn)

Nou na 1,5 uur, de keuze gemaakt voor een mooie camera van JVC. Deze was 50 euro duurder, maar dat is hij zeker waard. Er zit ook nog een super handig docking station op EN een afstandsbediening, wat toch ook wel ERUG handig is.

Dus serieus waar, Harense smidt, Absoluut een aanrader! De service is echt TOP.

(Nou moet ik ook eerlijk bekennen, dat de beste jongen niet oud en niet lelijk was en ik de indruk kreeg dat hij mij wel een leuke klant vond :+ )

[edit] Ik heb nog even nagezocht op internet op reviews en zo, en het lijkt erop dat ik een prima keuze heb gemaakt en dat heel veel mensen ontzettend tevreden zijn over deze camera.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:59

Nou fijn dat het zo goed ging!