Webwinkel starten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Webwinkel starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 13:21

Hallo,

Ik zal even de situatie uitleggen. Ik wil graag een proffesionele webwinkel opstarten naast onze ruitershop op locatie. Een kamer van koophandelnummer en BTW nummer heb ik dus al. Ook beschik ik al over een website ontworpen in dreamweaver. Nu heb ik op internet wel wat aanbieders gevonden waarbij je alleen nog maar producten hoeft te plaatsen en de rest al geregeld is. Maar mijn vraag is of het ook mogelijk is onze eigen website uit te breiden met een webwinkel, eventueel met de mogelijkheden om mensen artikelen in het winkelwagentje te laten plaatsen, maten en kleuren te laten kiezen en via iDEAL te laten betalen. Ten eerste dus of die mogelijkheid bestaat en ten tweede of het te realiseren is wanneer je geen proffesionele website bouwer bent. Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven.

Bvd

magicmist

Re: Webwinkel starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:15

ideal is erg moeilijk te installeren...
mijn man is prof webbouwer en die had er in het begin moeite mee.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:25

Ik heb met OSCommerce (open source) een webwinkel voor een vriendin van mij gemaakt. Draait niet met Ideal (dat kan echter wel, wellicht gaan we dat op termijn wel doen) maar met vooraf betalen. Verder winkelwagen, meerdere talen mogelijk, enz. Installatie moet je wel wat kennis van zaken voor hebben, maar layout wijzigen nog meer. Zonder ervaring met html, ftp, css, enz. is het niet te doen om het zelf naar je zin draaiend te krijgen. Er zijn wel hele simpele winkelwagensystemen maar daar heb je dan weer meestal veel minder mogelijkheden qua bijv. layout en denk ik dat -voor zover ik wat pakketten ken- je daarmee niet professioneel overkomt.