Computer of laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Computer of laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 11:21

Hallo,

ik zit heel erg te twijfelen of ik een laptop wil of gewoon een computer.
wat hebben jullie of zouden jullie doen?

ik zoek niet zo'n dure, welke raden jullie aan.
wat voor merk heb je, en hoeduur?

alvast bedankt als er reacties komen! ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Computer of laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:23

Wij hebben beide, ik moet zeggen dat ik meer gebruik maak van de laptop dan van de computer omdat ik deze altijd kan meenemen.
Als je er ruimte voor hebt en het staat op 1 plek en je wilt het niet meenemen dan is een computer gewoon makkelijk. Heb je een van deze niet dan zou ik voor een laptop gaan.
Ik heb zelf een HP en deze bevalt me erg goed.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:25

Ik heb geen idee wat voor een computer ik heb.
Op mijn monitor staat HP w19,
en op mijn computer zelf staat Compaq Presario.

Ik zou niet willen overstappen naar een laptop,
omdat ik nou eenmaal deze computer gewend ben.
Maar als ik een laptop mocht hebben, wat ik niet erg zou vinden voor erbij,
zou het een Macbook van Apple worden.
[in mijn dromen dus]

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 11:30

dankjewel voor reacties.
ik heb niet zo'n heel hoog budget. voor wat voor bedrag kun je een leuke kopen?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:31

ben zelf helemaal van de laptops. Je kan hem hem overal mee naar toenemen en hij neemt maar weinig ruimte in. Vind het heerlijk om lekker op de bank te hangen (zoals nu dus) met de laptop op schoot en ondertussen lekker bokken. Woon zelf in een 2 kamer appartement en heb dan ook helemaal geen zin om een computer in de huiskamer te hebben staan, zit ik de hele tijd tegen zo'n lelijk ding aan te kijken. Laptop kan ik als ik hem niet gebruik gewoon in de kast leggen en neemt lekker weinig ruimte in. Heb nu een laptop mini van dell ziet er heel mooi en schattig uit, maar zitten ook een paar nadelen aan. Gewone laptops heb je wel voor zo'n 400 euro.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:32

Onze laptop kostte bijna 400,- in de aanbieding en ik heb er erg veel plezier van.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:06

mijn budget zit ook rond de 400. dus daar kun je wel een leuke computer/laptop van aanschaffen. en welke merken zijn aan e raden?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:08

Wacht tot er een leuke aanbieding is bij de Aldi en neem een Medion. Dat zijn echt prima laptops voor schappelijke prijzen. Ook in meerdere tests oa komen deze er prima uit.
Je kunt ook eens naar de mediamarkt gaan en jezelf laten voorlichten, wel afdingen daar, je kan er gemakkelijk nog enkele tientjes afkrijgen!!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:14

bedankt! ik ga dinsdag maar even bij de mediamarkt kijken!
ik kan eigelijk niet wachten aangezien ik mijn laptop heb verkocht omdat ik ook nog een computer heb maar die is kapot dus nu heb ik er geen een meer.

pattison13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:43

ik vind ze allebei wel fijn. :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:05

medion is een groot risico op binnen de garantie defect. ok hij wordt wel gemaakt maar je hebt er dan wel de ellende van. ff kijken op kieskeurig of kelkoo maakt je veel wijzer. vooral de recensies lezen
laptop is idd makkelijker maar je komt tzt voor een kostenpost te staan: de accu. die slijt nou eenmaal en bij vrij vaak gebruik moet je rekenen dat ie 3 jaar meegaat.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 14:35

frankiej schreef:
medion is een groot risico op binnen de garantie defect. ok hij wordt wel gemaakt maar je hebt er dan wel de ellende van. ff kijken op kieskeurig of kelkoo maakt je veel wijzer. vooral de recensies lezen
laptop is idd makkelijker maar je komt tzt voor een kostenpost te staan: de accu. die slijt nou eenmaal en bij vrij vaak gebruik moet je rekenen dat ie 3 jaar meegaat.

daarom zit ik inderdaad ook te twijfelen.
hoor vaak dat de accu slijt. denk dat ik voor een computer kan gaan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:52

