een hoeveel inch laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N_ina

een hoeveel inch laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 22:00

Hallo :D

Ik ben van plan om na de zomervakantie zelf een laptop te kopen (steel nu steeds die van me vader :o )
Maar om te beginnen weet ik niet naar wat voor inch laptop ik moet zoeken.
Ik wil hem makkelijk overal mee naar toe kunnen nemen, maar het beeldscherm moet niet té klein worden en het toetsenbord ook niet.
Wat voor inch laptop zouden jullie mij aanraden?

Groetjes Nina

Anoniem

Re: een hoeveel inch laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:11

Toetsenbord wordt meestal niet kleiner. Meestal heb je op 13" een normaal toetsenbord, op 15" een toetsenbord met ruimte links en rechts over, op 17" een toetsenbord met numeriek gedeelte.

15" past in de meeste tassen waar ook een A4-map in past, wat mij betreft een handig formaat. 17" is erg groot om mee te nemen en vooral handig voor thuis. 13" is lichter en compacter, daardoor gemakkelijker om mee te nemen, maar wel wat mindere resolutie.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:16

Bij alles wat je wilt, ook even bedenken hoeveel geld je eraan uit wilt geven :)

Meeste standaarden zijn 15.4 tot 15.6''. Prima formaat, maar in mijn ogen erg groot en vaak toch best zwaar.
17'' Vind ik veel te groot - in de trein zit je dan bijna bij een ander op schoot ;)

Ik heb zelf een goede 13.4'' en ben daar heel, heel blij mee :j Resolutie in dit formaat is zoals in alle formaten afhankelijk van merk en type, maar een goede 13.4'' is wel echt duurder dan een 15.4''.

Als je niet te klein wilt, dan is 12'' denk wel een grens - dan ga je toch wel erg verkleinen en das bij dagelijks gebruik wat minder.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:18

Ik heb een 12.1", klein, licht, kan overal eenvoudig mee naar toe, maar groot genoeg om normaal meete werken of wat tv op te kijken.

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 22:20

Dank jullie voor jullie reacties!

Maar wat ik me nog wel afvraag bij een 12,1 inch en een 13,4 inch kan je dan ook meerdere programma's naast elkaar open hebben staan, en is het dan nog goed leesbaar? (bijvoorbeeld een internet site en daarnaast word?)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:23

Op de mijne wel, maar ik heb een MacBook - en vraag 2 is of je dat geld ervoor over hebt. Er is niet zo gek veel te krijgen in Windows systemen in dit formaat, niet wat ik vergelijkbaar vond aan kwaliteit. Wel in de 15'' klasse, maar ik wilde klein :)

O, en ik houd van klein lezen... Ik typ ook alles in formaatje 6 of 8 ;)
Dat soort dingen kun je prima uitproberen in een compuzaak overigens. Beetje goede tent inlopen en eens kijken hoe die sites eruit gaan zien als je dat soort dingen uithaalt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:24

Hmmmm, dat lukt met mijn 15,4" (1440x900) net, een vriend van me heeft een 12" laptop (1024xnogwat geloof ik) en daarop zou ik dat echt niet willen. Veel te klein om meerdere dingen in beeld te hebben staan, wordt 't veel te vol/propperig van.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:26

Haha, persoonlijk bepaald dan, denk ik ;) Op mijn 15.4'' zette ik rustig 3 a 4 dingen tegelijk open. Maar ja, dat was ook een bestuursjaar, dan probeer je ook alles tegelijk te doen ;)

Tipje: www.tweakers.net > pricewatch.. Kan flink geld schelen als je eenmaal weet wat je wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:29

Ik heb ook 10 applications tegelijk draaien hoor, maar hoogstens een paar tegelijk in beeld. Juist browsen en typen doe ik full-screen, dingen als Twitter en iTunes en MSN "passen" wel samen in beeld.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:31

heb een 10". Super mee tevreden, je kan er heel erg goed mee werken. Iedereen die al eens met mijn lappie heeft gewerkt heeft ook bevestigd dat hij ondanks zijn kleine formaar een geweldig apparaat is om mee te werken ;)
Enneh, weegt maar een kilootje ;)

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:00

Ik had een 13.4" en heb nu volgens mij een 15". Groter wil ik ook echt niet, je zit inderdaad zo bij iemand anders op schoot, vind het geen werken en is niet handig mee te nemen. Veel kleiner dan een 13" hoeft voor mij dan ook weer niet. Wordt naar mijn gevoel een gepriegel.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:59

Ik heb een 15,4" scherm. En moet zeggen dat het voor mij echt de perfecte maat is. Makkelijk om mee te nemen, makkelijk om op schoot te nemen en het is allemaal goed zichtbaar. Websites worden goed weergegeven etc. Ik heb eerst ook gekeken voor een 17" maar die was stuk onhandiger met meenemen en een 13" vond ik niet echt heel makkelijk werken/kijken.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:32

kheb een 15.4" en kben er heel blij mee!
eerst had ik een 17" en voor thuis is dat fijnmaar niet voor mee te nemen..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:50

Ik heb ook een 12,1" en ik ben er echt mega blij mee. Het grootste voordeel vind ik dat hij gewoon zo klein en licht is (nog geen 2 kilo), hij kan in alle tassen mee. Ik heb er een neoprene hoes voor en daarmee gaat hij gewoon mee in mijn eastpak tas.

Ik heb hiervoor een 15,4" gehad en die vond ik gewoon te groot en te zwaar. Je nam hem niet "zomaar" even mee. Ik heb thuis nog een vaste computer staan en heb mijn laptop dus echt voor "onderweg". Mijn 15,4 heb ik echt veel te weinig gebruikt en de tijd dat ik hem had. Heb hem toen maar verkocht en een 12,1 inch terug gekocht en ik kan ben er echt mega blij mee.

Tjah, nee idd, meerdere programma's op het beeldscherm naast elkaar open wordt wat te propperig. (boven elkaar zou wellicht nog wel kunnen) Maar goed, dat is maar net wat je wilt, wil je klein en makkelijk mee te nemen of echt werk comfort? Er is echt prima te werken op een 12,1, maar tuurlijk je moet dat wel relativeren, het is natuurlijk niet zo comfortabel als een 15,4, maar je krijgt daar wel een heeeel groot mobiliteits comfort voor terug.