Computer applaudiseert en maakt schunnige geluiden... HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Computer applaudiseert en maakt schunnige geluiden... HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 20:55

Een vriend van mij heeft gister met mijn comp gerommelt maar sindsdien hoor ik voortdurend geklik van een internet site die opent of gerefresht wordt zelfs als er helemaal geen sites geopent zijn, gister en vandaag overdag heeft mijn computer geen pop-ups geopent, maar toen ik internet explorer update en deze dominant werd over Maxthon die een adblock heeft, werd ik dood gespamt met pop-ups, dus ik vermoed dat het geklik pop-ups zijn die onderdrukt worden door maxthon, maar soms begint mijn computer te applaudiseren of ja, schunnige sexistische geluiden te maken, zal wel een pop up zijn die niet tevoorschijn kan komen maar wel lekker zijn geluid afspeelt...
Ik heb een ad-aware eroverheen gegooit en alle cookies etc verwijdert, dit mocht niet baten, zo ook nog even een virusscanner eroverheen, maar als iemand mij de goede richting uit kan sturen... HEEEEEL graag!

Anoniem

Re: Computer applaudiseert en maakt schunnige geluiden... HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:26

Hoe zit het met je virusscanner heb je die op tijd vernieuwd en goed geupgraded, want dit zou een scanner gewoon moeten blokkeren, je ventje heb wel op ranzige sites gezeten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:29

Ik gok dat die vriend van jou toch ergens spyware of een virus vandaan heeft weten te halen. Even goed scannen en proberen je PC helemaal schoon te maken. En die vriend er niet meer op laten.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 23:04

Ja heb al 4 trojaanse paarden te pakken en uit mijn processen 3 virussen gevist :S Het is mij altijd wijs gemaakt dat als ik verstandig met internetten om ging ik geen virusscanner nodig had, dus nooit eentje gebruikt, ja, zat in het verleden ook nogal krap met mijn geld, nu maar op de blaren zitten, heb al een virsuscanner geinstalleert en die is nu volop aan het rennen, ben benieuwd wat er allemaal uitkomt...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:31

oeioeioei zonder virusscanner het internet op. wees blij dat ie het nog doet. het beste is om windows volledig opnieuw te installeren en er direct een goede gratis scanner op te zetten, bijv. de gratis versie van www.avast.nl

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:34

Joh, ik internet al een jaar zonder virusscanner. Gewoon precies weten wat je doet ;)

Ik ben benieuwd naar de uitslag van de virusscanner, waarschijnlijk scheelt dat al heel veel.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:44

AVG heeft ook een hele goeie gratis uitvoering.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 23:27

Heb avg geinstalleert en die heeft 4 trojans te pakken gehad, ja, al heb ik het vermoeden dat er nog wat rondwaart, de virusscanner kwam ineens vandaag 2 trojaanse paarden tegen, maar ik heb iig geen last meer van juichende of schunnige mensen! *yay* en dat geklik is ook weg!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:41

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:02

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:29

Wanneer je er bewust mee omgaat kan je inderdaad makkelijk internetten zonder virusscanner. Wij hebben ook tijden zonder virus en virusscanner geinternet. En dat met een man die tot voor een jaar of wat nog niet eens een computer aan kon zetten.
Maar dan moet je dus geen vrienden met jou computer laten spelen zonder dat jij zeker weet dat ze geen rare dingen gaan doen.
Desalnietemin is het dan nog verstandig regelmatig eens her en der te scannen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:39

Met alle scanners die hier aangeraden worden nog 1 tip, hopelijk overbodig: Zet maar 1 virusscanner per keer op je computer! Verander je van scanner, verwijder dan eerst de oude. Of je computer word werkelijk hééééél traag...

Heb ooit de computer mogen herstellen van iemand die dacht dat het slim was om 3 scanners erop te zetten :n Hij was gewoonweg 30 minuten bezig om menu start te openen! Je wilt niet weten hoe lang ik bezig geweest ben voor ik eindelijk 2 van de drie eraf had.

