Ik heb best een groot probleem. Want ik ga donderdag, vrijdag en maandag nog 3 fotoshoots doen en daarbij heb ik echt mijn lens nodig..
Maar ik was gisteren foto's maken en ik had mijn 55-200mm lens erop zitten. Hij deed gewoon heel normaal met foto's maken en stelde gewoon goed scherp.
Ik ging even wat drinken uit de kast pakken op stal en toen raakte mijn camera de kast! Waar de camera tegen de kast aan kwam weet ik niet.
Maar daarna had hij veel problemen met scherpstellen.. Hij maakt een gigantisch raar geluid met scherpstellen. En hij wilt niet goed scherp stellen.
Hij is dan heel erg lang bezig met scherpstellen en hij stelt niet eens goed scherp en dat geluid wat hij erbij maakt klinkt niet echt goed.
Ik ging hem daarna voor de grap even op de scherstelstand M zetten dat is dus handmatig scherpstellen en dat doet hij wel gewoon..
Dus dat vind ik erg raar. En ik had ook even mijn kitlens erop gezet om te kijken of hij het dan ook deed maar bij mijn kitlens stelt hij gewoon normaal en goed scherp.
Dus het probleem ligt bij me lens, alleen ik heb geen idee waar en hoe ik dit moet gaan oplossen. Ik heb het wel eens eerder gehad maar toen moest ik alleen even de instellingen resetten.
En toen was het gewoon over en toen deed hij het gewoon weer. Jammer genoeg doet hij het nu nog steeds niet en ik heb al meerdere dingen geprobeert.
Van de instellingen resetten tot de hele camera resetten maar niks lijkt te helpen. Zouden jullie misschien een oplossing weten?
Hier een filmpje van hoe hij doet met scherpstellen.. Je ziet hem wel scherp stellen maar hij gaat steeds in en uit zonder dat er ook maar iets gebeurt..
Het eerste filmpje staat hij op 55 mm van mijn lens en bij het tweede filmpje op 200mm.
Als jullie me zou willen helpen heel graag, want ik vind dit echt zwaar klóte