Persoonlijk heb ik gekozen voor een laptop. Ik heb eerst een vaste computer gehad. Op een gegeven moment voor de studie een laptop erbij. Later werd alleen de laptop gebruikt, omdat de computer boven stond en je met de laptop overal kan gaan zitten.
Toen beide vervangen moesten worden hebben we dus voor een laptop gekozen. We hebben er wel twee keer zoveel voor betaald als het budget wat hier genoemd word. En dan heb je echt een goede.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 18:49

dat wil ook niet alles zeggen. vriendin van me had laptop gekocht van rond de 700. maar die had er voortdurend problemen mee.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:52

Laptop :D
Nu ook! Zit heerlijk op mijn kamer op mijn bank, voetjes omhoog, laptop op schoot, tv aan :D Heerlijk

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:30

Medion staat juist bekend om de goede service en de lange garantie, normaal heb je op een laptop 1 jaar garantie (Sony Vaio 2 jaar) en bij Medion dus ook 2 jaar. Mijn moeder heeft er eentje al 2 jaar en niks mis met de accu...

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:30

lees net op internet dat medion allemaal problemen geeft..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:40

de garantie bij medion is zoals gezegd wel goed maar het is jammer dat je vrijwel altijd aanspraak op die garantie moet maken omdat er bijna altijd wel wat kapot gaat bij medion

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:52

xxriiannee schreef:
dankjewel voor reacties.
ik heb niet zo'n heel hoog budget. voor wat voor bedrag kun je een leuke kopen?

ff de media markt in de gaten houden die heeft soms echt goedkopen aanbiedingen. :j
Ik heb ook een laptop -> HP echt top ding ik wil misschien nog een kleinere er bij maar dan ga ik weer voor hp.
En hij is niet alleen goed hij ziet er ook nog super mooi uit met een werkje aan de binnen en buitenkant :+:

x_Irisje_x schreef:
Laptop :D
Nu ook! Zit heerlijk op mijn kamer op mijn bank, voetjes omhoog, laptop op schoot, tv aan :D Heerlijk

Dat gevoel ken ik zit nu even toevallig op de pc van mijn vriend maar ik zou mijn laptop er echt niet voor ruilen.
Soms lig ik lekker op bed met me laptop of lekker op de bank of buiten in het zonnetje wel onder de parasol anders zie ik me beeldscherm niet. :') :+:

Ik ga ook over 3 weken op vakantie en dan gaat hij gewoon mee het vliegtuig in. :+:
Kan ik op vakantie als ik me een keer verveel lekkerfilm kijken spelletje spelen of interneten.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:03

Bedankt allemaal!
ik ga toch voor de laptop, hoor net dat ik er ook 1 voor school nodig heb aankomend jaar. ga morgen even bij mediamarkt kijken! kent iemand het merk ASUS? oid.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:06

Ik ken het wel maar geen ervaringen mee.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:12

Ik heb een laptop van Samsung, R509. Het is een niet zo vaak voorkomend type geloof ik, maar hij doet het prima en hij was maar €519,- dus dat valt reuze mee.
Ik heb hem nu een half jaar en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

EDIT: Ik vind die van ASUS zelf niet zo heel goed, maarja, je moet ook niet veel verwachten van iets goedkoops :P

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:29

Ik zie ook leuke aanbiedingen bij dell.nl

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:30

Ik heb momenteel een mini notebook van Samsung en een 17"notebook van ASUS. De samsung heb ik nu ongeveer 3 maanden, prima ding om mee te nemen, is lekker licht, en juist omdat ik hem vaak meeneem gekozen voor een mini notebook.
De ASUS is nu 3 jaar oud, nog nooit problemen mee gehad, zelfs de accu werkt nog goed, de accu gaat wel ietsjes minder lang mee dan in het begin (nu 2 uur ipv 3,5 uur) maar vind ik nog erg netjes voor een laptop van 3 jaar oud.

Mijn man heeft er eentje van Dell en dat is ook een goede. Die is nu 2 jaar oud en ook nog nooit problemen mee gehad.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:35

Ik heb een laptop, moet zeggen dat ik hem veel handiger vind dat de computer die ik ooit had.
Ook voor mijn studie neem ik hem vaak mee naar school, en ik kan overal in huis gaan zitten.
Dat vind ik wel het fijnst, je zit niet vast aan het zelfde plekje, en dat heb je met eem computer wel.

Heb wel een travelmate van Acer, die zijn lekker licht, anders ben je net een pakezel :+
Aardig prijzig, maar ze gaan wel lang mee en ze blijven snel.
En dat vind ik belangrijker, dan een laptop die na een uur al begint de blazen en langzaam wordt.