Dus altijd maar 1 scanner installeren!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:02

Wat Lalidan zegt klopt wel, maar je kunt bijvoorbeeld gerust een virusscanner, een spywarescanner en een firewall op je pc hebben staan zonder dat die elkaar in de weg zitten. Het is wel altijd handig om vooraf even uit te zoeken of een nieuw programma dat je wilt installeren te combineren is met wat er al op je pc staat.

Ik heb het idee dat sommige mensen wel een beetje naïef zijn. Het is niet moeilijk om een virus op te lopen, daar hoef je echt niet veel bijzonders voor te doen. Bovendien kun je een heleboel spyware en andere troep op je pc hebben zonder dat je daar iets van merkt. De logica om geen virusscanner te nemen terwijl die zo gemakkelijk en gratis te verkrijgen zijn ontgaat me een beetje. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:21

Ja zonder virusscanners, en dan op dat soort sites gaan zitten is een open deur en vragen om problemen.
AVG is leuk maar haalt lang niet alles dr uit, beter is om te scannen in veilige modus dan bescherm je je PC ook tegen het verspreiden van het virus.

goeroe schreef:
Ik heb het idee dat sommige mensen wel een beetje naïef zijn. Het is niet moeilijk om een virus op te lopen, daar hoef je echt niet veel bijzonders voor te doen.

Nou dat viel mij ook al op dacht even dat ik de enigste was die dit opviel.

Falona schreef:
Wanneer je er bewust mee omgaat kan je inderdaad makkelijk internetten zonder virusscanner.

Dit is dus erg naief, ik zat laatst op een site waar je grafieken kon maken (Wilde een groei grafiek maken voor mijn hond) en stuitte op een dik virus. Gelukkig hielt mijn panda hem tegen.
En zo heb ik ook meerdere virsussen zien binnen komen door een mailtje of gewoon een spelletjes site.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:50

idd, ook op "gewone" sites kun je vanalles tegenkomen. dus niet alleen op de "adult" sites. ik had het vorig jaar nog op de site van een goed autoverhuurbedrijf. ze wisten het zelf niet eens. vooral die spyware is best wel stiekeme troep waar je in eerste instantie totaal niets van merkt.
maar goed, ts is weer geholpen. overigens werkt een virusscan-opstartcd van bijv. mcafee het beste. dan scant ie alles al voordat windows gestart wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:25

trend micro internet security
firefox met noscript

werkt prachtig al kost trend micro wel 70 euro per jaar

ohja: en een boel achtergrond kennis in combinatie met gezond verstand en wat wantrouwen, das nog eigenlijk het belangrijkste
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:29

Ik Internet al 5 jaar op de laptop waar ik dit bericht mee typ, nog nooit een virusscanner gebruikt, de laptop is nog steeds snel, virusvrij... Ik kan er mee lezen en schrijven.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:41

Met alle respect, maar als je nog nooit op virussen of spyware hebt gescand kun je onmogelijk weten of hij schoon is. Tenzij je hem om de haverklap formatteert natuurlijk, er zijn wel mensen die dat doen. Als je niets tegen virussen doet en je laptop werkt nog steeds dan wil dat alleen maar zeggen dat je veel mazzel hebt gehad. Lezen en schrijven lukt als het goed is met elke pc. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:26

goeroe schreef:
Met alle respect, maar als je nog nooit op virussen of spyware hebt gescand kun je onmogelijk weten of hij schoon is

Presies, en dan mails versturen met een verkeerde bijlage bijvoorbeeld, en je handen in onschuld wassen.
Nee zo werkt het niet helaas, ben op die manier voldoende benaderd, mensen beweerden dat een scanner ook niet nodig was en ze geen virussen hadden....Of tot hun bankrekening gekraakt werd. (Merk je ook vrij weinig van althans niet aan de snelheid van je PC)