probleem met internet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

probleem met internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:48

ik heb een probleem met mijn internet. Zoiets heb ik echt nog nooit gehad.

Ik heb thuis een Laptop met wireless en een gewone pc met kabel.

De wireless doet het perfect en vertoont geen enkel probleem en kabel heeft het ook altijd gedaan.
Maar vrijdag wou ik met de gewone pc op internet, maar hij opende totaal geen scherm.. Als je geen verbinding ofzo hebt opent
hij wel een scherm, maar dan krijg je de tekst geen verbinding enzo.. maar nu Krijg ik echt geen scherm. Hij laad wel, maar het scherm komt niet.
Ik probeerde msn, maar ook deze weigert dienst. Normaal als msn het niet doet, kan je op problemen oplossen en laat hij zien waar de
fout zit, maar hij vinkt alles netjes aan en ondervind dus geen fouten of problemen.

Het is echt een mysterie en ik word door iedereen die ik bel doorgewezen naar iemand anders en nu word ik zelfs al
doorgewezen naar Microsoft zelf.. Maar die zijn alleen te bereiken op tijden dat ik aan het werk ben.

Wie kan mij helpen met dit probleem want ik heb echt geen idee hoe ik dit op kan lossen..

Groetjes

Alane

Re: probleem met internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:50

klikken op start, dan 'uitvoeren' en in dat schermpje het volledige internetadres typen, incl http://
dan op ok klikken, wat gebeurd er dan?

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:43

Ik heb ook een paar vragen voor je dan:
1. Via "Start" - "Configuratiescherm" - "Netwerk- en Internetverbindingen" - "Netwerkverbindingen"
Dan met rechtermuisknop op "Internetverbinding" en dan "Status" kiezen ... wat zie je dan?
2. Heb je dit probleem ook met Mozilla Firefox? Evt. dowloaden via: http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/ (= gratis, kun je zonder probleem installeren)
3. Versie van I.E.?
4. Evt. de draadloze router resetten?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:33

@terkan, haar wireless werkt correct, IE start niet op... kun je 10 X de router resetten, maar dan zal IE niet anders van worden.

daarnaast zou ik niet zomaar de draadloze router resetten, als er een kanaalswijziging heeft plaatsgevonden of de netwerknaam is gewijzigd etc etc, dan ben je die met een reset gelijk allemaal kwijt...

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:38

Reset hoeft niet bezwaarlijk te zijn ... maar is wel de laatste optie, waar ik ook aan denk ... (is niet de meest handige tip van mij, geef ik toe) ... eerst de andere opties ... helaas zijn er tig mogelijkheden waarom internet via de kabel / dan wel via wireless niet loopt ...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:03

Haar Internet Explorer start niet op , haar andere pc is wireless en werkt hij verder goed..., als die verbonden is met haar modem hoef je dus niet aan het modem te komen, heeft geen enkele meerwaarde.
En kun je dus uitsluiten dat het probleem in het modem of bij de provider zit...
IE start niet op, dus pc probleem...
Kan ze dan via start --> uitvoeren --> adres intypen wel pagina's openen, dan zou herinstalleren van IE een oplossing kunnen zijn, of kijken bij software of IE aangevinkt staat/in de software lijst voorkomt bij windows software componenenten.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:05

Houd graag alle opties open, niet meer, niet minder ... heb wel eens gekkere dingen gezien ...

Op zich is je redenatie helemaal correct en was ook mijn eerste gedachte ...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:37

ze zal toch eerst moeten zorgen dat dat haar pc 'normaal' werkt, en dus IE opstart...

Als je auto niet wil rijden ga je toch ook niet eerst de banden wisselen, of de versnellingsbak uitbouwen omdat hij niet vooruit wil?
Dan kijk je toch eerst of je de sleutel kunt omdraaien of de motor het uberhaupt doet?

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:40

Kan m.i. in dit geval bijvoorbeeld ook een probleem zijn met de batterij op het moederbord ... en zonder de accu is het ook lastig een auto starten .... ^^ .... ook bios kan een beetje overhoop zin, ook Windows zelf kan voor conflicten zorgen ... ik noem maar op ...beter eerst een goed onderzoek, dan je auto opblazen dacht ik zo .... niet al te veel wijsneus willen spelen ... ben namelijk echt niet helemaal dom of zo ...

