Ik kwam er vandaag tot mijn schrik achter dat mijn Canon Ixus 60 defect is, en hij is juist zo handig als je niet uren met een groot toestel wilt sjouwen! Hij is een paar jaar oud, dus geen garantie meer helaas..
De lens is eruit en hij blijft als ik hem aanzet de melding geven 'lens error, restart camera'. Ik krijg hem niet meer aan de praat, komt dit iemand bekend voor?
Haha, ik had dit weekend hetzelfde probleem met de Canon van mijn vriend. Kon in het boekje niks vinden,... en nu denk ik dat het knoopbatterijtje vervangen moet worden. Deze stuurt volgens mij de lens aan. Ik ga morgen voor een nieuw batterijtje kijken en hopelijk is het dan opgelost al zit er nog wel garantie op.
Ik heb dit ook gehad met mijn cameratje. Het kwam heel veel voor met de kou, toen ik bvb naar het dolfinarium ging kon ik buiten amper fotos maken, maar in het dolfijndomijn juist weer wel!
Ik duwde de lens zachtjes en rustig weer terug en hield hem of in mn handen (warm) of in mn jas of shirt gewikkeld.
Weet niet of die het ook bij jou doet dan? Moet je hem zo ongeveer 10 minuten warm houden
Zit je lens misschien niet nét een tikkeltje scheef? Ik heb dat een hele tijd geleden ook gehad met mijn digicamera (ben inmiddels overgestapt op spiegelreflex) Toen heb ik hem heel voorzichtig weer recht geduwd, toen hoorde ik een soort van klikje, en daarna deed hij het weer gewoon.
Ik heb er niet aan lopen prutsen ( heb zelf ook een DSLR ) maar deze is van mijn vriend. De verkoper zei ook dat dit maar slim was ook zeker aangezien ik nog garantie had. Hij zei idd dat de lens was ontzet alleen begrijp ik dat niet want het ding is niet gevallen ofzo
Neej
heb ik ook eens gehad met mijn bejaarde fujifilm... Heb 'm door m'n vriend gewoon uit elkaar laten halen en weer terug in elkaar laten zetten, en daarnaa deed ie het weer prima
Maargoed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor jou ook werkt.. Succes!!
Ik heb het ook gehad met mijn camera (weliswaar een ander merk). We hebben toen heel de lens schoongemaakt met een kwastje en zo'n kwastje met een blaasbalge erboven op. De eerste keer heb ik het zo op kunnen lossen. De tweede keer heb ik mijn camera uitelkaar gehaalt en weer in elkaar gezet. En nu nergens meer last van gehad.
Neej
Ik had ook geprobeerd de lens terug te duwen. Beetje heen en weer geduwd tot ik een klik hoorde en nu zit ie helemaal vast aan het begin. Heb hem voorlopig maar in de kast gelegd en zal hem nog wel eens wegbrengen. Ik heb ook een spiegelreflex maar deze was zo handig om mee te nemen in je tas ..