Pas op voor critical warning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebeer

Pas op voor critical warning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 19:23

Hoi allemaal, even een hele, hele hele!!! vette waarschuwing vanaf mijn kant, want mijn moeder is net 5 uur bezig geweest met mijn computer weer te repareren. *en het werkt nogsteeds niet helemaal*

Ik zat rond het middaguur lekker te ht'en, een site met muziek van een speler daar aan, en te bokken. Ik deed mijn schermpjes naar beneden en er stond opeens op mijn bureaublad in het rood-blouw-zwart (heel beangstigend) dat er spyware op mijn pc zat en dat ik mijn pc niet meer mocht gebruiken voordat dit eraf was. Een een of andere oetlul heeft mij aan virussen gezet en mijn bureaublad kan ik niet meer aanpassen.
Er zaten trojanhorses op mijn pc en nog wat andere rotzooi (inc. virussen). Ik weet niet of het daar vandaan komt (vermoedelijk horsetycoon, bokt of dat radiootje, maar dan zouden toch meerdere mensne er last van moeten hebben??), maar ik baal toch wel behoorlijk dat ik geen leuk plaatje meer op mijn bureaublad kan zetten en dat mijn moeder 5 uur kwijt is geweest om de rotzooi er weer vanaf te gooien.

Nadat ik die melding kreeg was ik net met iets bezig op ht, dus ik had het hier opgeslagen en heb deze pc afgesloten. (dus de pc waar we het over hadden). Ik heb vervolgens op mijn broertjes computer gezeten met dezelfde sites open om het af te maken en deze heeft deze virussen ook gehad, inclusief de melding. (behalve de trojan horse, dus die zal ik dan wel eerder opgelopen hebben)

Dus mijn moeder liep heen en weer met haar glas wijn, want dat had ze wel nodig. Ik kan weer internetten en alles werkt weer, alleen mijn bureaublad kan ik niet meer aanpassen, die zit helemaal vast.

Natuurlijk heb ik mijn pc goed & up to date beveiligd
Natuurlijk heb ik een volledige systeemscan gedaan
Natuurlijk heb ik contact gehad met Norton (mijn moeder althans)
Natuurlijk heb ik alle updates van windows uitgevoerd
Natuurlijk heb ik mijn pc uitgezet, op gestart, weer uitgezet, nog een keer opgestart, stekkers eruit, er weer in, weer opgestart WERKT NIET
Natuurlijk heb ik een systeemreset gedaan (zonder succes...)
Natuurlijk heb ik het bestandje die in mijn bureaublad aanpassen schermpje stond aangevingt eruit gegooit, ook uit de vuilnisbak, maar hij staat er nogsteeds in en ik kan nogsteeds geen ander plaatje kiezen

Wat ik zoek is iemand die (misschien dit probleem ook heeft gehad) weet wat ik moet doen om mijn bureaublad weer in te kunnen stellen. De rest van mijn pc werkt weer (geloof ik) en volgens mij is alle rotzooi er nu wel af. (Dat mag ook wel na 100 systeemscans)

Alvast heel erg bedankt!!

frankiej

Re: Pas op voor critical warning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:06

heb ook eens zoiets gehad, niet zo heftig maar toch. bleek het geen waarschuwing van een antivirus of spywareprogramma te zijn maar een virus op zich. schijnbaar toch door de virusbeveiliging heen gekomen.
wat je nog zou kunnen proberen is een bootable cd te maken met mcafee erop. deze kan de pc scannen nog voordat windows gaat starten. ff googlen hiervoor hoe dat moet

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 06:47

Mijn broertje heeft dezelfde gehad, wij hebben uiteindelikjk de installer van Avira via een andere PC gedownload en hem daarna doormiddel van een usb-stick geïnstalleerd op zijn computer. Norton is meuk, heeft mij al meerdere keren laten zitten.

