Vlek op camera, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjeloef

Vlek op camera, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 10:12

Sinds 7 mei heb ik mijn nieuwe digitale camera, de Samsung ES55, een fijn ding, goede zoom en mooie heldere foto's.

Gisteren was ik op stal bezig en moest even de camera wegleggen, dus ik deed hem uit, en legde hem even, op de grond naast de stal.
Ik moest even pony terugbrengen naar stal en heb hem even met hoesje en al in de kast gelegd, en de kast dichtgedaan, en ben eerst de pony gaan wegbrengen en mijn camera gaan halen. Ik wou foto's maken en tot mijn verbazing zag ik steeds op de foto's een soort zwart/grijze vlek zitten, dus heb me camera uit gedaan en meegenomen naar huis.

Als ik mijn camera inzoom, wordt de vlek duidelijker en groter. Een vuiltje sluit ik nog niet uit maar heb al gekeken maar ik zie niets, dus misschien iets wat je met het blote oog niet kan zien.

Heeft iemand misschien zoiets al eerder gehad, en wat hebben jullie toen gedaan, of weet iemand wat het is?

De camera:
http://www.image-acquire.com/wp-content/uploads/2009/01/samsung_es55.jpg
De vlek on-gezoomd.
http://img404.imageshack.us/i/deleukste001.jpg/

De vlek in-gezoomd.
http://img174.imageshack.us/i/deleukste002.jpg/

Karin_88

Re: Vlek op camera, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:14

Denk dat er een klein vuiltje op je lens zit :j Je hebt speciale doekjes met alcohol(?) erin waarmee je je lens mee kan/mag schoonmaken. Of zo'n speciaal fiberachtig schoonmaakdoekje.. Zou ik elk geval geen wattenstaafje/schijfje gebruiken want die laten ook weer restjes achter :)

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:16

Ik heb dit bij mijn vorige camera ook gehad....
toen ik er mee terugging zij die jongen in de zaak, heeft hij in de zon gelegen? Dus was snel uitgeluld want dat was ook zo. Had hem mee op vakantie naar spanje genomen, en vaak in de zon gelegen zonder beschermhoesje..... Maar ik had niet zo'n dure camera dus heb gewoon een nieuwe gehaald.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 10:27

Karin_88 schreef:
Denk dat er een klein vuiltje op je lens zit :j Je hebt speciale doekjes met alcohol(?) erin waarmee je je lens mee kan/mag schoonmaken. Of zo'n speciaal fiberachtig schoonmaakdoekje.. Zou ik elk geval geen wattenstaafje/schijfje gebruiken want die laten ook weer restjes achter :)

Zoiets als brillendoekjes?

Brigitte; Deze heeft niet in de zon gelegen, hij lag naast de stal van Roxanne ;)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 10:39

Heb net MONSTER© ScreenClean gebruikt om het schoon te maken, ik zie het wel zitten maar ik krijg het dus niet weg, optie om toch maar naar terug te gaan naar de winkel?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:44

Je kan altijd langs de winkel gaan om te kijken of ze er iets aan kunnen doen. Niet geschoten is altijd mis.