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:44

Terkan schreef:
Kan m.i. in dit geval bijvoorbeeld ook een probleem zijn met de batterij op het moederbord ... en zonder de accu is het ook lastig een auto starten .... ^^ .... ook bios kan een beetje overhoop zin, ook Windows zelf kan voor conflicten zorgen ... ik noem maar op ...beter eerst een goed onderzoek, dan je auto opblazen dacht ik zo .... niet al te veel wijsneus willen spelen ... ben namelijk echt niet helemaal dom of zo ...

En dan heb ik het nog niet eens over andere softwarematige problemen, waardoor I.E. verstoord kan raken ...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:03

Terkan schreef:

Zeg ik dat dan ergens??? Ik heb eerder het idee dat je niet precies leest wat iemand schrijft :D
want ik schreef ik mijn laatse reactie: sleutel omdraaien om te kijken of de motor uberhaupt doet...

TS meld dat IE niet opstart, windows zelf dus wel... Andere pc heeft wel internet...
middels de suggestie in mijn eerste reactie kun je dus al veel uitsluiten...

en 1 van jouw adviezen = evt modem resetten... en dat vergelijk ik met een auto die niet rijden wil en dan als tip krijgen om de banden te wisselen...
Terkan schreef:

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:10

Alane schreef:
Terkan schreef:

Zeg ik dat dan ergens??? Ik heb eerder het idee dat je niet precies leest wat iemand schrijft :D
want ik schreef ik mijn laatse reactie: sleutel omdraaien om te kijken of de motor uberhaupt doet...

TS meld dat IE niet opstart, windows zelf dus wel... Andere pc heeft wel internet...
middels de suggestie in mijn eerste reactie kun je dus al veel uitsluiten...

en 1 van jouw adviezen = evt modem resetten... en dat vergelijk ik met een auto die niet rijden wil en dan als tip krijgen om de banden te wisselen...
Terkan schreef:

Ga niet verder in deze discussie, ik lees wel degelijk wat je schrijft ... ik heb alleen te vaak gezien, dat er andere problemen speelden i.p.v. I.E. ...

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:54

mijn wireless is goed en het probleem ligt echt bij Internet explorer want Firefox draait goed op de pc...

@Terkan; 1. Via "Start" - "Configuratiescherm" - "Netwerk- en Internetverbindingen" - "Netwerkverbindingen"
Dan met rechtermuisknop op "Internetverbinding" en dan "Status" kiezen ... wat zie je dan? Ik zie dat er gewoon verbinding is en verder geen moeilijk heden..

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:13

Happy_Liz schreef:
mijn wireless is goed en het probleem ligt echt bij Internet explorer want Firefox draait goed op de pc...

@Terkan; 1. Via "Start" - "Configuratiescherm" - "Netwerk- en Internetverbindingen" - "Netwerkverbindingen"
Dan met rechtermuisknop op "Internetverbinding" en dan "Status" kiezen ... wat zie je dan? Ik zie dat er gewoon verbinding is en verder geen moeilijk heden..

@ Happy_Liz: Owk, dan is het dus dit keer inderdaad de IE. Welke versie had je? (Gewoon erg benieuwd naar) .... Je kunt evt. via configuratiescherm - software deïnstalleren en een andere versie van IE (of dezelfde als je dat prettiger vindt) opnieuw installeren ... ik ben zelf meer firefox-minded, dus daar houd ik het even bij.

@ Alane: Je had gelijk. Blijf alleen wel bij mijn eigen aanpak van computerproblemen. Vind het geen discussie waard, ben hier vooral ook om mensen te helpen. Niet voor mijn eigen gelijk.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:46

Ik antwoord hier ook alleen maar om anderen te helpen, en probeerde jou ook iets uit te leggen (aan de hand wat TS in begin post schreef)... en niet mijn gelijk te halen... :D
Dat je bij je eigen aanpak blijft is prima, daar ging het ook helemaal niet over, enkel en alleen het advies naar TS.

Ik gebruik een andere aanpak, en dat is altijd controleren of er een verbinding is... viaq start --> uitvoeren en dan website intypen is daar 1 van... en dan specifiek voor dit geval:
Werkt dat, dan kun je middels configuratiescherm --> software --> windowsonderdelen toevoegen/verwijderen controleren of er wel een vinkje staat bij internet explorer.
En wat ook nog zou kunnen is dat er een dode pictogram wordt gebruikt waardoor IE dus niet geaktiveerd wordt.

Een modem resetten is een leuk idee, maar er zijn mensen die dan zomaar een uur verstoken kunnen blijven van internet en telefonie... hun gehele instellingen verliezen van het draadloze gedeelte (denk aan beveiligingtype, netwerknaam in modem, en die hun gebruikersnaam/wachtwoord niet weten welke in het modem horen te staan om uberhaupt online te komen)