Iemand verstand van MSQL database? (Backup maken)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iemand verstand van MSQL database? (Backup maken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:39

Ik heb een vrij grote database (over de 100 mb) die ik graag wil backuppen.
Helaas lukt dat niet via PHPbbmyadmin, daar lijkt hij te groot voor,
althans ik krijg geen volledige baxkup binnen (Staat geen vermelding over dat hij complete is)
per tabel lukt zelfs niet.
Iemand die mij kan helpen?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:40

Via Windows of Linux?
Laatst bijgewerkt door The_Stig op 05-07-09 19:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Iemand verstand van MSQL database? (Backup maken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:42

Windows :)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:43

Te groot kan ik mij niet voorstellen, 100mb is niets voor een SQL database...... Even zoeken op google daar zijn kant en klare (batch) scripts te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:45

Ik heb er verschillenden gevonden alleen krijg ik ze niet werkzaam.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:50

Heb je voldoende ruimte voor de backup? De kans is groot dat er een backup gemaakt wordt op de server, en dat die daarna pas naar jou gestuurd wordt. Dan heb je voor een db van 100MB wel flink wat ruimte nodig (in elk geval nog een keer 100MB, maar als je een sql-dump maakt nog meer omdat die vrij veel overhead bevatten.)

Anders zou ik eens even de helpdesk van je hosting provider om hulp kunnen vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:55

Bedankt voor je reactie, ik zet de backup op mijn PC :) bij de antagonist (Waar de site gehost zit) zeggen ze dat ik het via de direct button moet downloaden.
Dat gaat ook wel alleen het terugplaatsen durven ze niet te garanderen dat het goed gaat (Omdat hij erg groot is) ja aan zo'n antwoord heb ik niet veel.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:04

Chiqa schreef:
Bedankt voor je reactie, ik zet de backup op mijn PC :) bij de antagonist (Waar de site gehost zit) zeggen ze dat ik het via de direct button moet downloaden.
Dat gaat ook wel alleen het terugplaatsen durven ze niet te garanderen dat het goed gaat (Omdat hij erg groot is) ja aan zo'n antwoord heb ik niet veel.

Een ander antwoord zal je waarschijnlijk ook niet gaan krijgen. De enige manier om zonder risico's te testen is door een restore te doen naar een test omgeving.......

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:07

Kun je de database op een lokaal systeem (uiteraard zelfde mysql-versie) plaatsen? Als dat lukt weet je dat de databasedump goed is, en kun je in principe je hele database leegvegen op de server en het terugplaatsen.

(Maar:
1. ik aanvaard geen aansprakelijkheid want ik heb al heel wat uren zitten in dingen die in principe geen enkel probleem hadden moeten zijn :)
2. Als het om belangrijke data gaat zou ik naast een lokaal testsysteem op zoek gaan naar een webhost die je hierbij kan ondersteunen, zodat je behoorlijk zeker weet dat als jij een goede db-backup hebt, deze ook gewoon geplaatst zal worden.)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:10

Shadow0 schreef:
Kun je de database op een lokaal systeem (uiteraard zelfde mysql-versie) plaatsen? Als dat lukt weet je dat de databasedump goed is, en kun je in principe je hele database leegvegen op de server en het terugplaatsen.

(Maar:
1. ik aanvaard geen aansprakelijkheid want ik heb al heel wat uren zitten in dingen die in principe geen enkel probleem hadden moeten zijn :)
2. Als het om belangrijke data gaat zou ik naast een lokaal testsysteem op zoek gaan naar een webhost die je hierbij kan ondersteunen, zodat je behoorlijk zeker weet dat als jij een goede db-backup hebt, deze ook gewoon geplaatst zal worden.)

Off-topic: een vrouwelijke ICT-er, leuk dat zie je niet zo vaak! :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:12

Mijn collega's staan er ook nog steeds versteld van :D

Oh Chiqa: ik bedacht me nog, als je inderdaad nu de backups direct naar je pc haalt zou je die alternatieve route alsnog uit kunnen proberen: ruimte vrijmaken op de server, de backup daar plaatsen, dan inpakken (rar) en dan pas naar je eigen pc halen. Dan heb je ook geen risico's op timeouts etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:26

O vergeet ik dr bij te vertellen, ben best wel dom op dat gebied....Zeg ook altijd Jip en Janneke taal alsjeblieft :D

Shadow0 schreef:
1. ik aanvaard geen aansprakelijkheid want ik heb al heel wat uren zitten in dingen die in principe geen enkel probleem hadden moeten zijn

Uiteraard, ik heb ook een testforum waar ik op oefenen kan, ik durf dr niet eens aan te zitten site is al een jaar niet meer gebackupped omdat ik geen flauw idee heb hoe dat moet.

Shadow0 schreef:
Oh Chiqa: ik bedacht me nog, als je inderdaad nu de backups direct naar je pc haalt zou je die alternatieve route alsnog uit kunnen proberen: ruimte vrijmaken op de server, de backup daar plaatsen, dan inpakken (rar) en dan pas naar je eigen pc halen. Dan heb je ook geen risico's op timeouts etc.
.

Dat wist ik dus niet, dus als je hem op je eigen PC zet dan vergroot je dus de kans op de time out? Kijk en dat hoor ik nu pas :) Zit op computerforums waar ik de moed al op heb gegeven op dat gebied, ik snap er eht niets van wat ze schrijven.

En hoe zet je hem dan rechtstreks op de server eigenlijk, ook via myadmin?
En hoe kan je zien als een backup compleet is?