Word 2007 opmaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Word 2007 opmaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 09:03

Ik ben bezig met een paper en met de laatste opmaak bezig, maar heb enorme ruzie met word 2007. Wie kan mij helpen met de volgende punten:
- Wanneer ik alles uit wil lijnen worden de woorden van de kopjes ook uitgelijnt, hoe kan ik dit uitzetten?
- Omdat ik geen harde enter wil gebruiken (ivm de harde witregel) gebruik ik nu enter+shift, hoe kan ik echter ervoor zorgen dat ik dan in 1 alinea nog wel de nieuwe alinea's kan laten inspringen op 3e tabpositie?

Wie helpt mij?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:22

Loesss schreef:
- Wanneer ik alles uit wil lijnen worden de woorden van de kopjes ook uitgelijnt, hoe kan ik dit uitzetten?

Door na het laatste woord een shift+enter te geven. Dat de kopjes uitgelijnd worden komt omdat je geen harde enter hebt gegeven. Dan lijnen de kopjes niet meer uit. Je kan dan in de witregel gaan staan en met delete de regel weer aan laten sluiten zonder de witregel ertussen.

Citaat:
- Omdat ik geen harde enter wil gebruiken (ivm de harde witregel) gebruik ik nu enter+shift, hoe kan ik echter ervoor zorgen dat ik dan in 1 alinea nog wel de nieuwe alinea's kan laten inspringen op 3e tabpositie?
Wie helpt mij?

Door tabpositie in te stellen via opmaak->tabs?

Shiloh

Re: Word 2007 opmaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:40

Je kunt ook gewoon in het tabblad home klikken op de tweede opmaak vorm. Die vakjes stukje naar rechts
Bij de eerste staat er dan
AaBbCc
Normal

en bij de tweede
AaBbCc
No spacing.

Als je daarop klikt verdwijnt de harde enter met de witte regel en gaat hij als je op enter drukt nog maar 1 naar beneden zonder witte regel over te laten.