Download Avira antivir, gratis en heeft dagelijkse updates. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:58

Ik mis het werken in de veilige modus, en wat bedoel je met;

Oliebeer schreef:

Ik bedoel wanneer heb jij die scanner gekocht?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:51

Oliebeer schreef:

Blijkbaar niet goed genoeg anders heb je geen last van trojans ;) Ik zou eens een ander Internet Security pakket proberen; ik kan je Kaspersky van harte aanbevelen :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:55

McAfee heeft ons laten zitten, bij ons bleek de pc een ontzettend vervelende trojan te hebben die er op geen enkele manier af te halen was. Oplossing: andere harde schijf erin en alleen de data-bestanden overgezet, en géén programma's.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:38

norton is idd niet al te best. heeft mij ook al eens een nieuwe install gekost. mcafee vreet geheugen en capaciteit

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:49

Ik ben heel tevreden over Avast. Gratis, draait constant mee op de achtergrond dus je weet meteen wanneer je iets verkeerds binnenhaalt, en kan meteen actie ondernemen. Scheelt je eindeloos scannen en zo. Heb het op mijn beide Windowscomputers (Vista en XP) zitten en nooit problemen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:46

hier nog een dik tevreden avast gebruiker. ook al draait ie constant mee, het kost vrijwel geen capaciteit. kan zelfs op echt ouderwetse pc's draaien. en idd ook ik doe nooit een extra scan of wat dan ook

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 19:00

hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties! Inmiddels is mijn computer gecrashed (hoe schrijf je dat) (hij was iig helemaal stuk) en zelfs de medewerkers van Norton konden het kreng er niet afgooien, en hebben het nog erger gemaakt. Gelukkig hebben we een goeie ICT-er in onze famillie die ons na zijn vakantie kon helpen. Mijn nortonabbonoment is een 2009 versie, nog geen jaar oud. Mijn oom heeft het ook een keer gehad en die heeft mijn broertjes computer kunnen redden met een gratis programmatje van internet. Mijn pc was al tever stuk. (hij had mijn draad en draadloze internetverbinding al aangetast) Die heeft hij dus helemaal opnieuw moeten installeren. Mijn moeder gaat een boze brief naar Norton sturen. Als mijn norton abbo verloopt neem ik een andere! Bedankt allemaal!! ;)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:05

frankiej schreef:
heb ook eens zoiets gehad, niet zo heftig maar toch. bleek het geen waarschuwing van een antivirus of spywareprogramma te zijn maar een virus op zich. schijnbaar toch door de virusbeveiliging heen gekomen.

Inderdaad, bovenstaande heb ik ook gehad, maar ik kwam er ook te laat achter, en heb met mijn stomme kop toen wel op die link in dat scherm geklikt.
Ook mijn pc ging toen helemaal naar de filestijnen, en mijn vader (godzijdank ICT'er) heeft mijn hele computer opnieuw moeten installeren.
Ik had ook Norton, en daar kwam die link gewoon doorheen.
Ben nu overgestapt op Avg, en die wissel ik om de zoveel tijd met Avira Antivir.
Ook ben ik nu iets verstandiger worden met dingen downloaden etc.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:21

Ik zou proberen je geld terug te eisen en niet wachten tot je abbo af loopt. Ik zou avira downloaden, dat is gratis en in het jaar dat ik hem er op heb staan is mijn pc nog geen een keer overgenomen door een virus! :)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 10:47

shattered, ik zal het idee aan mi jn moeder voorleggen, maar die heeft ook geen zin om daar heel veel ruzie over te gaan schoppen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 00:35

Er is een redelijk makkelijke oplossing is om van alle troep af te komen. Namelijk een backup maken van alle bestanden die je wilt bewaren, je computer formatteren, windows opnieuw installeren, programma's opnieuw installeren (antivirus/firewall eerst) en dan de bestanden (wel eerst scannen op virussen) weer terugzetten. Ik doe dat sowieso eens in de zoveel tijd om alles weer lekker vlot en soepel te laten draaien :+

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:33

helemaal mee eens. om het dan helemaal compleet te maken: windows installeren zonder de netwerkkabel of draadloze verbinding. want dan kan er al rommel binnenkomen. zorg wel dat je van tevoren een recente versie van je antivirusprogramma op een usb stick hebt staan. zo gauw deze geinstalleerd is, kan de netwerkstekker erin.
oja en gooi norton ondanks je abbo meteen maar in de kliko, pak nou gewoon avast of een andere goeie gratis scanner